Speelgoed, aanraders en miskopen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Boommm, 16 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Waar spelen jullie kinderen nou echt graag mee en wat was een flop?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Bekijk bijlage 555487 Ik twijfel om voor dochter die binnenkort twee wordt deze ballenbak te kopen. Is dat een hit? Of wordt er eigenlijk nooit naar gekeken?

Marchella vindt dit leuk.
  3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik kan me niet voorstellen dat die balletjes in die bak blijven.

Dl (en al het bezoek op basisschool leeftijd) speelt graag met haar houten kassa (met ingebouwde rekenmachine en papieren kassarol).

De tiptoi getallenrobot bleek best een suf spel (weinig uitdagend)

4. veense

veense Niet meer actief

Ballenbak is hier een enorm succes!
    Maar wij hebben een intex badje met buizenframe in gebruik( zie topic over speelkamer van rijo voor een foto), nadeel van de bak hierboven vind ik dat de randen zacht zijn, je kunt er niet op zitten. Maar hij is wel mooier voor in een woonkamer!

5. roundandaround

roundandaround Niet meer actief

Nadeel vind ik dat er heeeel vaak ballen geraapt moeten worden.
    En vaak zitten er bij een ballenbak, maar 50 ballen ofzo. Dat is echt niets en je moet er dan wel wat extra bijkopen.

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

De Carrera go racebaan is hier echt een hit.

7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.358
    113
    Vrouw
    Ziet er leuk uit die bak.

Soms lijkt het of ze iets niet leuk meer vinden om er een paar weken later weer intensief mee te spelen. Het minst leuke speelgoed vinden ze denk ik de toet toet rc baan en de duplo. De grootste hit is de houten treinbaan nu wij een treintje hebben dat uit zichzelf kan rijden.

Oja we hebben wel een echte flop. Van die houten blokjes om te stapelen. Die ton gooien ze om, gooien wat in het rond en moeten het dan weer opruimen. Echt leuk hebben ze daar nauwelijks mee gespeeld.

8. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn dochter wordt binnenkort twee en speelt graag met het keukentje, duplo, playmobil, verkleedkleren, pop/buggy etc. Ze krijgt van ons waarschijnlijk een grotere poppenwagen (met reiswieg). Of een nieuw bed, want ze klimt uit haar ledikant :rolleyes:

9. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik vind die echt geweldig :D had m al bijna gekocht hahaha. Maar met 3 mndn kan ze er nog wat weinig mee ghehe.

Boommm vindt dit leuk.
  10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier zijn de tent, ballenbad en alles wat met poppen te maken heeft een hit.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben ook ooit een ballenbak gehad, maar daar is nooit heel veel naar omgekeken.
    Sowieso zijn het allebei niet echt speelgoedkinderen. Het enige wat ze voor binnen echt leuk vonden is Kapla en Ogo bild pod, maar dat is inmiddels ook wel weer voorbij (ze zijn nu 9 en 7).
    Buitenspeelgoed (voetbal, skelter, trampoline, speelhuisje, spacescooter, skeelers, waveboard, etc. etc.) is wel allemaal een succes.

12. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier was het rond een jaar vormenstoof en Stapelblokken.

De oudste is gek op knutselen, knuffels en rollenspelen.

Maar ja, dat heb je vast al ;)

13. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    O ja, en haar houten buitenhuis is een groot succes.

14. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Voor de oudste: (meisje 5,5 jaar)
    Aanraders:
    De meeste gezelschapsspelletjes
    Knutselspullen
    Verkleed jurken
    Lego

Flop:
    Pinypon (ze wil er nog steeds meer van hebben maar speelt er niet mee)
    Playmobil
    Stefan stuntpiloot

Voor de jongste (jongen, 2,5 jaar):
    Aanraders:
    Hubelino knikkerbaan (sowieso zijn knikkers en balletjes een hit)
    De oude jurassic parc dinosaurusSen van zijn vader
    Pikachu knuffel

Flop:
    Toettoet
    Playmobil 123 (ging al snel met de gewone playmobil van zn zus spelen)
    Verkleedpak spiderman (vindt hij eng)

15. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Top: houten trein en alle uitbreidingen, duplo trein en sinds kort ook spelletjes (bingo, hebbes, memory en domino)
    Flop: kleurboeken, prikblokken en dat soort spul. Wordt zelden naar omgekeken helaas (ben zelf wel creatief maar ik kan m niet enthousiast krijgen). En verkleden vindt ie ook niks, hij zou n spiderman pak ook maar eng vinden.

In de zomer blazen we buiten een groot bad op en dan gooien we alle kussens en ballen die we hebben er in. Ik zou persoonlijk nooit een ballenbak aanschaffen.

16. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Zo kind afhankelijk...

Oudste speelde graag met auto's en dingen met lampjes/geluidjes/knopjes (activitycenter-achtige dingen), en ballen. Later veel plezier gehad van trampoline (met stang om vast te houden), ballenbaan en puzzels. Tegenwoordig cars, playmobil, brandweerman Sam en smurfen.

Middelste speelde heel gevarieerd, maar keuken, little people, loopwagentjes, fietsjes, dieren (bijv Schleich) en knuffels deden het goed. Tegenwoordig playmobil en knuffels. Barbies, poppen, my little pony e.d. hebben we allemaal wel, maar zijn niet goed van de grond gekomen...

Jongste speelde heel weinig met baby/peuterspeelgoed, maar vooral met non-speelgoed (lege verpakkingen, touwtjes, propjes, e.d.) en met speelgoed van oudere broer/zus. Tegenwoordig dieren, dino's, keuken en playmobil.

Knutselen doet het hier in huis niet zo goed, tekenen is ook niet erg populair, net als lego, puzzelen, duplo. Racebaan was ook geen succes en Toettoet/zoefzoef was echt een flop.

Wij hebben overigens een ballentent die we in de tuin kunnen opzetten en voor een dagje vinden ze dat heel leuk, maar daarna is het een groot onhandig ding waarvan de ballen overal en nergens terecht komen... Zou never-nooit in woonkamer zetten.

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.047
    2.186
    113
    Brabant
    Jongste: keukentje
    Middelste: lego
    Oudste: playmobil

Alledrie: trampoline. Zand. Klei.
    Lol ballen (ja echt. Ze spelen daar ook echt mee)

18. Ballon

Ballon Niet meer actief

Maatbekers:o:

Mop81 vindt dit leuk.
  19. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Duplo/Lego
    Poppen en bijbehoren (stoel, wagen etc)
    Kassa
    Toetoet

Niet leuk:
    Houten blokken
    Ballen bak (we gebruiken de ballen alleen nog in bad, werd niet mee gespeeld beneden).

Hier was t dus geen succes :)

20. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Top:
    Speelkeuken
    Knutselspullen (vooral scharen en stickers)
    Speelhuisje in de tuin
    Toet toet en houten trein
    Verkleedkleren

De ballenbak (we hebben een pop up variant) is vaak een kwartiertje leuk en dan mag mama de ballen opruimen.

Deel Deze Pagina