Ik had al een topic geopend over probiotica aangezien mijn dochter erg kampt met darmkrampen. Nu is het enige wat helpt, haar dragen in de draagdoek van ByKay. Overdag heeft ze bovendien veel mamahonger en wil ze niet slapen in haar eigen bedje. Dus gebeurt het dat ze soms uren in de draagdoek hangt. Ik vind het prima, maar vroeg mij af of er geen maximum per dag is dat ze in de draagdoek mag. En 'verwen' ik haar nu niet al teveel?
Dragen is eeuwenoud en je kunt een kindje daar niet mee verwennen hoor. Je hoort vast in je omgeving andere geluiden, maar dat is vaak omdat mensen niet bekend zijn met het dragen. Geniet er maar lekker van als je je tevreden meisje op je buik hebt. Mijn ervaring is dat babys vanzelf mama meer loslaten als ze daar aan toe zijn. Dat leer je vanzelf aanvoelen. Geef het maar de tijd. Mijn zoon sliep ook overdag niet in zijn bedje toen hij zo klein was. Heel langzaam kwam daar vanzelf verandering in. En nu zegt hij: "Mama, ik bed?" Het komt goed! Oh en er is geen macimumtijd. Als ze goed geknoopt zit en je draagt haar ergonomisch en rechtop ( niet in de kommahouding bijvoorbeeld) is kanger dragen prima. Volg je gevoel! Oh en als je meer dragende moeders en vaders raad wilt vragen of gewoon een beetje rondneuzen; er is een facebookgroep Draagpraat.
De hele dag zou ik persoonlijk niet doen. Misschien voeden en dan daarna even laten spelen. Zodra ze huilerig/moe wordt of krampjes krijgt, dan in de drager en lekker laten slapen
Mijn oudste was een huilbaby, huilde 18 uur per dag bleek na onderzoeken in het ziekenhuis, waar het vandaan kwam wisten ze niet, ik heb hem de eerwte vier maanden echt continu gedragen in de draagdoek, Mijn tweede had koemelk en heb ik gedragen tot 10 weken en de pepti aansloeg, Mijn derde eigenlijk miet echt gedragen, pas na de 7 maanden en gewoon voor de fun en dus niet continu, Mijn vierde is nu 7 weken, een enorm heftige start gehad waarbij hij bijna is overleden, ( hij bleek CHD te hebben ) heeft een operatie gehad, aan de beamding gelegen en een tijd in het ziekenhuis gelegen, afgelopen werk controle gehad en hij blijkt er een trauma aan over te hebben gehouden, ik draag hem nu gemiddeld 4/5 uurtjes op een dag in een ergonomische draagzak van draagdoekenstof, laat hij blijken dat hij langer nodig heeft gaat hij gewoon in de zak, zolang hij zich maar fijn voelt, dan voelt mama en daarmee de rest van het gezin zich ook fijn
Dit idd Als je borstvoeding geeft (op verzoek) zou ik overigens bij een diepe slaper wel je kindje er af en toe eens uithalen. Baby hier kan zo "diep" aan 't relaxen zijn, dat er een voeding zou worden overgeslagen, als ik 'm er niet uit pelde op bepaalde tijden