Speelafspraakjes

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Plopperdeplopperdeplop, 6 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    918
    903
    93
    Oh ja, verschrikkelijk. En sommige ouders zijn dan echt zo slap als een vaatdoek, die vragen gerust zes keer "heee, kom je nou liefje? Ik wil graag naar huis en [baby] zit in de auto te wachten". Ik krijg dan echt de neiging om het kind bij kop en kont te pakken en buiten de deur te zetten. :roflmao: Hoppa, je wordt opgehaald dus dan ga je naar huis!
     
    wwrr, Baileyy en Yaisa vinden dit leuk.
  2. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Nee haha. Mijn oudste gelukkig wel want ik krijg altijd complimenten van ouders (hij zegt bijv ook dingen als: wat een lekkere cake heeft u dat zelf gemaakt vind ik echt heel goed gedaan!) maar dat is ook gewoon een rustig en beleefd kind. Heel attent altijd. Erg van de regels.
    Mijn jongste zie ik zo een kastje opentrekken :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja dat is echt herkenbaar. Ik had hier een moeder die de hele tijd door m’n woonkamer achter haar zoon aan moest rennen. En dan lieverd, ik wil nu gaan...
     
  4. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.047
    2.429
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hier veel speelafspraken, bijna elke dag.
    En meestal hier thuis.
    Gelukkig vind ik de vriendjes van mijn zoon allemaal leuk.
    Als er veel speelgoed gepakt wordt dan moeten ze eerst iets opruimen voordat ze iets nieuws krijgen.
    Chanteren werkt altijd haha. Een snoepje mag, maar eerst even opruimen :D

    En niet naar buiten mogen? Wat raar!
    Dan zou ik volgende keer zeggen, prima dat ze komt spelen maar we gaan wel naar buiten.
     
    Mapje en Maartt vinden dit leuk.
  5. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ineens besef ik me waarom kinderen altijd bij ons thuis spelen.. waarschijnlijk omdat merendeel van de ouders het “verschrikkelijk“ vinden.

    Ik ben raar denk ik. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. En kijk ook niet raar op van kinderen die “anders” zijn, een boze bui krijgen, in mijn snoepla zitten, een grote mond hebben, etc etc.
    Ik heb laatst wel tegen een vriendje gezegd; ga maar even naar huis, ik app je moeder dat je eraan komt, want volgens mij heb je je dag niet. De volgende keer proberen we het gewoon weer.

    En ja ik ben een softie. Mijn kinderen nemen er vaak minimaal 2 per kind mee. En stiekem vind ik dat dus rete gezellig, en dat weten ze.

    Wat ik echt heel vervelend vind soms.. ouders die het wel lekker makkelijk vinden dat de kinderen altijd bij ons kunnen spelen en eten..
    daar heb ik echt moeite mee. Dus eigenlijk vaak moeite met de ouders en niet de kinderen. Die proberen echt vaak misbruik van me te maken.
     
    samarinde01 en Mapje vinden dit leuk.
  6. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Hier gaatcher best goed. Ik hou er niet zo van zelf dat gedoe en geregel. Maar aan de andere kant ook wel gezellig. Ze spelen bij ons maar ook bij vriendjes afwisselend.
    Enige irritante vind ik mijn dochter die dan zo verschrikkelijk de baas gaat spelen of gaat huilen. Superirritant haha.
    En vriendjes van mijn zoon gaan dan de jongste uitdagen en lekker gek met hem doen. Wat begint als heel leuk, maar mijn zoontje is bijna 3 en weet van geen ophouden. Dan zijn de oudste er klaar mee en dan is broertje maar een stout jongetje. Dat vind ik niet leuk. Maar hoe vaak ik het ook zeg, dat verandert niet echt.

    Qua speelgoed mogen ze echt wel dingen pakken. Maar niet en de lego en de duplo en een spel ofzo. Rotzooi vind ik niet erg, ruim ik zelf net zo snel weer op. Maar er zijn wel grenzen.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  7. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.119
    4.333
    113
    Home
    Oh dit vind ik zo vreselijk
     
    Mapje vindt dit leuk.
  8. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ze mogen hier ook wel met 2 spelen overigens! Ik zou willen dat ik zoals jij was maar ik krijg juist rode vlekken in mijn nek van al die projectielen die niks willen :roflmao: Misschien is dat anders als ze ouder worden hoor!
     
  9. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.552
    7.367
    113
    Daar ben ik dus geen fan van, aantal keren bij de hand gehad, maar het zijn allemaal pittige tantes (mijn eigen incluis :|) en dat werd vaak donderen.

