Beetje vage topictitel misschien, maar ik wist niet zo goed het kort te omschrijven. Ik ben inmiddels ruim 4 jaar mama. Dochter van 4 en een zoontje van bijna 2. Ik werk in het onderwijs, inmiddels part-time. Over verschillende dingen heb ik twijfels. - wel of geen 3e kindje - dit werk blijven doen of heel wat anders? Ik ben heel blij met mijn twee kindjes maar twijfel zo of ik nog een 3e wil. Soms wil ik het heel graag en soms denk ik neee ik moet het niet doen als ik kijk wat ik nu heb dan denk ik wat haal ik me op de hals. Mijn werk vind ik al een tijdje niet leuk meer. Vroeger had ik een hekel aan vakanties en werkte ik het liefst door. Nu ben ik liever thuis en baal ik al als ik door mijn werk mijn dochter een keertje niet naar school kan brengen. Voor mijn gevoel heeft alles een beetje met elkaar te maken, namelijk hoe richt ik mijn toekomst in. Komt er nog een kindje, dan heeft dat natuurlijk gevolgen voor de komende jaren. Zijn we 'af' als gezin, dan geeft dat een stuk stabiliteit, het blijft zoals het nu is (uiteraard worden de kids ouder). Wil ik dit werk de rest van mijn leven blijven doen of ga ik nog een studie doen, en vooral wát dan? Is dit een soort vervroegde midlife crisis ofzo? Is dit herkenbaar?
echt antwoord op je vragen hebben wij uiteraard niet, de beslissing ligt bij jullie. Een derde kind hebben zou ik best willen. Maar hier heel overtuigd besloten dat het hier bij 2 blijft. De grootste reden is een zwangerschap en de weg er naar toe. Maar ook is het nu heel erg fijn te zien hoe makkelijker sommige dingen worden als ze groter worden. qua werk, hier kwam die ommezwaai toen dochter bijna 3 was. Het ging mij meer en meer tegenstaan om te werken en mijn dochter weg te brengen. En met de gedachte dat ze naar school zou gaan een jaar later wist ik ineens zeker dat ik er dan gewoon elke dag zou willen zijn voor haar. Van die beslissing heb ik tot op de dag van vandaag geen spijt en dat is bijna 5 jaar geleden. Denk er eens overna of je je werk voor altijd kunt missen (even los van de kinderen) en of er opties zijn dat je bv over een jaar of 2 wanneer beide kinderen overdag op school zijn je een deel van je werk op zou kunnen pakken. Onderwijs taken onder schooluren? Misschien RT, ik weet niet hoe dat precies zit hoor, roep zo maar wat. Of ik weet niet of je in het basis of middelbaar onderwijs zit? Zou je wellicht in de avonduren bijles oid kunnen geven, of voor ll die tussenuren hebben overdag als jou kindjes op school zijn.
Volledig herkenbaar! Kids (bijna) 2 en 4. Wel/geen derde, andere baan zoeken of een opleiding volgen? Ik weet het ook niet 😊
Ik heb tot een paar maanden terug getwijfeld of ik een derde zou willen (kids zijn nu 2 en 4). Maar ineens wist ik het: neeheee! Kan me niet eens meer voorstellen dat ik een derde zou willen, terwijl ik emotioneel de knoop nog maar een paar maanden geleden heb doorgehakt. En ook nog eens onbewust, geen idee wat nou de doorslag gaf en op welk moment. Ik weet nu dat het goed zo is zo en daar heb ik nu dus ook helemaal vrede mee. Kwam bij mij dus een beetje vanzelf..
De 3e is hier wel gekomen. Hij is nu 4 en zit nu op hetzelfde punt qua werk. Ga ik zo door (met tegenzin) of toch nog een andere opleiding gaan volgen.
Hier idem, ook kids van vier en twee. Zie het idd als soord midlife ding gisteren mijn baan opgezegd en besloten het roer om te gooien en eigen bedrijfje tr startten. Zo kan ik ook meer bij kids zijn. Ik heb het hele proces naar de beslissing toe als heel heftig ervaren, maar opeens kwam het licht Ik had eigenlijk nu al bevallen willen zijn van mijn derde maar ook door burn out is dat er niet van gekomen en voorlopig wachten we nog even. Dan 'maar' een nakomertje. Succes met je keuze! Misschien een idee om eens door studies te neuzen om te kijken wat bij je zou passen? Waar krijg je een goed gevoel bij...? En dan de beslissing voor de derde even boor je uit schuiven.
Heel herkenbaar! Na 9 jaar in het onderwijs mijn baan opgezegd, nu thuis bij onze 3 kids. Daarnaast begonnen aan een masteropleiding. Financieel een behoorlijke aderlating, maar ik sta volledig achter mijn keuze, dan maar wat minder te besteden... Maar wel eindelijk doen wat ik leuk vindt én meer tijd voor mijn gezin!
Heel herkenbaar! Wij hebben pas geleden de knopen doorgehakt. Er komt een derde. We zijn aan het proberen zwanger te worden en we zien wel wanneer het ons gegund is. Ik heb ander werk gevonden en heb vorige week mijn ontslag gegeven. Ik kan je niet vertellen wat voor een opluchting dit is voor mij en ons gezin. Want een blije mama, zijn blije kindjes