Vandaag met mijn dochtertje naar de kinderarts geweest voor de periodieke check up (geen CB hier in Spanje), dus gewogen en gemeten. Mijn dochtertje is precies 17 maanden en woog vandaag 8.620 kilo bij een lengte van 78.5 cm. Qua gewicht aan de ondergrens dus alhoewel dat niet aan haar te zien is, ze ziet er absoluut niet mager uit maar is wel heel fijntjes, kleine handjes, kleine voetjes mt 18 en is verder super gezond. Ze is geen overmatige eter, ze eet haar groenten prak geheel op, maar met brood blijft het tobben, dus geef ik haar 2x per dag 150 cc pap. Moet ik mij zorgen maken om haar gewicht, want weet verder ook niet wat ik moet doen om haar een beetje aan te laten komen. Wat wogen jullie kindjes op die leeftijd want ik zie om mij heen al babies van 6 maanden die dit gewicht hebben en laatst zelfs één van 4 maanden
Niet bekend met licht gewicht kindjes!!! Mijn oudste zoontjes was met 9 mnd over de 11,3 kg en 76 cm En de jongste was met 9,5 mnd 9,7 kg en 74 cm. Maar zolang ze gezond is en goed eet is het toch prima en hoef je je geen zorgen te maken lijkt mij!!!
Ook een kleintje Diddlmouse! Wat woog jouw dochtertje bij de geboorte? Wat zeiden ze hiervan bij het CB in Nederland?
En hoe zit ze met haar lijntje in de groeicurve? Wat is jullie bouw? Hier ook een ukkie maar die liep al achter in mijn buik. Nu met 9 maanden 6700 gram en 67 cm. Ook het onderste en 1na onderste lijntje. Nou... ik maak me er niet druk om omdat hij lekker zijn eigen lijntje volgt. Maar als hij zou gaan afbuigen van de curve dan is het natuurlijk een ander verhaal. Mijn nichtje van bijna 5 is ook zo'n smalle. Haar zusje van bijna 3 kan de kleertjes van haar aan haha!
die van mij is 78 cm en 8,6 kilo en is bijna 18 maand. hier maakt de kinderarts zich geen zorgen om (onder controle ivm hartafwijkig). de cb arts vond haar gewicht wel zorgelijk omdat ze van haar lijntje ging afwijken(moeten over 3 maand terug om opnieuw te wegen). zolang ze eet en doet wat ze moet doen maak ik me er niet druk om. haar schoentjes maat 18 zijn nu net te klein, maar daar heeft ze een halfjaar mee gedaan. hier inderdaad ook veel kindjes in de omgeving van 6 maand of jonger die dezelfde kledingmaat hebben( net over naar 74 soms past 68 nog).
Mijn dochter woog met 18 maanden 8,2kg en 75cm... Nu is ze ruim 2,5 en nog maar 11kg dus altijd klein maar fijn gebleven. Toch eet ze goed, het is gewoon een heel beweeglijk en actief kind. Heb me er ook lang zorgen om gemaakt hoor, maar uiteindelijk kun je niks forceren. Zolang ze gezond is, niet ziek en zich verder goed ontwikkelt is het eigenlijk gewoon goed. Er zijn nou eenmaal lichtere en zwaardere kindjes...
Geen zorgen om maken hoor! Zolang ze zich goed ontwikkeld en gezond is, prima toch? Je hebt gewoon een fijn poppetje! Mijn zoontje zit volgens cb aan bovengrens lengte (nu 84 cm, lang dus) en aan de ondergrens met gewicht (10,8 kg) in verhouding met lengte. Maar hij is prima gezond en eet goed, dus volgens cb was alles in orde. Ik maak me er ook niet druk om, zolang hij zich goed ontwikkeld. En zo te lezen is alles ok met jouw meisje.
