hoeveel slapen overdag baby 11 weken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ben nu 2 weken met het rust en regelmaat schema en dat gaat op zich goed alleen slaapt ze ze steeds maar 1 of 1,5 uur na de voeding en het spelen als ze het zat is naar bed. Ze lijkt daarna echt wakker en we hebben tot nu toe tevergeefs geprobeerd naar haar toe te gaan na een poosje zodat ze weer gaat slapen. Op het laatst is het echt huilen.. Hoe is dat bij jullie kindje? Volgens het boekje zou ze max 75 min wakker mogen zijn, maar zoals nu werd ze om 12.45 wakker en had amper een uur geslapen en de volgende fles is pas rond 15u.... We gaan zo maar met de wagen boodschappen doen en misschien slaapt ze dan wel nog.. Ik vraag me af of zij het gewoon niet nodig heeft of dat ze zo overprikkeld blijft want dat was de reden wat meer ritme en regelmaat toe te passen.

2. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Hoi,

Mijn jongste dochter is iets ouder maar ook nog heel jong ;)
    Zodra ze wakker is om 8.00 uur krijgt ze de fles, dan gaat ze rond 09.30 uur weer in bed, wakker en valt ze vanzelf in slaap, soms meteen, soms duurt het wat langer.
    Dan krijgt ze een fles om 12.00 uur, soms wakker maken meestal wordt ze rond 11.15-11.30 uur wakker. 13.30 uur weer naar bed.
    16.00 uur fles, soms wakker maken, meestal al vanaf 15.15-15.30 uur wakker
    17.30-18.00 uur er weer in en wakker maken voor de fles van 20.00 uur daarna slapen tot 00.00 uuur.

Zoals je leest is ze maar 1,5 bij ons beneden en daarna naar boven, in bed. Ook al slaapt ze niet meteen, rust is ook belangrijk. Aangezien ze nog een oudere zus van bijna 3 heeft rondlopen heeft ze genoeg geluid en prikkels te verwerken dus vandaar op tijd naar bed
    Hopelijk heb je er iets aan

3. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Elke baby is natuurlijk anders en niet volgens "het" boekje.
    Het kan zijn dat jou kleine minder behoefte aan slapen heeft, maar het kan ook heel goed zijn dat ze een sprongetje maakt qua groei ect. Dan vliegt alle ritme weer door de war.

Ken je het boek oei ik groei ? Daar staan hele nuttige tips in..

Succes!

4. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Mijn zoontje sliep ook zo weinig. Nu is hij 17 maand en zit nu op 1 x slapen overdag en slaapt nu 2 uur achter elkaar (!!!) haha dat vind ik heerlijk trouwens.

Maar om terug te komen op jouw vraag, toen hij rond de 3 mnd oud was sliep hij soms een half uurtje na iedere voeding, soms 3 kwartier, maar langer ook echt niet. Rond een sprong was hij wel eens de hele dag wakker (!!) pffff dat vond ik zelf altijd zware dagen. Na een sprong had hij vaak een paar dagen dat hij langer sliep.
    Ach en zo ging het op en af. Het gaat zoals het gaat, leg je daar maar bij neer en niet te veel volgens de boekjes gaan denken hoor. Hij was gewoon een 'wakkere' baby, en zolang als ze er zelf vrolijk onder zijn, en zich goed voelen is het prima! Het ene kindje slaapt gewoon meer als de ander.
    Groetties

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dit "probleem" speelt eigenlijk al vanaf de geboorte maar toen zag ik het nog niet echt als een probleem...
    Ik wist wel dat ze veel te weinig sliep maar als ik dan op internet lees dat er baby's zijn die maar hazeslaapjes doen dan is zij daar vast eentje van..
    Maar nu is ze zich volgens mij al veel bewust want als ze alleen ligt in haar bedje met de gordijnen dicht (advies bij overprikkelde baby's) dan is ze eerst aan het protesteren, soms valt ze in slaap maar steeds vaker gaat ze uieindelijk toch huilen.
    Gisteren hebben we het 40 minuten geprobeerd, steeds weer naar boven maar het haalde niks uit.
    Eenmaal op schoot rechtop tegen mij aan sliep ze als een roosje...
    Hoe kan ik voorkomen dat ze straks alleen nog maar aandacht wil en bij ons wil zijn?

