Speelafspraakjes en logeerpartijtjes

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Felice, 16 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Je oudsten mogen toch gewoon met vrienden afspreken? Allebei 1 per dag zou zelfs gewoon kunnen. Alleen buiten in een groep rondhangen kan niet maar dat gebeurt hier toch al niet.

2. Venelientje

Venelientje Niet meer actief

Dat mocht en mag gewoon hoor. Alleen niet in grote groepen. Ik geloof buiten met 1 ander en binnen met 2 anderen. Zonder afstand te houden. Mijn puber spreekt ook gewoon af bij ons thuis of bij haar vrienden thuis.

Neuzeke en Anouk2005 vinden dit leuk.
  3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja met 2 andere mensen en nu nog maar met 1 ander persoon. Sporten is al helemaal niks de laatste maanden. Geen trainers, motivatie weg omdat er geen wedstrijden meer worden gespeeld.
    Het is echt heel verdrietig voor die jongeren. Het werkt stiekem gedrag in de hand en als ik dan hier lees dat al die kinderen tot 13 jaar alles maar kunnen doen en laten wat ze willen. Afspreken, logeren en noem maar op en die jongeren worden maar vergeten en kunnen helemaal niks meer. Ze moeten het allemaal maar slikken en normaal vinden en zich maar gedragen als een volwassene en daar ook beboet voor worden.
    Wat verwachten ze nu helemaal van die kinderen want dat zijn het gewoon nog. Dat ze dag in dag uit binnen gaan zitten hangen en wurgen, zich kapot vervelen want school valt nu ook weer weg. Nog meer wegzakken in misère? Buiten continue op je hoede moeten zijn terwijl hier overdag de halve jeugd van de basisschool aan het klitten is en bij elkaar in en uit lopen want die verspreiden geen Corona?
    Ik kan er met mijn verstand niet bij.

suus1983 vindt dit leuk.
  4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou ja, dat afspreken of buiten spelen is dan ook maar alles wat de jongere kinderen hebben natuurlijk.
    Jouw oudsten mogen toch ook nog afspreken met een paar?
    Maar ik ben het met je eens dat zij ook erg weinig hebben op dit moment. Juist op een leeftijd dat je je eigen identiteit gaat ontwikkelen en je losmaakt van je ouders.

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Nou, we zijn er inmiddels over uit. Geen logeerpartijtjes deze vakantie.
    En als ze een keer willen spelen, prima, maar we gaan het niet actief stimuleren.
    En het is ook niet de bedoeling om elke dag wat af te spreken.
    Vragen ze er om, best, maar we gaan ze niet aanmoedigen om vriendinnetjes te bellen.

Ook aan hun uitgelegd en dat snapten ze ook wel.

6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.026
    14.680
    113
    Vrouw
    Ja beroerd hè?
    Mijn 15-jarige is een einzelganger. Die zit het liefst achter zijn pc.
    Maar mijn 17-jarige... Die heeft het er echt moeilijk mee. Hij mag van ons best naar zijn vrienden, maar we hopen dat hij dat wel met kleine groepjes doet:$

Anouk2005 vindt dit leuk.
  7. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.026
    14.680
    113
    Vrouw
    Onze oudste heeft een groep vrienden. Vaak zoeken/zochten ze elkaar op. Ze zijn algauw met 5/6 man. Dat mag nu gewoon niet. Dat betekend dat die jongens moeten gaan kiezen. Vanavond loop ik naar vriend A, morgen vriend B.
    Dat werkt gewoon niet op die leeftijd...

Daarom ben ik blij dat hij, omdat hij in de examenklas zit, wel gewoon naar school mag.
    Heeft hij overdag in ieder geval normaal contact met zijn klasgenoten.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Ja hoor dat mag ze van mij gewoon. 5 weken zonder contact met andere kinderen, dat kan niet gezond zijn. Dochter is op de leeftijd dat samen spelen enorm belangrijk is en ze daar ook behoefte aan heeft.

9. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Hier ook lastig dochter is van de week 13 geworden. Van het weekend mocht ze nog alles en nu mag ze sinds 2 dagen bijna niks meer. Is ook heel erg raar.

10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.026
    14.680
    113
    Vrouw
    Ja dat is ook zo lastig.
    Onze oudste zoon is nog 17, maar een aantal van zijn vrienden zijn inmiddels 18 geworden. Zij moeten nu wel 1,5 meter afstand gaan houden. Gek hè dat ze daar niet zo'n zin in hebben...:rolleyes:

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat kan ook wel maar het is het allemaal gewoon net niet.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Slaat toch ook nergens op?

Catou vindt dit leuk.
  13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is hier dus ook bij mijn zoon. Die heeft ook een enorme vriendengroep en dan moet je om toerbeurt bij elkaar op visite.
    Een volwassene heeft hier al moeite mee en laat staan als je volop aan het puberen ben.
    Gelukkig kan je zoon nog naar school. Hier is dat ook voorlopig over en uit en het was al niet veel wat die ging.

Zxcvb vindt dit leuk.
  14. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Nee is toch niet uit te leggen, net of ze nu ineens gevaarlijk is.

15. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Zelfde rare situatie

Zxcvb en Anouk2005 vinden dit leuk.
  16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij laten hem ook naar zijn vrienden gaan, Heb geen zin in eindeloze discussies en ruzies want ik begrijp hem ook heel goed.

Zxcvb vindt dit leuk.
  17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik vind het heel dubbel. Zelf ben ik er niet van overtuigd dat de besmettingen via basisscholen wel mee valt. En denk ik dat er vooral weinig zicht op is. Aan de andere kant wordt er geroepen dat de scholen dicht zijn vanwege de ouders, wat ik om meerdere redenen dom vind om te roepen... Ik ben er nog niet over uit.

18. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Overigens mochten logeerpartijen al sinds maart niet meer van mij,
    In de eerste lock down zagen ze niemand.
    Zoon heeft nu 1 beste vriend die hij wel ziet en dochter tot nu toe niet.
    Heeft online wel contacten. Zoon is 10 dus hij mag van alles, maar ik wil het wel in de gaten houden en zo min mogelijk. Maar zou deze lock down er veel meer last van hebben, vorige keer had hij geen echte vaste vriend waar hij mee speelt. Met andere kinderen heeft hij online contact. Al zijn sporten liggen ook stil of vanwege Corona of vanwege de winterstop. Dochter heeft gelukkig nog 1 sport over waar ze 3x pw heen kan.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Met 1 iemand buiten en je mag er 2 in huis. Die jongens gaan niet bij elkaar op visite. Hij heeft een grote vriendengroep en zou een rare situatie worden.
    Ik begrijp die grens tot 13 jaar ook niet want vanaf 13 jaar ben je ineens heel erg besmettelijk?
    Kinderen onder de 13 jaar zijn net zo goed verspreiders van het Corona virus maar omdat er niet getest wordt in die leeftijdsgroep scharen we het onder de noemer van een verkoudheid.
    Ze mogen dus gewoon niks omdat ze 13 jaar zijn geweest.

Liekje81 vindt dit leuk.
  20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die kinderen worden natuurlijk ook niet getest en dan zijn ze zogenaamd enkel verkouden. Ik geloof er niks van hoor. Kinderen onder de 13 jaar krijgen ook Corona maar met hele milde klachten of helemaal geen klachten en daarom begrijp ik dat onderscheid niet. Trek dan 1 lijn t/m bijvoorbeeld 18 jaar.

Zonnestralen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina