Op dit soort momenten ben ik altijd weer blij dat ik raad kan vragen bij andere mama's! Spruit kreeg tot nu toe 5x200, om de 3 uur ongeveer omdat hij sliep van 20.30 tot 7.00 ongeveer. De laatste paar dagen merk ik dat hij rond 18.30/19.00 de nacht in gaat. Maak hem nu steeds nog wakker voor de fles en hij drinkt hem op, maar hij eet volgens mij dan ook altijd alles wat ik hem geef Hij wordt (nog) niet boos zoals met de 23.00-fles op den duur wel was. 4 flessen proberen en dan vannacht maar zien of hij komt? Of wakker blijven maken tot hij dat niet meer pikt? Hij wordt ook al een paar dagen om 6 uur al wakker en krijgt ca. 50 gr. groente. Bedankt!
Wij zitten hier al een tijdje op vier flessen, om de 4 uur ongeveer, soms iets meer, soms minder. Een "late" fles hebben we in een ver verleden één keer geprobeerd, maar dat was geen succes. Hij werd toch ook in de nacht wakker voor een voeding. Maar op een gegeven moment sloeg hij die voeding steeds vaker over en sliep hij door tot een uur of zes. Nu tot ongeveer half zeven/zeven uur. De laatste fles valt hier rond 20/21 uur.Als hij op het kdv is geweest vaak nog een uurtje eerder. Hij wordt meestal zelf wel wakker, maar soms maken we hem wakker, we maken dan veel geluid en doen een groter licht aan. Dan badje, fles en naar bed. Ik denk dat als we hem inderdaad zouden laten slapen, hij in de nacht weer wakker wordt. Bovendien is het zijn vierde fles, niet zijn vijfde. Je zou het een keer kunnen proberen, kijken wat er gebeurt. Komt hij in de nacht weer, dan maak je hem de volgende dag gewoon weer wakker. Onze kindjes schelen één dag zie ik. Die van mij was ruim 3000 gram bij geboorte en zal nu ongeveer 6300 wegen. Die van jou is goed gegroeid zeg! Maar jij zit dan ook nog op die vijf voedingen, misschien dat dat ook veel scheelt. Met groente zijn we net begonnen, maar dat mag in gewicht nog geen naam hebben .
Hij groeit idd echt als kool! Maatje 56 praktisch ongedragen en 62 wordt nu ook af en toe al krap. Maar ben natuurlijk blij dat hij goed groeit hoor! Ga vanaf morgen eens proberen om de 4 uur te geven en de laatste weg te laten. Inderdaad, we zien wel! Is zo terug gedraaid. Als ik hem nou eens normaal zou kunnen laten drinken dan zou hij misschien ook eens 4 uur voldaan zijn. Maar goed, dat is een ander probleem