Dit, ik zou niet kunnen zijn met iemand die geen ambitie heeft. Ik ben zelf ook redelijk ambitieus en ik zoek dat ook wel in een partner. Voor het geld absoluut niet. Mijn vriend werkt in de zorg en dat is geen vetpot
Ja en nee. Ik denk dat een relatie met een man die totaal geen ambitie heeft en nauwelijks rond kan komen bij mij nooit geleid had tot een serieuze relatie. Klinkt heel oppervlakkig, maar ik zou daar niet mee om kunnen gaan.
nee maakt mij niks uit, Zolang er liefde is was het voor mij goed. Ik zou echt niet afknappen op het soort baan, dat maakt toch niet uit. Voor mij persoonlijk gaat het om de persoon, niet om geld ambitie of Sociale status,
Nee, zo oppervlakkig ben ik gelukkig niet. Ik ben gevallen voor mijn man om wie hij is, niet om wat hij is.
Nee absoluut niet. Ik was net twee weken 18 toen ik hem leerde kennen. We zijn vrij snel samen gaan wonen. Toen pas wist ik dat hij schulden had. Die zijn we nu nog samen aan het afbetalen en dat is bijna voorbij gelukkig Dus nee. Hij heeft wel ambitie!! En ik ben er vrij zeker van dat hij veel verder in zijn werkveld komt dan dat hij nu is omdat hij gewoon te veel hersenen heeft voor dit werk maar het is nu even niet anders. Ik doe zelf HBO, en over ongeveer 3 jaar hoop ik een goede baan te hebben.
Nou ik zat toch ook niet op iemand te wachten die parttime werkt en dan maar net/net niet rond zou komen en dan ook geen ambitie heeft om wat extra te werken zodat het iets makkelijker zou zijn! Gelukkig heb ik een man getroffen die hard werkt, tijd vrij maakt voor zijn gezin, ambitie heeft en ook nog eens goed met geld kan omgaan!
Eens! Toen ik en mijn man elkaar tegenkwamen waren we allebei in de 30 en hadden we allebei al het één en ander opgebouwd. Een werkloze man met uitkering en te bedonderd om te werken zoals Linnepin hierboven mooi verwoordt, was voor mij zeker een afknapper geweest. In het begin van onze dating-periode ging het zeker over werk en onze visies hierop. Ik ben niet gevallen op zijn bankrekening, dan had ik beter bij mijn ex kunnen blijven
Dit. Iemand moet wel potentie hebben zeg maar. Ik val echt op ambitie en de drang het beste uit zichzelf te halen. Maar daar hangt geen prijskaartje aan, ten minste dat is weer niet relevant.
Geld en sociale status geef ik niks om. Wel om iets van je leven te maken. En dat heeft absoluut niet met geld te maken. Ik ben ook niet vreselijk ambitieus, maar als ik een uitkering had zou ik wel moeite doen om daar weer vanaf te komen, en dat zou ik bij mijn partner ook zeker waarderen.. Maar constant bezig zijn met hogerop komen hoeft van mij ook weer niet. Het is ook goed om te genieten en tevreden te zijn met wat je hebt.. Werk /geld is niet het allerbelangrijkste in het leven..
Ik ben zo'n vrouw die ervoor zorgt dat ze het zelf goed voor elkaar heeft Mijn man is mijn maatje, levenspartner en grote liefde. Heb hem niet uitgezocht om te zorgen voor mijn financiële of sociale status. Dat kan ik zelf wel. Het is wel belangrijk dat wij dezelfde normen en waarden hebben, dus dezelfde instelling tav werk, ambitie en het gezin.
Ja, voor mij ook. Net zoals mensen die meer met hun werk bezig zijn i n hun vrije tijd dan met hun gezin.
Nou wij hebben het nu niet slecht. Man van mij heeft een goed betaalde baan. We maken het mee hier in onze omgeving. Stel wat nu dus is gescheiden omdat de man geen baan kan houden, schulden maakt en liever thuis op de bank zit. Voert geen klap uit. Als mijn man zo zou zijn dan had dat niet lang stand kunnen houden. Zoiets zou ik vreselijk vinden namelijk!
Ik wist dat mijn man een schuld heeft door een niet-doordachte beslissing op advies van een ander. We hebben m nu ook samen bijna afgelost. Hij woonde op zichzelf en financieel, op dat ene ding na, gezond. Dat vond ik wel te waarderen.
Dan zou mijn verstand winnen. Ik zou me niet bewust met iemand in laten om zo zelf mee de afgrond in de gaan. Mijn partner studeerde nog en we gingen pas 4 jaar later samenwonen en de eerste jaren reisden we naar elkaar toe. Nu is het fijn met een gezin dat we beiden een baan hebben en geen zorgen hebben. Ik ben gegaan voor de liefde dus en die houdt het al 11 jaar 😉
In zoverre speelde het een rol dat ik het wel belangrijk vond dat hij werkte (of iig bezig was met zoeken naar werk). Een man die de hele dag niets doet dat trek ik niet. Past ook niet bij mijn karakter. Maar wat voor werk hij doet interesseert me niet! Als hij het maar met passie doet!
Dat is een ander verhaal dan gusto beschrijft jouw man wilde er voor knokken om eruit te komen. Maar een man zoals gusto beschrijft nee dank je!