speelgoed 2 jaar

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by guppie81, Sep 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Nu we niet meer de hele tijd van binnen naar buiten lopen is dochterlief rond 10:30 "het al zat".
    Al haar speelgoed ligt dan over de vloer en ze doet er niks meer mee.
    Ik ruim het uiteraard op en ga dan samen met haar spelen, maar ze vindt alles maar een minuut of 5 leuk.
    Beneden staat nu de little people boerderij, een aantal boekjes, duplo, puzzels en haar pop met wat attributen. Oh en de wheelybug.
    Niet echt veel, maar de rest speelt ze helemaal niet mee.

Wat kan ik nu bijkopen waar ze wel uitdaging en plezier aan heeft.
    Ik heb al bedacht een poppenbed te kopen. En is een poppenstoel dan ook leuk, en een buggy? Moet ik de duplo misschien ook uitbreiden? Ze heeft nu alleen de basisset en loopt daar niet echt warm voor... Blokken heeft ze wel, maar daar kan ze zelf niet bij, anders gooit ze de hele boel alleen maar onder de bank, bouwen doet ze niet.
    Little people vind ik zo wel genoeg. We willen hooguit de boerderij nog verder uitbreiden, maar ze hoeft niet nog een ding erbij.
    We hebben ook een krijtbord en potloden en verf uiteraard, en ook al klei, maar die dingen liggen allemaal niet voor het grijpen.

Een keukentje willen we eigenlijk pas kopen als ze 3 is.

2. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Lastig is dat he?
    Ik vind het ook lastig..
    Mn zoontje speelt nu erg veel met de houten treinset van de ikea... Hier kan hij zich uren mee vermaken!! Heb dan al een set extra gekocht voor de uitbreiding.
    Verder speelt hij weinig met zn andere speelgoed, heb echt het gevoel dat hij echt toe is aan nieuw speelgoed.

Ons zoontje is over een paar weekjes jarig en word dan 2..
    Zal je een paar dingen opnoemen die wij op zijn verlanglijstje hebben staan:

* parkeergarage
    * duplo (heb de basisset, hij speelt er niet echt mee, maar verwacht wel dat dit binnenkort wel komt)
    * little people boerderij (die had jou dochtertje al toch?)
    * houten puzzel
    * Ambulance/brandweer/politieauto speelgoed
    * dokterskoffertje
    * klei spulletjes
    * speelgoed kassa
    * auto's

Misschien ook wel een verschil dat jij een meisje hebt.

3. Esthers

Esthers Bekend lid

Jul 7, 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Klinkt heel erg als mijn dochtertje van toen.Floortje is nu ruim 3 maar heeft geen favoriet speelgoed ze speelt best wel met poppen maar dan moet ik het eerst even voor doen en dan kan zij zich weer even vermaken.Ik heb hier vanalles in huisgehaald om te gaan kijken waar ze zich mee kon redden.Maar Floortje is gewoon na 10 haar speelgoed al weer zat.Maar zet je haar in de bibliotheek dan kan zij zich hier uren vermaken ook met andere kindjes speelt ze heel erg graag.En dan heb ik echt geen kind aan d'r.

Dus ik denk persoonlijk niet dat ze uitgespeeld is maar dat ze weer op ideeen gebracht moet worden.Zo kan een popje ziek (doktertje spelen zijn moe zijn (even een verhaaltje lezen flesje geven) met popje wandelen.En de knutsel doos die we hier hebben staan zorg ik altijd dat die compleet is. de koffel haar ik meestal s'morgen te voorschijn en daar zoekt ze zelfs wat uit dus wordt het kleien,kleuren,verfen... Maar ik ben meestal de gene die haar wel moet aansturen om wat te gaan doen want als floortje het zelf zou uitkiezen dan wordt het niet wat en begind zij zich te vervelen. Floortje is nu zo ver dat ze echt toe is aan nieuwe kindjes en omgeving om haar heen dus ze gaat naar een peuterspeelzaal. Ik weet niet of jouw'n dochter hier heen gaat?
    Dit zijn de dingen die Floortje graag doet:
    Kleien,
    verfen
    spelen met d'r make up pop
    lieveheerstbeestjes zoeken
    bloemetjes plukken (ook in mama'tuin ;) )
    Stoepkrijten
    ministek
    helpen in de keuken

