Mijn dochter verveelt zich en wil wat nieuwe dingen kopen. Ze kan zich niet zo lang vermaken dus t moet wel iets uitdagends zijn. We hebben little people, aqua doodle, puzzles en heeel veel boekjes. Heeft iemand nog leuke tips voor deze leeftijd? Want heel vaak als ik even wat moet doen (koken, afwas, was e.d.), hangt ze weer aan mn broek
Duplo is hier idd leuk. Houten puzzels ook. Vtech tjoek tjoek trein vindt ze ook leuk. Verder gek op poppen, wiegje en buggy. Loopauto zit ze ook regelmatig op. Little people wil ik hier aan gaan schaffen.
leest mee.. zoonlief (net 15mnd) is helemaal dol sindskort op triqo. (triqo.com). hij kan er nog niets mee, maar hij pakt die dingen 's ochtends uit zijn speelgoedkist, en sjouwt er de hele dag mee rond.
Mijn dochter van 1,5 jaar speelt veel met het speelgoed van haar broer: - blokken - FP kassa - loopbakfiets, duwkar van de blokken - duplo - speel mobiele telefoon - tasjes
Is het niet ook gewoon een fase? Merk hier ook dat er perioden zijn dat ze zich helemaal niet goed alleen kan vermaken terwijl ze wel speelgoed 'op de groei' heeft. Hier mag onze meid gewoon altijd lekker meehelpen met de was of waar ze op dat moment maar interesse in heeft.
als ik aan het koken ben en tycho kan zich even niet alleen vermaken geef ik hem ook iets waar hij mama "mee kan helpen" Hij gaat hier in de box als ik aan het koken ben en ik geef hem dan een grote tupperware bak met en plastic garde en gooi er dan wat blokken in en dan gaat hij "in de pan roeren" Als ik de was aan het vouwen ben of ophangen dan helpt hij mee vouwen doordat ik hem wat geef en dan probeert hij me op zijn manier na te doen. Of hij gaat er met de knijperbak vandoor Of ik laat hem was in de droger of wasmachine doen. Soms zet ik hem met koken in de kinderstoel naast me zodat hij kan kijken wat ik doe, vindt hij ook geweldig. Laatst heben we samen het oud papier uitgezocht. Hiihihi gooide hij alles in een kartonen doos want ja dat doet mamma ook. Als ik een boodschappenlijstje maak moet hij ook een potlood in zn handen hebben en kunnen "schrijven" want mama schrijft ook iets op. Hihihi ik vind het wel gezellig zo op zn tijd. Handig ook: de blaadjes in de tuin vegen we samen op. Twee vliegen in één klap: de tuin is netjes en we zijn weer even lekker buiten geweest! xxxx