hallo, hier ook aan het wennen met spelen (zoon is 2-7-2007 geboren, dus sinds de zomervakantie naar school). Hij heeft 1x bij een ander kindje gespeeld, die was al een keer bij ons wezen spelen. Ik beperk het tot de woe.mi voorlopig, alhoewel meneer wel iedere dag een afspraakje wil! Ik woon ook niet in dezelfde plaats als de school, dus bluesky, jou probleem is herkenbaar! Ik heb inderdaad wel een extra zitverhoger in de auto liggen, erg handig. Op deze leeftijd vind ik hem nog wel te jong (en ik ken de ouders en kindjes nog niet goed genoeg) om van tevoren af te spreken en dan zelf niet naar school te gaan. Toch handig om nog even de kindjes te spreken en de ouders of het nog okay is etc. Klopt volgens mij wel dat je als ouder zo ongeveer nog meer moet wennen dan je kind! Maar wel heel leuk om te zien hoe ze als leeftijdgenoten met elkaar spelen, of allebei apart zitten te spelen met het speelgoed!
zo afgelopen woensdag voor het eerst dat een vriendinnetje bij ons kwam spelen. ze zit al in groep 3.. dus net even andere orde van grote dan mijn dochter maar ze vermaken zich prima samen. we hebben eerst popcakes gemaakt... (best lastig voor de dames bleek.. gelukkig waren ze ondanks enigzins misvormd WEL erg lekker!) daarna zijn ze eerst boven gaan spelen met de playmobil... (geen kind aan gehad.. dus in die tijd heb ik de keuken opgeruimd want die was een redelijke ravage inmiddels) en daarna zijn ze beneden gaan kleuren en moest ik handen/voeten omtrekken op vellen gekleurd papier. Al met al.. goed te doen vond ik Moet alleen nog even voor mezelf zien te zorgen dat het geen enorme ravage is als ze uitgeknipt zijn Want in dr eigen hoekje is het wat krap als je met zn 2en zit.. dus ze zaten gewoon lekker aan de tafel in de kamer maarja.. echt overal lag papier, waskrijtjes, een schaar, lijm, snippers...
Wel leuk dat alle moeders moeten wennen, ik had echt het gevoel dat ik de enige was... gisteren is mijn dochter voor het eerst naar klasgenootje buiten onze straat geweest. Wel spannend, en ze had daar even gehuild dat ze naar huis wilde ( die moeder heeft me dus niet opgebeld) Maar toen ik haar op kwam halen was ze heel vrolijk. pff eerste keer hebben we dus overleefd. Ik moet zeggen dat ik e r niet heel rustig onder was, ik ben maar gaan schoonmaken....