Mijn dochter heeft altijd al een heel droog huidje gehad, maar sinds kort regelmatig eczeemplekken. We hebben daarvoor een hormoonzalf gekregen en dat helpt goed, maar na het stoppen met die zalf, komt de eczeem snel weer terug. Allerlei vette crèmes geprobeerd, maar ze reageert overal allergisch op. Hebben jullie ideeën over waarmee ik kan smeren om het vet genoeg te houden? Voor de jongste gebruik ik bijvoorbeeld Balneum, maar daar kan ze zelfs niet tegen...
Hier reageerde ons zoontje ook op alles, vooral het bestanddeel propyleenglycol wat als hulpmiddel in veel crèmes zit. Dus toen heb ik gewoon een pot ouderwetse vaseline gekocht met de donkerblauwe deksel en dat is het enige wat hij verdraagt. Volgens mij zit er weinig rommel in. Lipikar heb ik ook goede dingen over gehoord en had ooit de bad/doucholie voor de kinderen van die lijn. Heel fijn spul.
even een verwijzing vragen voor de kindereczeemverpleegkundige in het ziekenhuis. mijn oudste zoontje had eczeem, maar na dat hij 2 was, trok het eigenlijk weg. maar mijn jongste heeft ook eczeem en trekt zo ver nog niet weg..na veel aan modderen bij ha, hormoonzalf ed was ik het eigenlijk zat, zou sneu voor het kind, veel jeuk. heb ik verwijzing gevraagd. bij de eczeemverpleegkundige wat nieuwe tips gekregen en een behandelplan opgesteld om de huid zo goed mogelijk te houden. tis de moeite waard!
Hier Vaseline Cetomacrogol (als ik het goed spel, hihi) via de huisarts. En 2 hooguit 3 keer in de week onder de douche, daar droogt de huid ook gigantisch van uit.
Heb je al kokosolie gebruikt? Kan je tegenwoordig overal wel kopen geloof ik. Bij mijn dochter werkt het super. Ecseem zou ook van binnen uit kunnen komen, is hij misschien ergens allergisch voor? Mijn dochter haar armen zitten helemaal onder, gelukkig geen jeuk. Sinds 1,5 week krijgt ze probiotica en het lijkt wel of het minder word. Ik hoop het zo.
Je zegt dat het steeds na hetstoppen weer terugkomt.. Stop je steeds ineens plotseling? Dit kun je beter niet doen. Staat als het goed is ook in bijsluiter. Je moet het echt rustig afbouwen. Dus eerst waarschijnlijk 2x per dag. (ligt aan voorschrift arts natuurlijk) als het weg is, ga je terug naar 1x per dag. Het andere moment dat je zou smeren, smeer je iets vets erop. Als dat goed blijft gaan, stop je na elke 3e dag en smeer je dus 2 x wat vets. Zo echt heeeeeel rustig aan minderen, tot je niet meer kunt minderen.. Succes. Ik heb idd ook exceemzalf en cetomacrogol zalf die ik dus zo ongeveer naast elkaar gebruik.
koelzalf nadat eczeem verdwijnt met hormoon zalf.dus koelzalf door blijven gebruiken. geen bad maar snelle douche en weinig. 1-2 keer per week!
Bedankt voor de tips! Kokosolie is een goed idee, heb ik nog niet geprobeerd! De hormoonzalf bouw ik inderdaad rustig af. Gaat heel goed, maar omdat ik geen idee heb waar ik haar huidje nou goed vet mee kan houden, is het vaak zo weer terug, vooral als ik iets gebruik waar ze niet tegen kan. Vaseline is lastig, aangezien ik echt haar hele lijfje twee keer op een dag in moet smeren. Dan smeer ik dus een pot per dag leeg en plakt ze de hele dag 😜 Het komt namelijk altijd op haar rechterarm en zij terug, dat weer ik van tevoren, maar ook ineens op andere plekken. Alles moet vet gehouden worden dus! Morgen eens kokosolie halen, hopen dat dat goed werkt! Wel al eens amandelolie geprobeerd, maar dat leek niet vet genoeg. Ze reageerde daar niet op trouwens!
Ik zou eens kijken naar een natuurgeneeskundige in de buurt, want eczeem komt van binnenuit. En in de medische wereld kom je daarmee niet verder. Hormoonzalfjes behandelen alleen de symptomen en niet de oorzaak. Succes want het is echt heel lastig!