Is dit ook een periode?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweetamber, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hoi allemaal, mijn zoontje van 15 maand is sinds 2 weken heel erg aanhankelijk. Als ik even aan de keukentafel zit staat hij te jengelen bij mij en doet zijn armen omhoog, dat hij bij mij wil zitten. Dat vind hij even leuk en dan wil hij niet meer, maar ik mag 'm ook niet op de grond zetten dat is dan janken geblazen. Hij eet ook slecher dan normaal;). Hij is ook wat verkouden, hoesten, diarree, 1 dagje koorts. Nu heeft hij wat stipjes op zijn buikje, maar dat komt volgens mij van de BMR en Meningococcen vaccinatie van vorige week.
    Dat 'ie niet zo lekker is zal er zeker bij meespelen, toch is die verkoudheid minder aan het worden. maar als hij geen aandacht krijgt is het niet goed, heel irritant.
    Herkennen jullie dit? En gaat het weer over? Zo ja, wanneer:p?

2. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    upperdepup

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier eentje van 14 maanden die het bij vlagen erg doet.
    Momenteel ook heel erg omdat hij snotverkouden is en zich niet lekker voelt. Dus ja...dan is het wel begrijpelijk.
    Vorige keer dat hij zo was, was het volgens mij een sprongetje. Toen mochten we echt niet op een stoel gaan zitten zonder dat meneer begon te drammen/huilen/jengelen. Wat we vaak deden is dan op de grond er bij zitten. Dan was het wel goed. Hij wou gewoon veel contact hebben.

4. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ja, was hier ook zo'n periode rond die tijd. Heb hem wel vaak een knuffel gegeven, maar ook wel duidelijk gemaakt dat hij ook eventjes alleen moest spelen...

5. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Thanx, zou het dan een sprongetje zijn?
    Daar heeft hij namelijk nooit last van gehad, tja eens moet de eerste keer zijn:D
    Ik ga ook regelmatig bij hem zitten op de grond en spelen, maar daar heb ik niet de hele dag de tijd voor;)
    Maar als ik hem dus duidelijk probeer te maken dat het even niet kan dan is het zwaar mis hoor, hahaha...
    We hebben dan ook wel een echt driftkikkertje (net als zijn vader vroeger was;))...

6. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Volgens mij gaat het wel over. Mijn jongste is nu 16 maanden en heeft het ook twee weken gehad. Ze kreeg ook haar kiezen en hoektanden dus dat was voor haar ook niet prettig. Nu heeft ze deze momenten ook nog (ze krijgt een eigenwilletje). Gelukkig ben ik de baas, haha!

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ja. denk dat dit een periode is. Noor is bij vlagen ook erg aanhankelijk en wil het liefste zo dicht mogelijk in de buurt zijn. Enige vervelende is, is dat ze wel lekker bij papa wil kroelen, maar niet bij mij. En ik (lees ik, dus niet zij) heb er soms zo'n behoefte aan. Zo'n kindje dat even lekker bij je wil liggen. Dat is al zo lang geleden.:)

Ze krijgt momenteel ook 3 kiezen door en is niet helemaal lekker (verkouden), dan merk ik echt dat ze meer contact zoekt.

8. mamavanuk

mamavanuk Lid

2 okt 2009
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net alsof ik mijn eigen verhaal hier leest, hoe herkenbaar !! Dit geeft mij toch wel rust... dat ik niet de enige ben. Geen flauw idee hoelang dit gaat duren. Even afwachten maar weer..

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Gelukkig meer kindjes die nu zo zijn! J. is precies hetzelfde, wil steeds op schoot en als hij dan op schoot zit dan is het ook niet goed, op de grond is ook weer gelijk jengelen. Hij heeft ook last van doorkomende hoektandjes en kiesjes, dus daar gooien we het maar op nu. Overdag slapen is vaak ook een drama momenteel.

10. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Ik zou ook aanhankelijk worden als ik én verkouden was én moest hoesten én diaree had. Daar word je toch ook moe van?

Hier ook vorige week de vaccinatie gehad (zie mijn topic: BMR vaccinatie over de datum!) en ook een wat hangeriger kindje.

11. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    hahaha, ja dat is ook zo hoor!!! Maar het frustreert een beetje dat als je 'm dan lekker bij je wil nemen dat hij dat ook niet wil:D Toch blij te lezen dat er meerdere zijn die zo'n periode hebben (gehad). Ik verwacht niet dat hij nog meer tandjes en kiesjes krijgt. Volgens cb had hij alles al door. De 4 laatste kiesjes zouden ze pas op latere leeftijd krijgen (weet niet wanneer dat zou kunnen zijn...) Hij heeft zeg maar een behoorlijke mond vol tanden;)

12. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Zoontje van mijn buurvrouw is 16 maanden en heeft ook alles al behalve de laatste 4 kiezen en die krijgt die kiezen ook nu al! Dus wie weet zit hem toch iets dwars.

Over dat boze: hier ook eentje hoor. Stampvoeten, soms dingen gooien, wegduwen etc. Verheug me nu al op de peuterpubertijd 8)

13. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Zo driftig, het enige wat hij wil is opgetild worden door zijn mama en dan lopen. Want owee als ik 'm op schoot wil nemen, dan is het ook niet goed...
    Ga er nu maar van uit dat het een sprong(etje) is, duurt alleen al wel 1,5 week, is dat normaal?
    Hoelang duren die sprongetjes normaal gesproken? Heb er niet echt ervaring mee, die anderen gingen ongemerkt voorbij ;)

Deel Deze Pagina