stokke vs andere meegroeistoelen...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door duveltje, 9 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Wij zijn ons nu aan het orienteren op een kinderstoel en neigen heel erg naar de Stokke Tripp Trapp. Juist vanwege het meegroeiidee, omdat je eigenlijk geen enkele negatieve ervaring leest over deze stoel, maar ook (niet geheel onbelangrijk) omdat hij nog best mooi is (over het algemeen vind ik kinderstoelen echte lelijke sta-in-de-wegs...)!

Maar die prijs....:$....

Ik heb al gekeken op marktplaats, en daar staan veel Stokkes op, maar niet of nauwelijks witte, en ik heb dus in mijn kop gehaald...juist...:D

Nu zijn er ook wat goedkopere varianten (iets minder mooi, maar ach..). Iemand ervaringen???

Of iemand een witte stokke in de aanbieding...;):D

2. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Ik vond de Trip-Trap ook erg mooi, maar wat bleek.... ons mannetje was zo'n bollie dat we 'm uiteindelijk wel in, maar nauwelijks uit de stoel kregen!:$

Was dus blij dat ik 'm eerst even ergens anders geprobeerd had, voordat ik een kinderstoel kocht.

Geen idee wat het postuur van je kindje is, maar ik zou het wel even testen;)

Succes!

3. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Ojee..hahaha...

Heb je het met jouw zoon met babyverkleiner geprobeerd, want zonder (wel met beugel en leertje natuurlijk) zou toch wel moeten kunnen....Maar proefzitten is nog niet zo'n slecht idee!

Wij hebben nl. ook best een flinke knul!

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier ook een grote trip trap fan. Ik vind de neppers veel minder mooi en deugdelijk. Ik kan op de trip trap van dochter ook nog prima zitten, maar op een nepper zou ik dat niet durven!

Ik vind ook heel erg handig dat dochter met 13 mnd zelf in de stoel kon klimmen om aan tafel te gaan tekenen. We hebben met 13 mnd de babyset verwijderd.

Zo`n groot fan ben ik dat ik er voor de baby al 1 gekocht heb! Nee maar de kleur turquoise gaat eruit en nu kon je er nog wel aan komen :p

Het kan zijn dat je voor een dikke baby het kussentje niet kunt gebruiken. Ooit een oppaskindje gehad dat ik er ook amper meer eruit kreeg toen heb ik het kussentje eruit gehaald en paste het wel. Mijn dochter is juist iniminie maar die paste er met 6 mnd ook al prima in, wel met kussen dus.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou echt gaan voor een stokke!
    Wat een ontzettend fijne stoel.

Als je persee een witte wilt...dan kun je ook een op marktplaats kopen en deze verven...

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wij hebben het geluk dat we de kinderstoel cadeau krijgen en we neigen ook heel erg naar de stokke. Maar we gaan m pas halen wanneer de kleine in de kinderstoel kan zitten, omdat we hem dan kunnen laten proefzitten.

Net als jou vind ik al die andere kinderstoelen niet zo heel erg mooi.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben de Tiamo (oa prenatal) gekregen. Deze bevalt ook prima. Eerst gebruikt met blad, maar inmiddels is het blad er vanaf, en gebruiken we hem aan tafel.

Alleen de schroefjes waren niet helemaal lekker, die hebben we even vervangen door wat sterkere. Maar dat is misschien pech, want bij mijn zus is het wel goed.

8. babysaluki

babysaluki Niet meer actief

Ik zou echt gaan voor de tripp trapp.. wij hebben er heel veel plezier van... hij is idd behoorlijk prijzig.. maar je kunt er zo lang mee doen... Wij hebben een heel smal en slank meisje.. dus die past er heel goed in.. en heeft nog heel veel ruimte over haha... maar ik denk idd als je het kussentje en eventueel het rugplankje weg haalt, dat ook een wat steviger kindje er prima in past :D succes met de zoektocht naar je ideale kinderstoel ;)

9. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Bijna allemaal stokke-fans!!

Als je het rugplankje en kussentje weglaat, zou een kind dat net kan zitten, nog wel genoeg ondersteuning hebben?
    Ik heb geen idee hoor of Thije al te groot is voor stoel MET rugplank en kussen, maar in case off...

En dat kussentje zit natuurlijk ook heerlijk zacht, dus hoop dat dat nog gewoon past!

10. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Het plastic ruggedeelte is alleen maar bedoeld om de zit wat te verkleinen, dus als het kindje maar heel klein is en de zit te groot dan gaan ze naar voren hangen. Het kan vaak ook liggen aan de hoogte van de zitplank. Vaak als je die iets naar beneden stelt hebben ze iets meer been ruimte.

Het kussentje kun je steeds doorgebruiken naarmate de stoel mee groeit. Met of zonder beugel of ruggedeelte kun je hem gebruiken.

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Het ruggesteunzitje (je snapt wel wat ik bedoel hoop ik) is ook iets wat de laatste trip traps pas hebben. Daarvoor had je de gewone rugleuning + beugel en dan wel of niet met kussentje erin. Je kunt hem dus gerust achterwege laten! En het kussentje ook wel, ze hebben op deze leeftijd hun eigen kussen al in onder hun romper zitten :p

12. Pipo1973

Pipo1973 Actief lid

30 jan 2007
    431
    0
    0
    Kijk anders even op www.skandic.de , dat scheelt wel wat in prijs:) Soms zijn ze als complete set ook nog in de aanbieding, dat zou dan even in de gaten moeten houden.;)

13. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Heb net even gegoogled en bij de babydump is de Stokke op dit moment het voordeligst (115 euro). Maar bedankt voor de tip van Skandic.de. Daar stond overigens een andere hele mooie meegroeistoel (Leander), maar die is nog duurder!!

Zelf wit verven zoals iemand voorstelde zie ik niet zo zitten; ik heb een zeer bijtgraag jongetje en het lijkt me dat zelfaangebrachte verg er makkelijker wordt afgebeten..

14. Seth77

Seth77 Actief lid

1 jan 2010
    160
    0
    0
    Holland
    Bij Prenatal zijn ze tot en met vandaag nog goedkoper €113,90.

15. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Tja, dan vis ik net achter het net....:D

16. pooh76

pooh76 Fanatiek lid

2 jan 2007
    1.984
    0
    0
    Haha, hmmmm, nou het was zonder babyverkleiner. Uiteraard wel met beugel en leertje....;)

Hier nu volgens mij ook de kinderstoel van Prenatal. Idd minder mooi, maar het blad hebben we er inmiddels vanaf gehaald en meneer klimt nu zelf in en uit z'n stoel. Tja, je moet wat he, met die stevige baby's....

Deel Deze Pagina