weinig stoelgang

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lieska, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze ukkepuk is 8 weken oud... krijgt volledige borstvoeding.
    MAAR... heeft regelmatig 3 tot 4 dagen geen stoelgang.
    Ze laat wel enorm veel scheetjes en deze stinken ook... als er dan toch stoelgang komt is het normaal van kleur en niet hard. Toch lijkt het of ze hier niet echt content mee is ... veel krampjes tegen de avond en je ziet haar persen... maar er komt niets.

Moet ik mij zorgen maken? Kan ik iets doen? Afwachten?

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hier geen bv gegeven maar het lijken te persen herken ik goed. Volgens mij weten ze dan gewoon nog niet goed hoe ze moeten poepen. Voor flesvoeding was iig 1X per 5dagen poepen geen probleem zolang het maar soepel was wat er uit kwam. Ik meen wel dat bv kindjes vaker moeten poepen maar daar durf ik geen uitspraken over te doen.

3. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Mij is altijd verteld dat dat allemaal normaal is. Voordat onze zoon vaste voeding kreeg poepte hij eens per twee weken.ook dat zou normaal zijn, maar wat jij beschrijft is heel herkenbaar. Hij liet ook veel vieze scheetjes en we kregen altijd enorm de zenuwen naarmate we richting die twee weken gingen, hij had er dan ook echt wel last van. Hier gaven ze bij het cb aan een paar drupjes sinaasappelsap door de voeding. Dat hielp niet. Door ziekte moest hij op een gegeven moment een paar keer een fles kunstvoeding hebben en dat hielp ook heel erg. Daarna weer over op volledige bv en weer hetzelfde probleem. Het enige dat echt hielp was vast voedsel. Daardoor kwam het al snel dagelijks. Maar dat heeft dus wel bijna zes maanden geduurd.

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.801
    7.395
    113
    Volgens mij is het normaal. Echt persen doen ze dacht ik nog niet, het is om 'te oefenen' voor als ze ouder zijn, wat ze doen, want ze hoeven nog amper te persen om het eruit te krijgen.
    Mijn jongste kreeg 8 maanden borstvoeding, en tot hij bijvoeding kreeg met bijna 6 maanden poepte hij meestal eens per 6 a 7 dagen. Hij had wel heel erg veel krampjes, maar ik had niet het idee dat het iets met het weinig poepen te maken had.
    Het is zo dat een baby met flesvoeding meer zou poepen dan een baby met bv, omdat bv juist veel beter verteerd dan flesvoeding. Mijn oudste kreeg alleen maar fv en de tweede na 8 weken, en die poepten beiden veel vaker.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Heel normaal!

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.957
    113
    Vrouw
    Het is precies andersom.
    Omdat moedermelk zo licht verteerbaar is maakt het niet uit hoe vaak of hoe niet vaak je kindje poept.

7. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Onze jongste had dat ook. Krampjes, windjes etc. Wij hebben een poosje infacol gegeven, maar we weten niet of het bij hem echt hielp. Dus zijn we er weer mee gestopt. Een baby die volledige bv krijgt mag heel vaak poepen, maar het mag ook 2 weken weg blijven. allebei is dat heel normaal.

8. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Heb ik idd ook gehoord met BV dat je je geen zorgen hoeft te maken. Volgens mij was 1 x per 10 dagen zelfs nog normaal.

Deel Deze Pagina