Ieder gezin heeft zo zijn eigen humor en ritueeltjes. Ik ben erg benieuwd naar die van jullie. =) Paar voorbeelden van wat ik bedoel: Zo zingen wij dagelijks, wanneer zoon goed heeft gegeten juichend .... heeft goed gegeten, ... heeft goed geten. Applausje voor het allerliefste schatje al juichend en zwaaiend. Dagelijks stapelen wij na keihard stapelen te roepen. Favoriete bezigheid is jan huigen in de ton. Wanneer zoonlief buiten loopt en ik roep stop zing ik daarna het carnavalsliedje" en door.. tutututu.. enz" We doen altijd donkie donkie" vader of moeder onder en zoon al zittend springend op ons. En zo eigenlijk nog veel meer. Ik ben benieuwd naar jullie dingen wat vinden jullie kleintjes hilarisch?
De eerste keer dat mijn man en ik Jan Huigen in de ton voordeden, stond zoon (toen een jaar of 2) ons aan te kijken of we zwakzinnig waren geworden. Om vervolgens dubbel te slaan van het lachen. Hij wilde niet meedoen maar wij moesten steeds opnieuw. Eén van onze dingen is dat zoon soms roept "mama is oud" (of papa is oud). Dan moeten we hem 'voor straf' kietelen tot hij zegt "Mama is lief, jong, grappig en wijs." Verder ben ik vaak degene die met de jongens stoeit en mijn man veel minder. Vooral als we dat in het openbaar doen, levert dat soms verbaasde blikken op.
Wij klappen en juichen heel hard als onze zoon van 15 maanden iets goeds heeft gedaan bijv goed gegeten of als hij iets nieuws heeft gedaan. Hij glundert dan helemaal om vervolgens hard mee te gaan klappen . Zo hebben we een eigen liedje met dansje voor het naar slapen gaan
Ik zing al jaren het liefst uit het niets: wie zijn de lekkerste ventjes van het land? (op de deun van wonderteam) en dan roepen de kinderen: wij ja en *naam broer* ze worden wat groter nu en ze zingen minder vaak mee... Pré pubers! Haha nou de oudste dan. Ook doen we de family hug. Wanneer ML en ik knuffelen, duiken ze er tussen Ook staan we graag te klappen en juichen wanneer ze een voorstelling geven op de trampoline. Dan moet ik de aankondigingen doen en zij doen de luchtsalto's.
Mijn zoontje is nog klein, maar vaak aan tafel tijdens het eten steekt ie z'n handje uit naar papa.... Papa steekt ook z'n hand uit en D. begint er dan op te slaan en dan zingt papa:"ik ging naar de markt" en dan begint D. al keihard te lachen en gaat papa verder met "kocht een koe, stukje lever, een stukje toe en van jeeeeeee kielekielekiele" en dan gaat ie 'm kietelen en liggen we alle 3 in een deuk. D. vind het geweldig! Van zulke momenten smelt ik echt!
Mijn jongste steekt vaak haar hand omhoog;'High five!' roept ze dan, en als je 'm wil beantwoorden trekt ze hem snel weg en roept 'deu!'. Geen idee waar ze dat heeft opgepikt, maar het blijft grappig 😂