Hoi. Nieuw hier en meteen een vraag. Mijn dochter (4) is de hele middag al aan het spugen, zelfs water komt er binnen een paar minuten uit. Vanmiddag heeft ze nog goed brood gegeten maar kort daarna ging het mis. Hoe lang mag dit zo doorgaan voordat ik aan de bel moet trekken? Na het spugen zakt ze nu half in elkaar van ellende terwijl het aan het begin van de middag nog redelijk ging. Nu zit ze tv te kijken en maakt af en toe een opmerking over de film, dus nog wel alert. Dankbaar voor antwoorden!
Als ik zelf twijfel, bel ik altijd met de huisarts/huisartsenpost. Je kunt ze namelijk ook bellen om advies te vragen.
Zo lang ze nog alert is en blijft plassen of tranen huilt is het vaak nog oke Chips met slokjes cola/aquarius/Aa helpen soms
Alles komt er uit dus chips gaan we maar even niet doen. Haar keel doet al zo'n zeer. Cola is inderdaad nog wel een optie, zal even een glaasje dood laten worden. Plassen heeft ze sinds vanmiddag niet meer gedaan trouwens, maar ze heeft nu een luier aan. Houd het in de gaten. Dank je.
Ieniemienie slokjes water / bouillon geven. Ieder slokje is er 1. Buikgriep duurt vaak max 24 uur en daarna is het herstellen. Ik zou denk ik tot morgenavond/maandagochtend aankijken zolang ze alert blijft en nog kleine beetjes plast.
Steeds een kein hapje vocht. Liefst iets wat suikers en zouten bevat. Ook niet te koud. Ze zal wel flink dorst krijgen maar als ze gelijk veel drinkt gaat niet goed. Slokje en dan rust. Een minuut of 10 later nog een slokje. beterschap!
Hier was het advies om dan iedere 15 minuten 1 lepeltje vocht (of ORS) te geven. Als dat binnen bleef tot de volgende lepel, kon de tijd iets worden ingekort (tot bv 10 minuten tussen lepels). Bij mijn oudste lastig, want die wil meteen een hele beker koud water achter over slaan, maar dat vloog er ook regelrecht weer uit... met lepeltjes bleef het beter binnen.
Net een heel klein slokje cola gegeven, want ze zei dat ze dorst had. Nu hikt ze weer (elke keer de hik tussendoor). Lepeltje is een goede tip, dank je! Want ook zij heeft de neiging alles in één keer op te drinken.
Zoals mijn voorganger ook schrijft per keer 1 lepel. Het was advies van de huisarts want onze zoon gooide ook alles eruit. Ook al heeft ze dorst, toch tussendoor wachten. Bij ons bleef het daarna wel zitten.
Ze is net zo koppig geweest om toch stiekem de beker leeg te drinken dus denk dat we nog wel even bezig zijn hier. Ik ga een kleine lepeltje pakken.
Soms gaat ietsje warm beter, of juist koud. Of bv een klein ijsklontje. En de tijd tussen lepels verlengen helpt soms ook. Dus bv 30 minuten ertussen tot dat even goed gaat. En bij mijn oudste is het soms ook een flinke ruk slapen en daarna is de maag wat meer gekalmeerd... Veel beterschap!
Zeeeer herkenbaar, mijn oudste doet dat dus ook stiekem Maar zelfs als ze het eventje binnen houdt, neemt ze er al wat vocht van op.
Dank je. Ze heeft vanmiddag even geslapen maar wordt dan weer wakker om te spugen. Zal inderdaad de tijd er tussen verlengen nu. Elke 10 minuten is te kort. Even uitvogelen wat werkt.
Ik heb geen ors in huis. Zal ik morgen halen. Yoghurt lijkt me te zwaar als zelfs water er al uit komt?
Een waterijsje is inderdaad wel een goeie tip. Anders misschien een lepeltje thee? Misschien dat haar maagje meer behoefte heeft aan iets warms en daar wat rustiger op reageerd. Heeft ze ook koorts? Als je het niet vertrouwd, gewoon even wat informatie opvragen bij de assistente.
Hier willen ze ors meestal alleen met (gezoete) yoghurt... Nadat je oudste als baby een keer uitdrogingsverschijnselen heeft gehad en een week in t ziekenhuis heeft gelegen geef ik dat best snel, met wat ze maar willen. Als ze wel cola wil kan het daar ook gewoon mee hoor (als de adviezen hierover in elk geval niet weer eens veranderd zijn, toen zeiden ze zolang het maar binnen komt maakt het niet uit waarmee het gemengd is).