Haha, wat erg! Maar goed, ik blijf/bleef ook niet hoor en andere moeders ook niet. Ja 1 x is een moeder een half uurtje gebleven, omdat het het eerste speelafspraakjes van haar dochter was. Dat begreep ik wel. Achteraf klets ik nog wel wat of andersom, maar met sommige types ben ik binnen een minuut uitgepraat, met andere moeders kan ik zo nog 10 minuten doorkletsen.
Ja natuurlijk heb ik ook wel koffie gedronken met moeders als het goed klikte en er echt een fijne vriendschap tussen de kinderen was ontstaan. Dat is ook wel leuk natuurlijk. Maar dat ontstaat niet uit een soort wantrouwen naar de ouder, maar meer als de dames zich nog om moeten kleden of ze willen nog vanalles laten zien. Dat is ook leuk en spontaan. Ben trouwens later ook een keer bij haar thuis geweest. Begreep toen precies met wat ze bedoelde dat ik zou opkijken bij haar thuis. Er stond letterlijk alleen een tweezits bank in de woonkamer. Geen eettafel, geen kast, alleen een tv aan de muur. Heb daarna een glimp van de slaapkamer van dochter gezien, die was helemaal volgepropt. En alles was roze . Heel bijzonder zal ik maar zeggen.
@Lafelife , . Haha, nee begrijp ik hoor, af en toe zitten er een vreemde vogel tussen die zich opdringt of ongevraagd haar mening verkondigt. En op zo’n moment ben je overrompeld, dat verwacht je niet.
Ik ben toch al vaker meegeweest dochter vindt nieuwe ouders en huizen errrrg spannend en durft echt niet zonder mama mee te gaan. Dat is bij veel meer kinderen zo hier gelukkig en meestal is het dan na een kwartiertje wel ok om te gaan, maar ik heb ook wel eens langer zitten koffiedrinken met moeders bij eerste speelafspraakjes, zowel bij ons als bij anderen thuis. Niet alle kinderen zijn gelijk en die van mij zijn dan dus wel wat angstig en als het helpt dat je even meegaat is dat wat mij betreft een voor de hand liggende keuze.
In jouw geval snap ik het heel goed. Als dat het geval zou zijn bij mijn dochter soy ik ook zeker mee gaan. Echter vindt zij het helemaal niet eng om te spelen bij anderen.