Hallo, Ik zou wat speelgoed willen kopen voor bij mij ouders, waar mijn dochter binnenkort wat vaker zal zijn. Wat is leuk voor een dreumes van 18 maanden? Bedankt!
Mijn zoon is iets ouder,moet nog twee worden hoor! Bij mn ouders zijn een paar boeken, van de action, zo'n 'smoelenboek' vandieren. En een boek met zo'n vingerpopje erin. Twee van die trekspeelgoedjes, een ouderwetse fisherprice schidpad en een houten hondje Een paar knuffels. Zo'n speelbord wat vroeger in mn eigen box hing Wat duplo Paar puzzels Het past allemaal in een klein kratje met deksel erop. Ik neem vaak ook zelf een tas mee met wat speelgoed van thuis. Evt een speen, paar boekjes, heb ook zo'n klein fotomapje, daar zitten wat foto's in van ons, van de huisdieren, van vakantie. Een paar van zn autootjes.
De lanceer en leer baan van Vtech! Altijd dikke pret hier. Heel leuk ding en niet zo duur. (Foto van Google )
Hier zijn momenteel de duplo en de poppen een groot succes (en natuurlijk boeken ... die zijn altijd goed). Ook een toren maken van blokken en ballen zijn heel leuk ...
Hier zijn ballen favoriet, puzzels, boeken, stickers, potloden, loopbeestjes, dingen die ze om haar nek kan hangen en mee rondlopen (tasjes, grote kettingen) en knuffels.
Ons meisje heeft bij mijn ouders een bak vol met kopjes, schoteltjes, mesjes, vorkjes, etc. Een uitgebreid servies zeg maar. Ze vindt het geweldig!!
Ik zou even naar de kringloopwinkel gaan (als je een leuke in de buurt hebt) of rommelmarkt of marktplaats, en daar gewoon wat meenemen. Ik haal regelmatig bij de kringloopwinkel voor 10 euro een tas vol! (puzzels, boekjes, spellen, autootjes) En dan merk ik thuis wel wat een hit is, en wat niet. Maar eigenlijk speelt mijn dochter met bijna alles. Ik koop ook vaak speelgoed vooruit qua leeftijdscategorie. Nu bijvoorbeeld een memoryspel van Bert en Ernie van de kringloop en houten Dominospel van Dora. Duurt natuurlijk heel lang nog voor ze het spel zelf snapt, maar nu vindt ze het hartstikke leuk om alles in en uit de doos te doen, en dezelfde poppetjes te zoeken en benoemen. Vervolgens had ze bedacht dat de stapelbekers precies in de gaten van de doos van het memoryspel paste, en zo houdt ze zichzelf wel zoet met wat dan ook. Vanaf 18 mnd vond mijn dochter het ook leuk om aan tafel te 'knutselen'. Tekeningen, waskrijt, stempels en stickertjes, kleien. Ook vind ze 'groot' motorisch speelgoed leuk, daar bedoel ik mee loopauto's/fietsen, poppenbuggies, daar crosst ze graag mee rond. En muziekinstrumenten, ze heeft een keyboard met dierengeluiden, trommel en een fluit. Bij mijn ouders staat een krat vol met vanalles, m'n moeder haalt af en toe zelf wat 'nieuws' bij tweedehands.