Mijn oudste spreekt soms af met een vriendin. En voor de jongste app ik wel eens andere moeder(s) of hun kind(eren) wil(len) spelen. Wel 1 speelkameraadje per keer hoor, maar da's meer voor mezelf. Hij heeft een paar nogal drukke vriendjes.
Ja ze mogen hier gewoon spelen. Tijdens de 1e lockdown mocht dat alleen met buurkindjes, maar mijn kinderen werden zo ongelukkig van alles wat niet kon, dat ik het nu wel toelaat. Mijn kinderen zijn 8 en bijna 5. Lastige is wel vaak dat de ouders die brengen of halen verwachten dat ze gezellig even binnen kunnen komen en wat drinken (zoals zonder corona). Ik heb dat liever niet al die mensen over de vloer komen dus dat zorgt wel vaak voor akward situaties.
Ja, dat is dan weer niet zo prettig. Gelukkig woont het vriendinnetje van mijn dochter in de zelfde straat, zodat ze zelf er naar toe kan en andersom ook. Dus de ouders zien hier elkaar onderling momenteel niet.
Mijn kids (bijna 9 en 12) hebben wat mij betreft geen beperkingen in waar en met wie ze spelen. In praktijk zijn ze vooral veel buiten maar met binnen heb ik ook geen probleem
Hier mogen ze ook gewoon afspreken. De jongste kan dat nog niet zelf regelen dus doen wij dat. We vinden het super belangrijk dat ze met andere kinderen spelen. Sociale ontwikkeling vinden wij belangrijker dan cognitieve ontwikkeling.
Grappig, hier is dat ook zo. De oudste twee spelen veel samen. Het is hier dan ook meestal zo dat er aangebeld wordt door andere kinderen met de vraag of onze meiden mogen spelen.