Speelde geld/sociale status bij jou een rol in partnerkeuze?

Discussie in 'De lounge' gestart door gusto, 15 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee geld en status niet

Ambitie en een bepaalde levensinstelling wel.

2. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam

Dit, ik zou niet kunnen zijn met iemand die geen ambitie heeft. Ik ben zelf ook redelijk ambitieus en ik zoek dat ook wel in een partner. Voor het geld absoluut niet. Mijn vriend werkt in de zorg en dat is geen vetpot ;)

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja en nee. Ik denk dat een relatie met een man die totaal geen ambitie heeft en nauwelijks rond kan komen bij mij nooit geleid had tot een serieuze relatie. Klinkt heel oppervlakkig, maar ik zou daar niet mee om kunnen gaan.

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    nee maakt mij niks uit, Zolang er liefde is was het voor mij goed.

Ik zou echt niet afknappen op het soort baan, dat maakt toch niet uit.

Voor mij persoonlijk gaat het om de persoon, niet om geld ambitie of Sociale status,

5. Amare

Amare Niet meer actief

Nee, zo oppervlakkig ben ik gelukkig niet.
    Ik ben gevallen voor mijn man om wie hij is, niet om wat hij is.

6. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Nee absoluut niet. Ik was net twee weken 18 toen ik hem leerde kennen. We zijn vrij snel samen gaan wonen. Toen pas wist ik dat hij schulden had. Die zijn we nu nog samen aan het afbetalen en dat is bijna voorbij gelukkig:) Dus nee.
    Hij heeft wel ambitie!! En ik ben er vrij zeker van dat hij veel verder in zijn werkveld komt dan dat hij nu is omdat hij gewoon te veel hersenen heeft voor dit werk;) maar het is nu even niet anders.
    Ik doe zelf HBO, en over ongeveer 3 jaar hoop ik een goede baan te hebben.

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Nou ik zat toch ook niet op iemand te wachten die parttime werkt en dan maar net/net niet rond zou komen en dan ook geen ambitie heeft om wat extra te werken zodat het iets makkelijker zou zijn! Gelukkig heb ik een man getroffen die hard werkt, tijd vrij maakt voor zijn gezin, ambitie heeft en ook nog eens goed met geld kan omgaan!

8. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Eens! Toen ik en mijn man elkaar tegenkwamen waren we allebei in de 30 en hadden we allebei al het één en ander opgebouwd. Een werkloze man met uitkering en te bedonderd om te werken zoals Linnepin hierboven mooi verwoordt, was voor mij zeker een afknapper geweest. In het begin van onze dating-periode ging het zeker over werk en onze visies hierop.
    Ik ben niet gevallen op zijn bankrekening, dan had ik beter bij mijn ex kunnen blijven :D

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Dit.

Iemand moet wel potentie hebben zeg maar. Ik val echt op ambitie en de drang het beste uit zichzelf te halen. Maar daar hangt geen prijskaartje aan, ten minste dat is weer niet relevant.

10. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Geld en sociale status geef ik niks om.

Wel om iets van je leven te maken. En dat heeft absoluut niet met geld te maken. Ik ben ook niet vreselijk ambitieus, maar als ik een uitkering had zou ik wel moeite doen om daar weer vanaf te komen, en dat zou ik bij mijn partner ook zeker waarderen..

Maar constant bezig zijn met hogerop komen hoeft van mij ook weer niet. Het is ook goed om te genieten en tevreden te zijn met wat je hebt.. Werk /geld is niet het allerbelangrijkste in het leven..

11. adi

adi Niet meer actief

Ik ben zo'n vrouw die ervoor zorgt dat ze het zelf goed voor elkaar heeft ;)
    Mijn man is mijn maatje, levenspartner en grote liefde. Heb hem niet uitgezocht om te zorgen voor mijn financiële of sociale status. Dat kan ik zelf wel.
    Het is wel belangrijk dat wij dezelfde normen en waarden hebben, dus dezelfde instelling tav werk, ambitie en het gezin.

12. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Dit zou juist voor mij een afknapper zijn.... Inderdaad tevreden zijn met wat je hebt!

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ja, voor mij ook. Net zoals mensen die meer met hun werk bezig zijn i n hun vrije tijd dan met hun gezin.

14. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Nou wij hebben het nu niet slecht. Man van mij heeft een goed betaalde baan. We maken het mee hier in onze omgeving. Stel wat nu dus is gescheiden omdat de man geen baan kan houden, schulden maakt en liever thuis op de bank zit. Voert geen klap uit. Als mijn man zo zou zijn dan had dat niet lang stand kunnen houden. Zoiets zou ik vreselijk vinden namelijk!

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    +100 :)

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    the heart wants what it wants...

17. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik wist dat mijn man een schuld heeft door een niet-doordachte beslissing op advies van een ander. We hebben m nu ook samen bijna afgelost. Hij woonde op zichzelf en financieel, op dat ene ding na, gezond. Dat vond ik wel te waarderen.

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dan zou mijn verstand winnen. Ik zou me niet bewust met iemand in laten om zo zelf mee de afgrond in de gaan.

Mijn partner studeerde nog en we gingen pas 4 jaar later samenwonen en de eerste jaren reisden we naar elkaar toe.

Nu is het fijn met een gezin dat we beiden een baan hebben en geen zorgen hebben.

Ik ben gegaan voor de liefde dus en die houdt het al 11 jaar 😉

19. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    In zoverre speelde het een rol dat ik het wel belangrijk vond dat hij werkte (of iig bezig was met zoeken naar werk).

Een man die de hele dag niets doet dat trek ik niet.
    Past ook niet bij mijn karakter.

Maar wat voor werk hij doet interesseert me niet! Als hij het maar met passie doet!

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dat is een ander verhaal dan gusto beschrijft jouw man wilde er voor knokken om eruit te komen.
    Maar een man zoals gusto beschrijft nee dank je!

Deel Deze Pagina