Speeldate met vriendin, kleuter wil niet

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lumiere, 10 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Ik zou ook niks over het geld zeggen tegen een 5 jarige. Soms ga je nou eenmaal ergens mee naartoe wat je minder leuk vindt. Hier met gratis en betaalde uitstapjes wel eens dat iemand er in eerste instantie niet veel zin in heeft. Ze gaan gewoon mee.
    Al heeft de oudste al een paar keer aangegeven het echt niet meer leuk te vinden om mee te gaan naar binnenspeeltuinen als vrienden met kinderen van de leeftijd van M ook mee gaan (ook niet alleen met M), omdat ze het idee heeft dan vooral een oppas te zijn. Zelf vindt ze binnenspeeltuinen niet meer echt leuk. Daar hoeft ze dan niet meer altijd meer mee naartoe.
    Zelf vind ik dat wel iets anders dan de rede die je zoontje heeft (had).
     
  2. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Om heel eerlijk te zijn hebben mijn kinderen geen invloed op het wel/niet meegaan op een uitstapje. Uiteraard zijn de keuzes die wij maken kindgericht, maar ik laat een kind van 5 toch niet bepalen wat je moet gaan doen? Als jullie visie is dat je je kind wilt opvoeden met 'gratis' uitjes dan snap ik je twijfel niet! Gewoon met kind lekker naar het bos!
     
  3. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Ik had hier verder niet heel veel aandacht aan besteed, maar hem wel gewoon meegenomen. Ik heb zelf drie kinderen en er is er altijd wel eentje die ergens niet zo’n zin in heeft. Tja, dat kan. Dan geef ik even tekst en uitleg en dan is het klaar.
    Ik zou overigens nooit iets vertellen over iemand anders zijn financiële situatie, wel zou ik uitleggen dat je niet altijd uitstapjes kunt doen die geld kosten.
     
  4. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Off topic maar wilde je toch even bedanken voor deze tip. Ik kende het niet en heb net even online gezocht naar wat het precies is. Maar als ik het goed begrijp komt de route die je zelf hebt gepland dus in die app en moeten kids de hele tijd op de telefoon kijken om te zien of ze bv links of rechts etc moeten?
     
  5. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    @TS zoontje zou hier gewoon mee moeten. Ik zou aangeven dat ik zijn gevoel snap (teleurstelling dat de speeltuin niet doorgaat) maar dat het plan nu eenmaal gewijzigd is en het uiteindelijk gaat om samen wat met J&J te doen. Dat de speeltuin op een ander moment ook nog kan. Ik weet niet zeker of ik de geldkwestie erbij had gehaald. Mijn zoontje is wel een doorvrager/doordenker en misschien zou het wel ter sprake zijn gekomen, ook omdat hij zich er heel bewust van is dat er soms nu eenmaal even geen budget is voor bepaalde dingen.
    Hoe dan ook, fijn dat het opgelost is. Hopelijk hebben jullie een gezellig dag samen!
     

Deel Deze Pagina