    Waar ik ook een hekel aan heb, dan komt er een vriendinnetje spelen en dan MOET er nog iemand bij opgehaald worden in de buurt om mee te spelen in een speeltuintje ofzo.
    Dat vinden mijn kinderen dus niet leuk (hoezo, is het met mij alleen spelen niet leuk genoeg? :() maar daar durven ze dan niet altijd wat van te zeggen. Daar help ik mijn kids dan wel mee.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat laatste is hier ook wel, ik vind het prima als ze een keer vaker hier spelen, maar probeer het toch wel gelijk op te laten gaan bij wie ze spelen.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  11. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Oja, ouders die het wel lekker makkelijk vinden inderdaad... hier ook een paar. Komen ze naar me toe met “Jantje en Pietje willen spelen, het kan, maar niet bij ons”. En dat niet een keer, nee meerdere keren... en dan een tijd afspreken wanneer ze opgehaald worden en dan altijd te laat komen. Gelukkig wel van te voren met een berichtje omdat ze nog even boodschappen moeten doen oid maar toch.
    Ja, ik zit thuis omdat het bedrijf waar ik werk gesloten is ivm de Corona maatregelen en nee, ik hoef ook niet thuis te werken, maar dat betekent niet dat ik een na schoolse opvang gestart ben.
    Maar goed, ik vind het wel vaak gezellig als er kinderen komen spelen maar het hoeft van mij niet elke dag.
     
  12. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Ik vind het wel leuk als er kinderen komen spelen. Maar de vriendjes/vriendinnetjes willen liever dat mijn kinderen daar komen... En zij vinden dat ook prima. Dus ze zijn vaker bij een ander dan bij ons. Het hoeft er dus niet mee te maken te hebben dat ouders het 'wel makkelijk' vinden. Wij vinden het juist leuk om de vriendjes/vriendinnetjes van onze kinderen beter te leren kennen.

    'k moest er wel aan wennen wat je doet als er iemand te spelen is. Heb wel de neiging om extra bezig te zijn.

    Hier is het ook gewoon dat onze vaste regels gelden. Kinderen spreek ik daar ook op aan (vriendelijk). Lastig vind ik het als er kinderen uit de buurt komen en zoon wil er eigenlijk niet mee spelen (ze passen qua spel niet goed bij elkaar), maar de kinderen zeggen gewoon 'maar ik wil toch spelen' als hij aangeeft het niet te willen. Dan help ik toch maar een handje.
     
  13. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Ik vind dat altijd een beetje sneu. Van die kinderen waar ouders nooit zin hebben in vriendjes. Alles te druk vinden of geen zin hebben. Als je kinderen hebt weet je toch dat het erbij hoort? En ben je toch blij dat ze überhaupt vrienden hebben (niet voor ieder kind vanzelfsprekend).

    Bij ons is iedereen welkom. En ik vind het leuk om te zien dat ze vriendjes hebben en wie dat dan zijn. Ook voor de toekomst bereik je meer door een goede band op te bouwen. Waarin je kind zich welkom voelt. Dan dat het straks als puber alleen maar buiten rondhangt (en wie weet waar daarvan komt). Dan heb ik liever dat puber zijn vrienden meebrengt en dat die zich ook welkom voelen. Dan heb je er als ouder in die belangrijke fase ook enigszins zicht op.

    Ik zie zo vaak kinderen en pubers buiten rondhangen (en rotzooi schoppen). Dat wil ik niet voor de toekomst. En wat mij breft begint dat al als ze jong zijn.
     
    hummeltje5 en Saartje33 vinden dit leuk.
  14. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.436
    2.870
    113
    Ik vind het juist makkelijk als vriendjes hier komen spelen. Dan hoef ik niet alle andere kinderen weer in te laden om er eentje ergens op te halen :roflmao:
    Maar nee, ik vind het juist leuk als ze spelen met vriendjes/vriendinnetjes. Ze mogen ook altijd afspreken, behalve als ik 's avonds moet werken. Dan wordt het te krap qua tijd allemaal.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  15. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    266
    446
    63
    Vrouw
    Hoe kom je erbij dat het sneu is als je als ouder niet alles zomaar leuk vindt. Vriendjes zijn hier wel welkom alleen vind ik het momenteel niet zo leuk. Natuurlijk vind ik het heerlijk dat mijn zoontje vriendjes heeft maar ik vind speelafspraakjes nog wennen en vraag tips. Mijn zoontje is echt niet zielig hoor. Ik durf gerust te zeggen, die komt hier niets tekort.
     
  16. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Volgens mij staat dat nergens. En ik heb het ook niet specifiek over jou. Je hoeft als ouder zeker niet alles leuk te vinden. Dat zegt volgens mij niemand.
     
  17. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.551
    6.245
    113
    Oh mijn jongste kan er ook wat van. Schaam mij soms dood. De oudste is altijd heel rustig/beleefd/vriendelijk.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  18. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.119
    4.333
    113
    Home
    Hier zijn ze 6 en 8
    Speelafspraakjes mogen maar zeker niet elke dag
    Oudste voetbalt 3x per week en de middelste zwemt dus druk genoeg
    1 a 2 x per week vind ik prima
     
  19. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik denk dat het bij ons de jongste zal zijn haha
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  20. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.357
    775
    113
    Vrouw
    Hier wordt dagelijks afgesproken en vaak met meerdere gelijk. Ik vind het super fijn er is meestal weinig gezeur/gedoe.
     

Deel Deze Pagina