Hoeslaken voor wiegje 40 * 80 is een beetje ruim

Discussion in 'De babyuitzet' started by Orchidee26, Dec 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Hoeslaken voor wiegje 40 * 80 is een beetje ruim ik heb het netjes onder de ovaal matrasje ingestopt zodat je er niets van ziet, maar bij een ledikant hoeslaken passen de ledikant hoeslaken perfect...

En ik heb vandaag voor wiegje gekocht is toch een beetje te groot is dit normaal of moet het juist strak om de matras zitten?

Wat kan ik doen om het beetje in te laten krimpen hoeveel graden wassen?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Of het normaal is dat 40 x 80 te groot is, ligt aan de maat van het matrasje van het wiegje? ;) Als je een ovaal matrasje hebt, dan lijkt het me logisch dat ie iets te groot is, omdat het hoeslaken waarschijnlijk rechthoekig is (bij het ledikant is waarschijnlijk zowel het hoeslaken als het matras rechthoekig)?

Zou ook goed kijken of hij echt te groot is of dat het vooral door de vorm komt dat je ruimte over hebt. Als hij echt te groot is, dan zou je hem eens kunnen wassen, als je dat niet al gedaan hebt. Misschien krimpt hij dan sowieso al iets? Verder misschien in de droger. Maar ik zou me er niet te druk om maken, gewoon straks instoppen.

3. misa

misa Niet meer actief

Is echt niet heel erg hoor. Maar uiteraard ligt het aan de maat en de vorm van je matrasje. 40x80 is voor een rechthoekig matras.

Je zou ook een aankleedkussenhoes kunnen gebruiken. Werkte hier altijd prima om een wiegmatrasje (weet de maat niet meer).

4. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

De wiegje matras is ovaal, en ik ben gewoon naar hema gegaan en zag op de pakje staan wieg hoeslaken dus heb ik die genomen.

En deze was een van de kleinste maat, het is niet echt super groot maar op de ovaal matras staat ook niets dus het word voor mij gokken...

Maar de aankleedkussenhoes heb ik voldoende in huis wel van badstof ga die ook eens proberen.

Dus ik heb een ovaal matrasje welke maatje kan ik dan beste kopen

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Wij hadden (en hebben) ook een ovaal matrasje en gewoon de Hema hoeslakentjes voor de wieg. Gaat prima, gewoon goed instoppen, dan blijft het prima zitten (een pasgeboren baby'tje beweegt nog niet zo extreem veel).

6. misa

misa Niet meer actief

Eens met niekekris. :)

7. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik gebruikte voor een ovale wieg ook altijd aankleedkussen hoesen.
    werkte prima en ook nog een stuk goedkoper ;)

Share This Page