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik herken het wel hoor. Mijn dochtertje kan redelijk goed spelen maar ze moet echt wennen dat we niet meer naar het strand toe gaan of ze hele dag buiten zijn. Ze vind het geweldig om met kindjes te spelen. Bij mijn moeder speelt ze graag met een houten treintje ze legt dan zelf de baan neer met een bruggetje en kan hier tijden zoet mee zijn. Ik denk dat ik dat ook maar op haar verlanglijstje ga zetten. Mischien even bij ikea kijken. Ook ik heb niet zo heel veel speelgoed hoor. Als kinderen te veel speelgoed hebben spelen ze vaak ook niet meer.
    Wat hier nu favoriet is:
    - duplo (grote kist vol gekocht op marktplaats)
    - wagen met pop
    - tentje (prinsessentent kan ze heerlijk in gaan spelen en zich afzonderen ook weer klein op te bergen;))
    - boekjes lezen vooral die van bobbi beer

Verder zet ik haar nu toch wat vaker voor de tv met een filmpje.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Esthers wat jij schrijft klopt ook wel voor mijn dochter. Ze kan zich nog beter vermaken met mijn schoenen dan met die dure little people boerderij. En de bieb is idd een feestje...
    Ze gaat 2 dagen naar het kinderdagverblijf en daar vermaakt ze zich de hele dag! Maar dan ziet ze idd kindjes met iets spelen en dan haakt ze in, of ze pakt het als een ander kindje klaar is.
    Misschien moet ik het ook maar accepteren als het zo is, en ik vind het ook geen probleem om haar te stimuleren hoor.

Ik let er wel telkens op dat haar speelgoed compleet en schoon is en dat het netjes staat, anders is het helemaal geen uitdaging.
    Ik ga eens kijken naar een uitbreiding van duplo en dan ook met poppetjes ofzo.
    De uitzet voor de pop wil ik haar voor sinterklaas en verjaardag geven, dus daar moet ze even op wachten...

En misschien is een soort vormenstoof maar dan ingewikkelder ook wel leuk, want ze doet wel graag dingen die een beetje moeilijk zijn.

6. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,168
    2,283
    113
    Ik ben vandaag gaan stempelen met mijn zoontje. Vond ie helemaal te gek, hoewel hij het nog nooit eerder had gedaan.
    Verder is idd de treinbaan erg populair hier, alles van Cars (maar daar heb jij niks aan natuurlijk) en boekjes lezen.
    Hij kan soms ook zomaar een half uur pal voor de stereo zitten om naar een CD'tje van Dirk Scheele of een kinderkoortje te luisteren.
    Sinds een paar dagen speelt hij ook graag verstoppertje met ons (incl, uitgebreid tellen en steeds weer op dezelfde plek verstoppen). Ook samen piano spelen vindt hij erg leuk. Ik merk wel dat hij het het leukst vindt om samen met mij iets te doen, maar dat kan natuurlijk niet de hele dag door. Vaak kan hij nadat wij samen gespeeld hebben ook heel goed nog even zelf verder spelen.
    Mijn zoontje gaat trouwens naast het kdv ook nog 2 dagdelen naar de peuterspeelzaal. Dat vindt hij echt geweldig, hij vraagt elke dag of hij er weer heen mag. Misschien is dat ook nog wel wat voor jullie? Kinderen spelen nou eenmaal het liefst samen met andere kinderen.

7. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    ja moeilijke vormenstoven zijn favoriet hier. En de wat moeilijkere puzzels vanaf 2/3 jaar.
    Ik heb een jongen dus das wat lastiger. We hebben hier bijv een gereedschapskist met schroeven en bouten waarme hij alles in elkaar kan draaien en schroeven maar das niet echt iets voor een meisje natuurlijk.
    verder kleuren en poppetjes van duplo zou wel leuk zijn voor haar denk ik. Denk dat meisjes meer met popjes hebben van duplo dan alleen puur het bouwen...