Hier ook een licht gewichtje! Op 08-07 (10 mnd en bijna 3 weken) was ze 7.6 kilo en 72 cm lang. Heb haar deze week opgemeten en ze is nu bijna 74 cm. Qua gewicht... tsja, nog steeds licht Zal net boven de 8 kilo zijn of zo? Ze zit ook nog steeds in de maxicosi! Bij de geboorte woog ze 3.240 kg. Daarna zakte ze al snel naar de onderste lijn van het gemiddelde. We hebben er nooit op- of aanmerkingen over gekregen van het CB. In het begin werd alleen gezegd dat ze haar eigen lijntje opzoekt. Ook hier ziet ze er niet zo licht uit! Lekkere bolle wangen, heerlijk buikje, gewoon een gezond meiske.
Hier ook een lichtgewicht. Wij gaan die 8.6 kilo met 17 maanden bij lange na niet halen, dat weet ik nu al. Wel met 1.5 kilo begonnen maar ook gecorrigeerd erg licht voor haar leeftijd: 7.5 kilo met ruim 13 maanden. Haar lengte is wel normaal (74cm denk ik) en ze oogt niet mager dus hoe het kan is me een raadsel. Ze eet ook prima dus daar ligt het niet aan. Broeken heeft ze maat 74 in de lengte maar die moeten we aansnoeren, vandaag had ze een rokje maat 62 aan, dat past ook nog gewoon. Shirtjes en rompers moeten wel minstens 74/80 zijn..... De oxxy sloffen maat 17 zijn nu te klein, ik heb aapies maat 19 voor haar besteld. Lijkt me ook een normale maat voor haar leeftijd. Wij maken ons geen zorgen eigenlijk, ze is ontzetted actief en ontwikkelt zich hartstikke goed, daar zal de energie wel aan op gaan denken we dan maar.
Lisa weegt al een maand of 5 9,5 kg en is nu zo'n 78 cm (wel een cm gegroeid in die 5 maanden ). Maar zo te zien is ze iets breder dan jouw dochtertje, verder even dikke armpjes denk ik. Bouw scheelt ook een hoop. Bij Eva ging het destijds hetzelfde, pas na die 1,5 jaar ging die wat beter groeien. Tussen de 10 maanden en 1,5 jaar groeien ze hier gewoon niet zo hard, maar dat is ook wel redelijk normaal geloof ik. Wat wel grappig is, is dat Lisa door de sondevoeding met 6 maanden 9,1kg woog, 400 gram minder dan nu dus . Maar ze viel af toen we de sondevoeding afbouwden en daarna is ze langzaam weer gaan aankomen. Bij de geboorte waren ze trouwens bijna 4,5kg en ze zeggen dat kinderen vaak het eerste jaar 3 keer hun geboortegewicht wegen. Dat is hier dus 2 keer
Zoonlief is ook een mini: 7,8 kg en 71 cm en dat bij bijna 13 mnd. Zuslief is ook altijd een ukje geweest. Wij zijn zelf ook niet groot, dus hij heeft het niet van een vreemde. Met 12 mnd hadden we een invalarts en zij begon meteen over dat het niet goed was (toen was hij 7,6 kg en 69 cm)
Er wordt hier ook wisselend gereageerd, de één vindt het ok zolang ze maar binnen de curve zit, ook al buigt deze sterk af, de ander vindt haar te licht. Moet er wel bij zeggen dat de spaanse kindjes over het algemeen kort van stuk zijn en best heel mollig. Jayda is wel 4 cm gegroeid in 4 maanden en is heel actief dus ook dat zal wel een rol spelen.
Hier bijna hetzelfde, Jayda woog op 11 maanden 7.7 kilo bij een lengte van 71 cm. Met 13 maanden 8.1 kilo bij 74 cm. Wel handig he dat je zo lang met de maxi cosi kan doen!
Inderdaad kan je niks forceren, ik vind het ook belangrijker dat ze de gezonde dingen binnenkrijgt, vaak niet zo calorierijk, ipv haar te over compenseren met dikmakers omdat ze zo nodig moet aankomen.
mijn dochter is 16 maand en weeg 9.3 kilo en is 71 cm! ook een kleintje. CB zei hier niks van omdat ze wel gewoon alles eet wat ze met 16 maand hoort te eten! en ze verder gezond is ze heeft alleen minder weerstand is sneller verkouden enzo. maar voor de rest hellemaal gezond. CB zei wel dat we t gewoon in de gaten moeten houden dat ze niet teveel ging afwijken.