Af en toe hebben we het idee dat Quinn dat een beetje uitgekeken is op zijn speelgoed. Wat vinden jullie kindjes met deze leeftijd leuk, en wat zijn echt aanraders?? Quinn vind op het moment de computer van papa erg leuk, en hij krijgt intresse in de wii, maar dan alleen het spel mario. Help, wie weet er wat leuks
mijn dochter is gek op de ds en speelt dan mario. ze mag max 30 minuutjes per dag maar dat vind ze prima en slaat nu zelfs soms een dagje over haha. diego en dora heeft ze ook lang gespeelt maar is nu niks meer aan verder puzzelen,en best veel stukjes zodat het een uitdaging blijft. dus als je merkt dat bijv 20 stukejs goed gaat neem je er ee van 30 etc mijn dochter is ook dol op knutselen. gewoone en leeg rolletje wc papier en met wat spullejtes maakt ze er dan een popje van of iets dergelijks. (haal van alles bij action) kleien ook erg leuk maar vaak 10 minuutjes little people blijft ook leuk. in het begin is het gewoon spelen maar op deze leeftijd ga je echt zien dat ze na gaat spelen en er met wat fantasie echt wat van maakt.
FP garage, autokleed en poppenhuis ernaast: hele toneelstukken worden er in dit auto- en poppenparadijs opgevoerd. En lekker veel buitenspelen en fietsen met het mooie weer. Lekker veel energie kwijtraken.
Buitenspelen (speeltuin, fietsen, loopfietsen, kinderboerderij, zandbak liefst met emmer water, badje ed). Spelen met een vriendje. Rollenspel met ons: allerlei fantasieverhalen worden uitgespeeld zowel zelf als met knuffels en poppen - die zijn met grote regelmaat ziek en worden verbonden en verzorgd (meisje?). Papa helpen in de tuin. Struintochten: 'mama ik ben een verzamelaar' (steentjes, blaadjes, veertjes, bloemen etc) Spelletjes: Boomgaard, bingo, domino, kleurentoren, puzzel. Zelf boekjes lezen (liefst zoekboeken zoals De gele ballon en Seizoenenboek van Rothausen oid) en uiteraard voorlezen voorlezen voorlezen. En inderdaad heel erg veel knutselen, tekenen en kleien.