Kletsen, kletsen, kletsen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ligero, 3 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Onze zoon (bijna 2) kletst elke avond in zijn bed nog zoooo lang door! Hij gaat rond 19u naar bed, is dan ook echt moe. Hij wordt dan vaak ondeugend en baldadig en dat is een teken van vermoeidheid bij hem.
    De laatste tijd kan hij dan in bed doorkletsen tot ongeveer 21.30/22.00u. Overdag slaapt hij ongeveer een uurtje, de tijd daarvan verschilt (12-13u tot 13.30-14.30). Dit heeft geen invloed op het kletsen. Ook slaat hij soms een slaapje over, als we een dag weggaan bijvoorbeeld, ook dit maakt geen verschil in het geklets.
    ik laat hem meestal gewoon kletsen en ga er niet naartoe. Maar nu begint hij me echt te roepen elke avond en dat vind ik toch lastig negeren, omdat hij me dan echt nodig heeft. Is dit voor jullie herkenbaar en hoe gaan jullie Ermee om?

2. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Ik lees me. Mn dochter kletst/brabbelt ook veel. Ligt vaak tussen 19 en 20u in bed en slaapt meestal rond 20u30/21u00. Ik ga er niet heen, tenzij ze echt huilt.
    Vind het ook lastig, maar ze heeft het nodig denk ik voor verwerking van de dag.

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Het kletsen zelf vind ik nog niet eens zo heel erg. Maar nu hij echt mama roept...Bij onze dochter van 5 ga ik dan altijd gelijk kijken want dan is er ook echt wat. Net ging ik weer naar zoon en zijn vraag was of hij goed lag...eh ja schat als jij zelf vindt dat je lekker ligt, vind ik het prima. Hartstikke schattig...maar als hij morgenochtend om 7u weer wakker wordt met een ochtendhumeur door te weinig slaap vind ik het iets minder schattig. Maar het negeren van het roepen naar mij voelt ook niet oké...

4. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Hier een zoontje van ruim 2,5 die, als het aan hem ligt, uren kan blijven zingen!

Als het te lang duurt roepen we onderaan de trap dat het tijd is om te stoppen met zingen en om te gaan slapen/uitrusten. Meestal zegt hij nee, maar is daarna wel stil en soms moet hij zijn liedje nog even afmaken ;)

Het lijkt net of hij het zetje (zeggen dat het tijd is om stil te zijn) echt even nodig heeft. Succes in ieder geval!

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ik denk verwerken van de dag. Onze zoon heeft dit heel lang gedaan en doet het nu soms nog, of zingen. Kon echt best lang duren. Ik vond het heerlijk! En zolang hij niet roept.... ;)

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje heeft het ook lang gedaan en heb 'm altijd laten kletsen/zingen. Als hij je roept zou ik denk ik een keer heen gaan en dan zeggen dat je niet meer voor elk dingetje komt en dat het slaapjestijd is. Denk dat je aan het roepen wel hoort of het écht nodig is dat je komt ja of nee...

7. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Heel herkenbaar. Onze dochter kletst ook erg veel en vooral lang als zij in bed ligt. Ik hoor haar dan ook wel praten tegen haar knuffels en vaak hoor ik dan ook dingen voorbijkomen die gebeurd zijn of wat ze gedaan heeft. Maar, heel vaak ook kletspraatjes waarbij ze zichzelf druk maakt en gaat liggen keten in bed.
    Wij hebben het aantal knuffels in bed gereduceerd naar 2 stuks. En sinds een paar weken spreken wij haar door de babyfoon heel rustig toe dat ze moet gaan slapen.
    Sindsdien merken wij dat zij veel sneller in slaap valt, natuurlijk de ene keer beter dan de andere keer. Ik heb het idee dat zij echt rustiger wordt wanneer wij haar toespreken door de babyfoon.

8. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik geef bij te veel kletsen gauw een beker melk dan werkt het goed

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Mijn zoontje van 2,5 kletst elke avond nog gemiddeld een uur voor hij in slaap valt.....
    Ik zou niet weten wat ik er aan zou moeten doen en ook niet waarom...het is verwerken van de dag, alles komt nog even voorbij, heel schattig eigenlijk om naar te luisteren.
    Hij heeft het ook een tijdje midden in de nacht gedaan als hij wakker werd, dat is iets minder met de babyfoon naast je hoofd, haha.

Deel Deze Pagina