6. elmo82

elmo82 Actief lid

16 jul 2010
    196
    0
    0
    gastouder
    friesland
    Onze dochter is nog geen 11 weken oud maar dit is haar schema.
    06.00 maak ik haar meestal wakker voor een voeding en dan gaat ze om 06.30 weer naar bed ze slaapt dan tot 09.00 uur en krijgt dan een voeding en gaat dan rond 09.45 weer naar bed.
    De ene keer word ze zelf wakker om 12.00 uur de andere keer maak ik haar wakker dan gaat ze om 12.45 weer naar bed en komt om ongeveer 15.00 uur weer voor een voeding. om ongeveer 16.00 uur gaat ze weer naar bed en doet dan een kort slaapje en is 17.15 weer wakker en krijgt dan rond 18.00 weer een voeding dan gaat ze om 18.30 naar bed en maken we haar tussen 21.00 en 22.00 uur wakker voor de laatste voeding en gaat direct na de voeding weer naar bed en slaapt tot de volgende morgen.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

met 11 weken was ons ritme ongeveer zo (kleine verschillen tussen zoon en dochter):

8:00 wakker maken fles
    9:30 naar bed tot 11
    11:00 wakker maken, wassen en aankleden
    11:30 fles
    13:00 naar bed tot 15:30
    16:00 fles
    slapen tussen 16:30 en 18:00 (max 1 uurtje in de box)
    19:30 - 20:00 fles en daarna naar bed met ritueel
    rond 23:00 fles
    slapen tot 8:00

8. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt je kindje nu nog niet verwennen he, dus niet denken van ow als ik haar nu bij me hou dan verwen ik haar, want dat kan nu nog niet daar hebben ze nog geen besef van :)

mijn kleintje wil ook maar heel weinig slapen, soms zelfs bijna niet! ik ben al blij als hij iets heeft geslapen na een voeding en hij slaapt ook vaak in de draagdoek maar dan slaapt hij nog maar meestal max 40 minuutjes oid.

vanmiddag had hij toevallig 40 min in bed geslapen, maar kreeg ik hem niet meer terug in slaap, deed ik hem in de draagdoek en heeft hij daar ook nog wat in geslapen.

owja ik weet ook nog van de 1e dat 1 slaap cyclus ongeveer 40 a 45 minuten is, soms kun je er dus voor zorgen dat ze er nog zo'n cyclus aan vast plakken door net voor die tijd naar ze toe te gaan en slapend het speentje nog geven zodat ze daarvoor niet wakker worden, wie weet kan je dat nog proberen?

suc6!

@elmo wauw jou kindje slaapt wel super zeg haha :D lekker van genieten hoor!

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier begint de dag tussen 6 en 7 wanneer zij wakker is en dan zo om de 3,5-4 uur voeding. Dat is dus bijna elke dag dezelfde tijd. Maar inslapen gaat dus moeizaam. Maar ik blijf wel hetzelfde doen; voeden, spelen, moe dan naar bed en dan maar even doorbijten en er een paar keer heen als ze dan wel in slaap valt. Ze is zo nieuwsgierig en kijkt om zich heen. Juist ook leuk om te zien.. En ze is niet achter in de groei door slaaptekort... Misschien keert het tij..

10. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Heel herkenbaar, zit met precies hetzelfde hier.

