Hoi! hebben jullie misschien tips voor leuk speelgoed voor een dreumes van bijna 15 maanden? Finn vind het vooral leuk om klepjes open en dicht te doen. En mama vind het leuk als hij er ook nog iets van leert! Hij heeft al duplo blokken, vind ie geweldig om op elkaar te drukken. Een vormenstoof vind ie ook leuk, maar ben bang dat hij daar snel op uit gekeken gaat zijn want het begint hem te lukken. Hij heeft een stapeltoren met ringen, die kan hij al zelf doen dus is ook niet meer zo leuk... Is speelgoed van Little people bijvoorbeeld leuk? Alvast bedankt namens Finn !
daar heeft ie ook een boel van, maar is op dit moment minder populair (helaas want ik ben eigenlijk erg voor simpel houten speelgoed) Hij is vind het geweldig als het op elkaar klikt. bv de duplo blokken (wat ik ook erg leuk vind) en dekseltjes op dingen duwen (potje vaseline, het klepje van de batterijen van de afstandsbediening) Echt blokken stapelen doet hij nog niet trouwens.
hier is momenteel megablocks favoriet. ik heb er ook een treintje bij en een bolderkarretje met zandbakspullen. zijn loopauto. en hij heeft een paar laatjes in de kast met potjes met deksels, oude portomonees, onderzetters enz. ook een vormenkubus.ik heb al wel een boerderij van little people, maar die staat nog op zolder tot hij hierop is uitgekeken.
Jayden speelt veel met litle people. Zijn elektrische motor. Smartvill treinstation. Oude afstandsbedieningen. En zn BMW loopwagen. Oja en het vormenhuis doet het ook erg goed.
Eva is dol op ballen, om mee te lopen, mee te gooien en mee te voetballen (zo schattig om te zien!). Ze vindt het geweldig om met haar badspeeltjes (eendjes, kikker, krokodil, Teletubbie) te spelen, die sleept ze overal mee naartoe en zet ze dan netjes neer. En vervolgens zet ze ze weer ergens anders neer . Ze heeft sinds kort een soort muziekboekje van de action, met dierengeluidjes en muziekjes, ontzettend vals , maar Eva vindt het superleuk! Zo'n houten speeltje aan een stok waar je mee kan lopen vindt ze ook super, maar niet zo heel lang. De leerbeer van Fisher Price vindt ze helemaal geweldig en ze gaat echt heel hard huilen als we hem weer opruimen.... maar we worden er zelf een beetje gek van, wij vinden 'm niet zo leuk, eigenlijk best wel verschrikkelijk ... (was een krijgertje ). Ik zou zoiets dan doen van Winnie the Pooh ofzo (is er geloof ik wel) en erop letten dat de liedjes enzo een beetje leuk zijn . Het blokken en bekers stapelen is ze een beetje op uitgekeken, ze heeft het een tijdje heel veel gedaan en het ging ook heel goed, nu gooit ze er alleen maar mee.
Ik ben trouwens wel benieuwd wat jullie kindjes met little people doen... ik kan me gewoon niet voorstellen dat Eva het leuk vindt....
Hier vinden ze de balletjes en blokjes van fisherpice echt super leuk! Van die balletjes en blokjes met dingetjes erin, Roll a Rounds en Peek a Blocks ofzoiets haha! Verder gewone blokjes en rammel/piep blokjes. Rammelaartjes zijn bij Ruben helemaal geweldig. Knisper/karton boekjes vind Malou leuk om zelf te 'lezen'/bladeren. Zachte nijntje ballen. Appel met een wormpje dat eruit komt (erg veel herrie ) - even gaan kijken,is v-tech kiekeboe appel ! Paar poppetjes van Littlepeople, gewoon om vast te houden, op te knagen en neer te zetten. Uhm......
Dank je wel voor alle reacties! Finn loopt helaas nog niet, want we hebben hier ook 2 van die stokken met figuurtjes aan gekregen. Hij vind ze op zich wel leuk, maar kan er nog niks mee. @bolbuikje dat ziet er leuk uit! daar ga ik eens naar op zoek! Ik vroeg me dus ook af wat hij nu zou kunnen met little people. Voor mijn idee heeft hij daar toch wat meer fantasie voor nodig. Ik hoor alleen van iedereen dat het zo leuk is. @snoopy: leuk he van die dingen die onwijs veel herrie maken. Wij hebben een auto gekregen. Die zegt steeds als hij even niet gebruikt word: Peter de snelle kever gaat slapen hij is zooooo moe. en nog meer van die onzin! (de tank is vol laten we gaan! het stoplicht is oranje zachtjes rijden nu aaaaah ik ken ze allemaal uit m'n hoofd!) Verder heeft Finn dus ook van die frutsels: een brillendoos, sleutels met zo'n sleutelzakje. Kwam er wel achter daarstraks dat hij nu wel is geintresseerd in z'n bal. Vorige week wist ie niet wat ie er mee moest Heb ik weer wat om samen mee te spelen! Maar alle tips zijn nog steeds welkom!
@snoopy Amy heeft speelt al een tijdje nu met little people. Aan het begin voornamelijk met de poppetjes die erbij zitten. Nu gaat ze ook de boerderij een beetje gebruiken. De geluiden zijn ook erg leuk. Poppetjes/diertjes erin en weer eruit. De tractor wordt nu ook mee gereden. Meestal haal ik het tevoorschijn zodat ik rustig kan douchen en boven kan opruimen. Ze is dan meestal wel een poosje er mee bezig.
