Speelgoed 5,5j ADHD mt uitdaging jongen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 1981Mama, 15 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ladies,

    Ik zoek speelgoed waar een uitdaging in zit (mentaal) voor mijn 5,5j kleuter met ADHD.
    Wat hij alleen kan doen of evt met broertje (3j, geen adhd).

    Hij is slim, maar ook druk en snel afgeleid. We merken dat hij zich soms verveelt en dat hij toe is aan meer uitdaging mentaal.

    Uiteraard hebben we ook fysieke dingen zoals een trampoline en veel buitenspeelgoed. Groot zwembad komt er dus nog niet ivm kleine broertje.

    Hij laat kleine stukjes nog snel vallen overigens. Het enige wat ik kan bedenken wat we nu hebben is geomax (magneetjes en bouwen).

    Tips?
     
  2. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.311
    1.048
    113
    Lego en playmobil zijn hier echt een succes.
    Knikkerbaan.
    Tiptoi.
    Step/skates
     
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Hubelino knikkerbaan? (Of een andere knikkerbaan, dat kan natuurlijk ook.)
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Opdrachten geven om met Duplo te bouwen?

    Clics is hier ook populair bij m’n 5 jarige. Hebben grote bak vol op de kop getikt. M’n 3 jarige begint daar ook steeds meer mee te doen.

    Maar Lego blijft favoriet bij m’n zoon.
     
  5. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier is bijna niks qua speelgoed wat werkt. Ze wil het liefst rollenspellen doen. Zij meestal een paard of hond. Sjeest hele dag in het rond wat dat betreft en ook smartgames, lego, playmobil, bedenk het maar, alles ligt er zowat voor de sier. Dus wie weet vind ik hier ook nog tips.
     
  6. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    Lego misschien? Daar bouwde mijn oudste vanaf 3 jaar echt prachtige dingen van. Overigens speelt mijn derde van 6 er nooit mee.
    Kapla is hier ook een hit, of gravitrax, maar daar mogen ze bij ons niet beneden mee spelen omdat er kleine knikkers bij zitten en ik doodsbang ben dat de jongste ze in slikt.
     
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Mijn zoon speelt ook maar met weinig speelgoed, maar lego is bijna altijd goed. Soms een periode dat hij er even niet mee speelt, maar duurt meestal niet lang. Echter geen fantasiespel hier, maar alleen bouwen en dan weer slopen en opnieuw bouwen. Voor hem daarom juist wat lego creator gekocht zodat hij met 1 doos verschillende dingen kan bouwen.
    Sinds een paar maanden hebben we van die gereedschapsbakken waar alles gesorteerd in zit, zo kan hij makkelijker zoeken en speelt hij er dus weer meer mee dan toen alles in 1 grote bak zat en hij geen overzicht had.
     

Deel Deze Pagina