te vroeg om te beginnen met potjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marscha, 21 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik had een topic geopend hierover en zocht hem terug om de reacties te kijken en nu blijktie verdwenen te zijn... :confused: ?

Dus hier alsnog mijn vraag;

Mijn dochtertje is bijna 2 maanden en laatst zei een collega tegen mij dat ik maar eens moest beginnen met potjes omdat ze dat zo vreselijk lekker vinden. Die van haar zijn nu wat ouder en die kregen bij 2 maanden ook potjes, nooit klachten gehad daarover.

Nu weet ik zeker dat Sarah de potjes heeeeerlijk zou vinden want ze likt ook als ik eet soms de appelmoes van mn vinger.

Alleen Saartje heeft enorme last van darmkrampjes gehad (erger dan normaal rond de 6 weken) en die zijn sinds een week helemaal over. Ze is zo'n fijn kind nu zonder die krampjes!

Ik ben bang dat als ik het doe en een maand eerder begin met de potjes, ze misschien wel weer krampjes krijgt... Maar aan de andere kant, als het alleen een fase was dan zijn haar darmpjes nu "ontwikkeld" genoeg dat ze die niet meer heeft en dan bij een potje ook niet krijgt toch...?

Zal ik toch wachten omdat er op de potjes 3+ en 4+ staat? of kan ik nu voorzichtig al een potje uitproberen.

Ze heeft nu ook heel regelmatig poepluiers. van elke dag tig poepluiers die haar heel erg pijn deden om die te "produceren" zeg maar, naar 1 of 2 vreselijke volle poepluiers per dag die ze er met een brede lach klaarmaakt voor me.

Ik heb wel het idee dat haar darmen het aankunnen nu omdat het zo goed gaat maar je weet maar nooit...

Wat vinden jullie ervan en wanneer begonnen jullie ermee?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Waarschijnlijk is je topic verplaatst omdat het onder voeding thuis hoort en zal deze ook wel gesloten worden.

Op je vraag, ik zou echt nog even wachten. Ze hebben het nu echt niet nog niet nodig, het liefst tot 6 maanden, maar in elk geval tot 4 maanden! 2 maanden is echt te vroeg voor bijvoeding en helemaal als ze last heeft gehad van haar darmpjes, dikke kans dat ze er weer last van krijgt.

3. Marscha

Marscha Niet meer actief

ah dan ga ik ook even daar zoeken!

maar even als antwoord: op de potjes in de C1000 staat 3+ mnd.

Dus dat zou betekenen dat k een maand te vroeg ben...

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Hier zijn al zoveel topics over. Misschien even de zoekfunctie gebruiken. Wacht gewoon tot 6 maanden en mocht je dat zelf niet redden (want je kind kan echt prima zonder tot 6 maanden), wacht dan in elk geval tot 4 maanden. En waarom potjes? Er bestaat ook nog gewoon vers eten...

5. Sopje

Sopje Lid

31 jul 2008
    58
    0
    0
    Lana kreeeg ook met twee en half maand fruit. Het ligt eraan wanneer zij er aan toe zijn. Wat je gevoel zegt.
    Ik ga op mijn gevoel af kreeg zelf ook met twee manden. Veel mensen zullen hierover klagen zeuren hoe je het wil noemen van dat is veel te vroeg.
    Je moet doen wat je eigen gevoel zegd

6. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    persoonlijk zou ik zeggen als ze erg veel last heeft gehad van krampjes wacht er nog even mee.
    keano heeft ook hele erge krampen gehad en ben pas met 5,5 mnd begonnen met potjes.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ach, baby's weten niet beter dan dat er alleen melk is, dus waarom zou je er nu al mee beginnen. Ze hebben het toch nog niet nodig. Zou in ieder geval wachten tot 4 maanden.

8. Marscha

Marscha Niet meer actief

hoe lang had keano krampjes?

Bij Sarah was het duidelijk na 6 weken over. Na de afspraak bij de osteopaat is het nooit meer terug gekomen, alsof hij in 1 behandeling de blokkade weg had gehaald!

Vrijdag ga ik weer ernaar toe. maar ik heb donderdag afspraak op het cb, vraag het daar wel eventjes want als ze nu weer last krijgt van haar darmpjes neem ik het mezelf alleen maar kwalijk.

ben zo blij dat ze er vanaf is nu

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb gewacht tot 6 maand bij de 2e omdat de eerste na de eerste bijvoeding plekken van exzeem kreeg.

Maar t ligt idd aan het kind, ken een kindje die niet tevreden was met zwaardere voeding (hongerig) en ook niet anders speciale voeding maar met bijvoeding op 3 maand ging het super.

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou echt nog even wachten. Tot 6 maanden kunnen babydarmen eigenlijk nog geen vast voedsel verwerken. En ze hebben het ook zeker niet nodig, want in melk, of je nou bv of fv geeft, zit alles wat ze nodig hebben.

Mijn zoontje kreeg vanaf 6 maanden vast voedsel en zelfs toen had hij nog heel veel problemen om dit te verwerken en zijn we een maand bezig geweest om het te introduceren, tot het een beetje goed verliep.

11. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant

Deel Deze Pagina