Misschien een klein winkeltje met allemaal kleine doosjes die ze open en dicht kan maken?

8. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Dit is wel een leuke site,

Spelen en Ontwikkeling Peuter - speelgoedlijst

Hier zijn nog steeds boekjes en ballen favoriet. Op het moment vermaakt hij zich weer met niks. Verkleden begint hij nu ook leuk te vinden. Ben benieuwd wat hij voor zijn verjaardag krijgt, ik heb knutselspul en duplo gevraagd want daar hebben we nog niet zoveel van.

9. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

Feb 22, 2009
    2,729
    0
    0
    Omdat we het hier ook niet meer wisten zijn we gaan kijken waar ze mee speelt bij anderen (en toen nog kdv) en dat waren dus vooral.......speelgoedauto's! Dus de hebben we gewoon gekocht hoor ook al is het een meisje! (lang leve de action!)
    Verder zijn dingen als kleien, stempelen, tekenen erg favo hier. Aan tafel zitten en dus zoiets doen, doet ze het liefste. En rijden op dr loopfiets. Heb een goedkope van de Bart Smit van 7,50 van plastic en dat gaat super! Gaan er heel de wijk mee door haha. Ze heeft ook een houten maar die is een stuk lager en kan ze niet hard genoeg mee dus die pakt ze niet.....

Oh en had laatst een topic geopend in de lounge over "ouderwetse" plakkertjes. Gewoon die dingen die je met een kwastje moet insmeren en dan op papier plakt. Vind ze helemaal geweldig! Maar zijn dus niet zo makkelijk te krijgen ;)

10. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Het is geen vormenstoof maar wel heel erg leuk en ook wel iets wat dus wat moeilijker is. Ik vond het vroeger echt geweldig;

http://www.noordhoffuitgevers.nl/wps/portal/!ut/p/c0/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gDA2NPTzcDd3dnA29DRzNPH0MjAwjQL8h2VAQAPZoB-w!!/

Mocht je het niet kennen, hier is een voorbeeld hoe het werkt;

MiniLocoClub - Spel

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee vind haar serviesje op het moment helemaal het einde en ook de toren van de Ikea.. waarje gekleurde ringen op een stok moet doen.. Je snapt vast wat ik bedoel..

Verder is tekenen leuk, boekjes en ze kan zich uren vermaken met de verschillende poppetjes van LP.. Ze moeten in bad en slapen en eten en haren kammen..

verder zijn we ook veel buiten, naar het herten kamp, stukje rond fietsen, etc.

12. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy speelt hier op moment erg graag met de treinbaan van ikea, geloof 8 euro.
    We hebben ook de uitbreiding erbij gekocht.
    Ook is de kralenbaan ontzettend in hierzo.
    En je de little people poppetjes zijn ook super om mee te spelen.

En toch een keukentje, heeft ze nog niet maar overal waar ze komt en er staat er eentje begint ze er driftig mee te spelen.
    Haar servies is ook af en toe in trek iedereen krijgt dan wat te drinken en te eten.

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ooooh wat grappig, dat hadden we op de basisschool! Daar was ik echt een kei in :D
    Je bovendste link doet het trouwens niet...

14. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
  15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja ik had hem al gevonden! Ze hebben ook voor vanaf 2 jaar! :) Ooh echt fantastisch. Dit krijgt mijn zoontje volgend jaar voor sinterklaas :D

16. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,086
    3,869
    113
    Ik heb bij het Kruidvat een tijdje terug een keukensetje gekocht voor 4 euro ofzo. Er zitten pannen in, pollepeltje, garde en een ovenhandschoen en daar speelt ze heel veel mee.
    Verder Duplo, daar heeft ze een boerderij en huisje van. Poppen vindt ze weinig aan, ze heeft een bedje, een poppenwagentje en verzorgingsspulletjes, maar daar doet ze maar heel soms wat mee. En ze heeft een houten huisje, waar ze hamertje tik enzo mee kan doen en dat vindt ze ook leuk.
    Ik ruim regelmatig een deel van haar speelgoed op en leg dat op zolder, als het dan na zoveel weken weer tevoorschijn komt, vindt ze het weer een stuk leuker.

Share This Page