Ik moet zeggen dat ik geen idee heb waar je ze kan halen nu ! Ik vond ze zo leuk dat ik ze gekocht heb toen ik zwanger was ! Weet wel dat ze ze een tijd geleden bij de kruidvat hadden! Maar anders moet je even op internet zoeken of ze ergens nog te koop zijn want bij intertoys/bartsmit enzo hebben ze ze geloof ik niet meer (wilde ze namelijk een tijde geleden kopen voor iemand als kraamcadeau, maar dat ging niet door) !
Little People is hier favoriet. Niet zozeer de poppetjes, maar ik heb de leerzame stad, en dat zit vol met muziekjes. Ze doet rondjes in het bakje, in de boom en draait aan de blokjes, ze doet pizza's in de oven, deurtjes open en dicht, maar het leukste vindt ze het als ik op het dak druk, dan komt het alfabet liedje en dan schudt ze heen en weer als een soort dansje. Geweldig.
Ymke vind little people heel leuk, alle dieren in de stal zetten, dan allemaal bij elkaar proppen en daar heel erg om lachen. Dan weer terug in de stal, dan het varken in de stal van het paard enz enz enz. Wat hier elke dag heeeel fanatiek gebruikt wordt is de zandbak. Daar is het weer wel heel erg naar nu. Verder boekjes, boekjes, boekjes. En haar wheelybug is ook wel favoriet. En natuurlijk alle spullen uit de keukenkastjes. Zo draagt ze haar pop rond in een pan enz enz.
Snoopy, wij hebben een poppenhuis van LIttle People en de boerderij. IN beide zitten genoeg geluidjes die ze erg leuk vindt om te laten klinken. Om er vervolgens op te dansen De poppetjes en de diertjes loopt ze mee rond, sabbelt ze op of ze zet ze op een rij. Het autootje dat we er bij hebben maakt ook een geluidje. Dus dat is geluidje laten klinken en dan dansen idd en dan vooral kijken of ze wel publiek heeft LOL Ow en poppetjes in het autootje en dr weer uit en zo ook met het huisje en de boerderij. Uren zoet kan ze er mee zijn
Een echte baldadige drukke jongen hier. Die van ons vind het vooral leuk om met dingen te gooien, te meppen en te slopen dus ballen zijn hier populair. Auto's waarmee hij kan rollen vind hij ook leuk en vooral de brandweerauto van Little people vind hij erg leuk. Popjes daarvan geeft hij niets om. De boerderij daarvan staat bij zijn opa en oma en al die geluidjes vind hij leuk. Dingen in en uit elkaar zetten/halen zijn ook erg leuk dus hij vermaakt zich ook goed met een paar blokken en een lege koffiebus. Vormenstoof heeft hij weinig geduld voor en houten puzzels zijn vooral leuk om leeg te halen en dan in de stukken tussen de verwarming te proppen, maar als ik ze er weer in doe dan blijft hij het wel heeel leuk vinden om ze er 1 voor 1 weer uit te halen. Kartonnen boekjes met plaatjes zijn erg populair, die 'vreet' hij bijna dus ze gaan hier niet erg lang mee. Blokken stapelt hij niet, de ronde rolt hij door de huiskamer en de rest die smijt hij. En verder is hij helemaal verliefd op een klein plastic badspeeltje in de vorm van een giraf. Geloof dat het ding iets van 2 euro of minder koste, hahahaha!
Little people klinkt wel erg leuk! Ik denk dat Finn vooral de muziekjes nu leuk zal vinden en er dan mee "doorgroeit". Ga ik volgende week echt voor kijken! Die blokken van Fisher Price kon ik idd nergens vinden in de Bart Smit. Ik ga internet eens afsnuffelen. Grappig dat kids toch zo anders spelen! Leuk om te lezen! En bedankt voor alle tips! hier kan ik zeker iets mee
- ballen (gooien, voetballen of gewoon in je armen geklemd rondlopen) - boekjes (zelf of voorlezen) - loopauto (hebben we niet, maar wordt altijd geconfisceerd bij het speeltuintje > gaan we met koninginnedag oid hopelijk op de kop tikken) - zandbak met schep, bakjes, etc - blokkenstoof, puzzel, LP boerderij, duplo bij vlagen en nu met mooie weer komt ze het ook niet tegen - knuffeltjes om mee te knuffelen, gooien, eten/drinken geven en dansen - potten, pannen, pollepels etc - alles met water: gietertje, bak water met kleine bakjes, etc - mn schoonzusje heeft een soort euhm ... houten huisje met geulen die schuin aflopen en in elkaar overlopen, daar kun je vrij grote houten ballen op naar beneden laten rollen ... lekker vaag ... maar Mirre vindt het te gek! Sowieso vindt ze het speelgoed bij anderen altijd helemaal de bom - de trap, opstapjes, hellinkjes, stoeltjes om op te klauteren etc - mijn sleutels, bril, telefoon, pennen, alle tissues uit de doos trekken, één tissue uit elkaar trekken tot in de kleinste frummeltjes, - dr stoffer en blik was even favoriet - met een vochtig doekje is ze ook lang zoet: ze is een betere huisvrouw dan dr moeder