dokter bellen???

Discussion in 'Baby en dreumes' started by noena, Jan 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. noena

noena Fanatiek lid

Nov 4, 2007
    1,114
    0
    0
    ik heb een vraag,

mijn kindje heeft een tempratuur van 38,1.. als ze dat morgen nog heeft dan moet ikm de dokter bellen toch. maar die is gesloten op zaterdag, moet ik dan huisartsenpost bellen?? en ze is ook hangerig en wil nu eel slapen in mijn armen... maar ze eet plast en poept gewoon goed

:kus:

oja ze heeft de bekende vieze luiers die je krijgt bij tandjes (had ze ook toen ze haar 2 ondertandjes kreeg).. heeft ze misschien daarom een hogere temp??

2. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

dat zou best kunnen hoor. Maar zoals meer moeder zo straks zullen zeggen. Vertrouw je het niet gewoon bellen. Beter 1 keer teveel als niet...

3. zo79

zo79 Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    3,925
    0
    36
    Hoe oud is je kindje? Kinderen onder de 3 maanden moet je bijvoorbeeld sneller voor bellen dan voor wat oudere kindjes.

38,1 is nog niet echt koorts, maar verhoging. Pas vanaf 38,5 spreek je over koorts.

Als het je niet lekker zit zou ik gewoon de huisarts even bellen. Waarschijnlijk zal hij zeggen dat je op moet letten dat ze genoeg drinkt, dat ze blijft plassen, en dat ze niet suf wordt.

Maar nogmaals: als het je niet lekker zit, gewoon even bellen. Wij kunnen vanaf hier niet beoordelen hoe je dochter er aan toe is..

Succes!

PS Van tandjes kunnen ze inderdaad verhoging / koorts hebben!

4. noena

noena Fanatiek lid

Nov 4, 2007
    1,114
    0
    0
    ze heeft nu 38,7.. en de dokter is pas vanaf half 4 berijkbaar.. dus ga dan toch ff bellen

5. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Je kan ind bellen, persoonlijk zou ik dit niet doen. Je geeft aan dat je kindje wel goed eet en drinkt etc. Je huisarts zal ongetwijfelt niks doen omdat 38.7 niet zorgwekkend is. Vaak doet een arts pas iets na 3 dagen koorts en dan hoger dan 39.5. Althans onze huisarts doet dat

Ik ga er trouwens vanuit dat je kindje ouder is dan 3 maanden omdat je aangeeft dat ze al ondertandjes heeft.

6. zo79

zo79 Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    3,925
    0
    36
    Ben het met je eens, ik zou persoonlijk ook niet bellen. Maar dat komt omdat ik er onderhand al wat ervaring mee heb. Ik kan me voorstellen dat als het de eerste keer is dat je kindje koorts heeft, dat je dan een beetje angstig bent / kan zijn. Vandaar mijn advies om toch de huisarts te bellen als het TO niet lekker zit. Ik denk dat ze beter door een dokter gerustgesteld kan worden dan door ons ;)

Maar, ik ben het met je eens hoor. Onze huisarts handelt precies zo als de jouwe.

7. angel77

angel77 Fanatiek lid

Mar 29, 2008
    1,428
    0
    36
    oosten van het land
    Onze huisarts maakt altijd tijd vrij voor babies.
    Ben van de week nog geweest omdat ik het niet vertrouwde, koorts, verkouden en heel slecht slapen.
    Bleek dat hij aan beide oortjes een ontsteking aan het ontwikkelen was heb een kuurtje meegekregen.
    Vandaag is hij weer helemaal zich zelf slaapt zelfs al ruim 2 uur.

Dus als jij het niet vertrouwd gewoon bellen!

8. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    @Zo79: Heb je helemaal gelijk in, als een arts haar zorg weg kan nemen moet ze uiteraard bellen. Het is ook eng als je kindje voor het eerst ziekjes is. En daarbij staat het weekend voor de deur dan is het wel fijn om je eigen huisarts even te spreken.

9. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Als jij ongerust bent dan is er maar een advies Bellen!
    Naar het verhaal gekeken hoef je (als je kindje ouder dan 3 maanden is) niet meteen te bellen.
    Kindjes die gezond zijn en ouder dan 3 maanden "mogen ziek zijn en koorts hebben. Als je maar let op voldoende vocht, uitslag en sufheid.
    Maar als jij echt ongerust bent dan is er maar een advies en dat is bellen.
    Beterschap!!!

10. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Hier sluit ik me bij aan... toen mijn dochter laatst 40.5 had hoefde we nog niet eens langs te komen... zolang ze wel dronk en goed reageerde was er geen reden tot onderzoek... maar bellen kun je altijd even doen, al is het maar om je ongerustheid weg te nemen! Sterkte!

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Als je kindje boven 3 maanden langer dan 3 dagen koorts heeft (38,1 is geen koorts maar een verhoging) dan moet je inderdaad de dokter bellen.
    Ik persoonlijk zou hiervoor niet bellen. Maar als je nu ongerust bent, dan kun je uiteraard ook bellen voor je gemoedstrust. In principe is het een kwestie van uitzieken en dokter kan in dit geval niets doen.

12. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Tja onze huisarts (ben er 3x geweest) vond het ook een beetje onzin dat ik met mijn zoon kwam toen hij een paar dagen koorts had (hij is 10 maanden). Het varierde een beetje tussen de 38.3 en 40.2.
    Na 2 weken bleek (na een longfoto) dat hij een fikse longontsteking heeft gehad.
    Hij dronk overigens prima, maar hoeste uiteraard wel veel.

Dus ik vind dat je je eigen gevoel moet volgen!

13. zo79

zo79 Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    3,925
    0
    36
    En Noena, heb je de dokter nog te pakken gehad?

14. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier 1 die met oud en nieuw 39,1 had, heb niet de huisarst gebeld, eerst paracetamol(zetpil) erin gedaan, smorgens had ze 38,5, en smiddags ging het al beter, de volgende dag was het weer normaal

Share This Page