Mijn dochter wordt over een paar weken 12 en is erg verdrietig want ze weet niet wat ze moet vragen (luxe probleem ik weet het) . Telefoon en camera heeft ze al, vorig jaar heeft ze een nieuw bed en een nieuwe fiets gekregen. tablet, e-reader wil ze niet. Make-up en sieraden ook niet. ook wil ze niet iets samen doen/ergens naar toe want dat is maar 1 keer en zonde van het geld vindt ze en ze wil iets tastbaars. Ze is niet voor iets aan het sparen. Gamen vindt ze ook niet leuk, alleen just dance (die wil ze ook wel hebben). Heeft 1 van jullie ideeën? Ze is erg sportief,(zit op atletiek en basketball) creatief, houdt niet van tutten. Heeft al veel spelletjes en tekenspullen.
Iets voor de sport? Sporttas, basketbal, sport schoenen (ik wou vroeger echte Jordans en Spalding bal ) , trainingspak, balhouder voor op de fiets, bidon, etc.
Ik kan me voorstellen dat ze verdrietig is, ze wil niets en het mag niet kosten (in haar ogen dan), terwijl het wel haar verjaardag is. Ik vraag me eerder af waarom niet? Leven zit hem niet in spullen verzamelen maar ook in ervaring opdoen en leuke dingen met elkaar doen, dat is meer waard dan alles in de hele wereld aan spullen. Ik lees dat ze erg sportief is, is er geen atletiek clinique in de buurt ofzo iets of bungeejump ofzo Hier krijgt mijn dochter 3 dgn london, mooie herinneringen gaan we maken! Ze wil al een tijdje en we zijn samen aan het sparen ervoor, ik leg de rest bij, sterker nog ik heb al geboekt (vliegtuig en app).
Lastig, inderdaad iets voor de sport. Ik zou ook kijken als ze niks wil hebben om samen wat te doen een echte dag met haar, samen ergens overnachten , wat eten, wat leuks uitzoeken. Ik snap dat ze zegt dat ze het zonde vind van het geld maar het is pas zonde als je wat krijgt waar je niks mee doet. Een echte 1 op 1 dag is toch super.
Ik zou zeggen laat haar zien dat een ervaring juist het geld waard is! Dat kan ook een workshop zijn in haar favoriete sportgebied of een middag shoppen... of uit eten, naar een pretpark....
Mee eens. Mijn oudste wordt volgend jaar 12 en mag dan een uitje kiezen. Hij wil met mijn man naar Barcelona (stadion etc). Jammer dat ze niet in kan zien dat dat ook heel veel waard kan zijn.
Dat is ook super leuk! Wij vonden het toen te duur (100 euro om een grasmat te zien hahahaha ok dat was tegen het zere been) overigens zou ik met een voetbal wedstrijd gaan, dan heb je meer waar voor je geld (tenzij je zoon voor de geschiedenis van Barca gaat)
Mijn dochter van 9 heeft bedacht dat ze als ze 10 wordt (nog ruim een half jaar) met mij naar Londen wil; shoppen, beetje rondkijken en lekker eten. Even kijken of er tegen die tijd een leuke actie is Misschien is iets in die richting toch een idee? Dichter bij huis kan natuurlijk ook; Antwerpen, Brussel, Amsterdam. Of kaartjes voor een festival, concert, musical of cabaret misschien? Verder: lidmaatschap tijdschrift, mooie riem, lichtbox voor op haar kamer, bioscoop abbonnement/ strippenkaart, wreck this journal (succes hier!), instax camera
Bedankt voor de tips en het meedenken. Ze staat nu al wat meer open voor een activiteit en kwam zelf al met samen naar de lion king. Wredk this journal had ik nog nooit van gehoord maar heb het even gegoogled en van wat ik er over lees, is het wel iets voor haar. Ik zal eens kijken of ze het bij de boekhandel hebben dan even doorbladeren. Nieuwe ideeën voor tastbare kado's die familie kan geven zijn nog steeds welkom. Ze is dol op happy socks, maar alleen maar sokken is een beetje en saai. Bidons, (sport)tassen en een letterbox heeft ze al
Geld wil ze niet want ze is nergens voor aan het sparen en weet ook niet wat ze ervan zou moeten kopen.
Zitzak voor op haar kamer? Nieuw dekbedovertrek Bon van de Shoeby Een chocoladefontijn met marshmallows, etc Een familiespel zoals ticket to ride Echt mooie set potloden
Maar ze hoeft het toch niet gelijk uit te geven? Maar als ze het niet wil dan is het geen leuk kado natuurlijk.
Iets van een naaimachine dan? Hoef je natuurlijk niet alleen maar tuttige dingen mee te maken. Of een digitaal tekenbord. Een workshop of cursus in iets creatiefs.