Mijn dochtertje is 12 weken en slaap ook super slecht.
    Het gaat hier als volgt:
    Tussen 07.00 uur en 08.00uur krijgt ze de fles
    Daarna baker ik haar in en gaat ze slapen tot de volgende fles rond half 11.
    Als ik haar dan rond half 12/12uur weer naar bed breng is het huilen geblazen. Ga na 5 minuten naar boven om haar te troosten en ga dan weer weg. Dit duurt soms een uur. Dan valt ze soms in slaap en dat is dan voor 20-45 minuten maar niet langer. (ben dus echt langer bezig met heen en weer lopen en haar te laten slapen als dat ze ook daadwerkelijk slaapt)

Dit gaat de hele dag zo door totdat ze savonds tussen 23.00uur en 00.30uur de laatste fles krijgt. Daarna slaapt ze namelijk wel goed en hoef haar dan ook niet in te bakeren.

Hier is het dus echt vanaf sochtends 10.00uur/10.30 tot savonds 23.30uur dat ik met haar bezig ben en ze af en toe korte slaapjes doet. Een enkele keer slaapt ze 1,5uur maar dat is echt zelden. We lopen ook bij een osteopaat met haar, hij gaf ook aan dat ze te veel wil en kan doen voor haar leeftijd, waardoor ze zo wakker is.

Dit is helaas niks nieuws voor mij want mijn oudste dochter van inmiddels ruim 3,5 jaar was precies zo. Sliep ook niet, met haar liep ik ook van sochtends tot savonds laat op.
    Om gek van te worden!!

En geloof me, heb alles geprobeerd, rust en regelmaat, inbakeren, even laten huilen en troosten echt ALLES maar tot nu toe geen succes, heel erg vermoeiend want heb totaal geen tijd voor mezelf.

hoe voel jij je?

(ze heeft nu om 20.45uur de fles gehad en is nu gewoon nog steeds wakker :S )

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik ben eerlijk gezegd best moe... Maar ik hoef de laatste fles niet zelf te geven dat doet mijn vriend dus ik kan er vroeg in en dat zou ik vaker moetem doen ;).. Maar ik wil ook avond hebben.. Over 2 weken moet ik weer aan het werk hopelijk gaat het dan wat beter...

12. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Dat is wel lekker dat je vriend de laatste fles doet.
    Inderdaad, een avondje hebben.. lijkt me heerlijk haha.

13. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ ess

bij mij is het precies hetzelfde als bij jou! zo herkenbaar!

hier ook altijd veeel langer bezig met het in slaap krijgen, dan dat mn zoontje ook echt slaapt! ook max 40 minuutjes langer echt niet!

en hier lopen we ook bij de osteopaat, en de kinderarts. de kinderarts zei ook al dat hij te veel wil voor zijn kunnen en daardoor ook gefrustreed is, en iedereen zegt ook dat hij zo wijs uit zn oogjes kijkt.

en met zn oudere broer, nu bijna 2, was het precies hetzelfde, ook hele dagen bezig met in slaap krijgen en drinken ging bij hem ook dramatisch, gelukkig gaat dat nu (na ziekenhuisopname) bij de jongste wel goed.

maar wat hier wel helpt is de draagdoek daar slaapt hij ook wel in en heb ik mn handen een beetje vrij (niet dat je dan veel kan doen maar goed..)

maar daar slaapt hij ook geen uur in hoor maar toch langer en sneller dan in zijn bedje

maarja echt vermoeiend ja!

14. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    @mupet, jeetje jij dus ook met 2 kindjes hetzelfde!
    Bij mij zeiden ze ook dat ze al heel wijs uit haar oogjes kijkt en dat was bij de oudste ook al zo.

Wij hebben bij de oudste ook bij de kinderarts en osteopaat gelopen, heeft toen helaas niks geholpen.
    Hoe vaak ben jij nu al geweest en heb je het idee dat het iets helpt?

Een draagdoek heb ik inderdaad vaker gehoord maar is voor mij best vervelend i.v.m bekkenklachten en ik ben bang dat ik dan nog maanden zo moet lopen en ze dan helemaal niet meer in dr bed wil slapen.

Deel Deze Pagina