De eerste twee weken gingen super. Ze sliep van voeding tot voeding en ik moest r meestal zelfs wakker maken. Sinds 2 dagen is t helemaal mis. Ze krijgt r flesje, boert, valt in slaap maar zodra we haar dan in haar bedje leggen is t hooguit een half uur en dan huilt ze weer. Op de arm valt ze dan soms wel in slaap. Ik vraag me af wat er aan de hand is. Wil ze gewoon bij ons zijn of is er meer aan de hand? Ze is soms echt ontroostbaar. Je ziet dan ook dat ze pijn heeft. Trekt beentjes omhoog en maakt vuistjes. Hebben al van alles geprobeerd. Meer voeding, een shirtje met mijn geur bij haar bedje, infacol tegen darmkrampjes... Niks helpt. Nu had mijn oudste verborgen reflux en die sliep overdag ook amper. Bij haar was dat alleen al vanaf de geboorte. Kan een kindje hier na 2 weken ook pas last van krijgen?? Ze heeft wel heeeeel erg vaak de hik ook pas veel later na de voeding, slikt vaak en hapt ook altijd als ze wakker is. Ze kan dan echt nog geen honger hebben. Een aangezien ze wakker wordt zodra ze weer 'plat' ligt ipv rechtop ben ik toch bang dat ze misschien ook verborgen reflux heeft. Iemand die dit alles herkent? Ik heb ook nog een peuter rondlopen dus vind t heel moeilijk. Laten liggen kan niet maar kan r toch ook niet van 9 tot 22.00 op de arm houden. Het gekke is dat ze s nachts wel slaapt. Net zoals m'n oudste ook deed.
Verborgen reflux komt altijd na 10 dagen van geboorte. - doe dikkere voeding of comfort of indiken moedermelk - bedtje schuin, rechtop houden. - als je op tijd bent medicatie vask niet nodig Het kan ook kiss syndroom zijn: - ga naar baby osteopaat ervoor Succes!
Ik lees overal dat je eerst moet overleggen voordat je overstapt op andere voeding. Moet dat echt?? De huisarts komt nog op huisbezoek komende week dus misschien kan ik t hem dan vragen.
Nou ja moet, het is jouw kind . Indikken van de voeding kan altijd sowieso, ik zou het zeker proberen want het klinkt mij wel als reflux in de oren.
Hoeft niet overleggen. Comfort voeding is eigenlijk het beste voeding in begin: het is wat dikker dan heeft kindje minder last van reflux ook is tegen kraampjes goed en goed voor snelle drinkers. Indiken met nutriton kan je ook al standart voeding maar hier hielpt het niet hoe dik ik het ook maakte. Infacol etc kan je opmaken maar koop het niet meer want het helpt nooit. Zit tussen de oren van de ouders dat het helpt. En zo te lezen jou meisje heeft geen krampjes maar reflux en ik denk kiss erbij: heb je lastige lange of juist snelle bevaling gehad? Ks? Verloostang etc?. Want vuistjes en druk en gespannen is wel de kenmerk van. Er zit misschien nek spiertje vast en ook die klachten als reflux milde vorm kan daardoor komen. Zoek een goede osteopaat en vraag hem na je baby te kijken om kiss uit te sluiten. Zoiezo kan nooit kwaad osteopaat want bij meeste kindjes is het wel zo dat spanning daardoor komt..
Ik herken je verhaal wel, ons kindje sliep in het begin altijd gezellig op de arm of in de kinderwagen. Verder huilen en had ze ook pijn. Wat hier toen heel goed heeft geholpen( ze heeft idd ook verborgen reflux) is: De overstap op Friso Comfort (dus ingedikte voeding) Lang rechtop houden na een fles Inbakeren!! Bedje schuin En heel goed kijken naar welke fles je gebruikt. Toen ging ons meisje zo in haar eigen bedje zonder problemen en het slapen gaat perfect! Zij heeft trouwens wel medicijnen voor de reflux.
Onze kinderarts schreef het hier juist voor, maar dan als laxeermiddel zeg maar, omdat het een synthetische olie is, (en de enige die is getest op baby's). Hij gaf aan dat bij krampen het om die reden vaak wel helpt, maar gaf ook aan dat het voor het boeren, waarvan ze claimen dat het voor zou moeten helpen, niets doet. Bij onze oudste, die met BV zeer zeker geen verstoppingsproblemen had, werkte het echter wel voor boeren. Bij de jongste hebben we het dus gebruikt om beter te kunnen poepen. Bij haar deed het voor boeren helemaal niets. De ervaringen wisselen dus nogal...
@TS: direct weer de leefregels voor reflux toepassen dan: *voeding indikken of de comfort nemen *bedje flink ophogen of buikligging, (laatste deed hier wonderen voor het slapen!) *goed laten boeren tijdens en na de voeding *vaker per dag kleine flesjes aanbieden *evt in draagdoek Mocht je kindje enige tekenen van kiss-syndroom vertonen, dan kan een osteopaat soms ook de reflux verhelpen, omdat dan de reflux kan samenhangen met klemzittende nekwerveltjes. Zoniet, dan heb je meestal niets aan een osteopaat hiervoor, en is het doorgaans gewoon een niet goed sluitend maagklepje.
Bedankt allemaal. Kiss geen idee. Ik ben ingeleid met 37.5 weken en bevalling ging wel snel. 3 uur ongeveer. Geen tang of vacuüm. Wel knip gezet.
Ik vind dat de andere mama's wel erg snel met diagnoses komen eigenlijk. Als ik je verhaal lees denk ik dat jouw kindje gewoon last heeft van de te vroege geboorte. Een zwangerschap duurt niet voor niks 40 weken. Plat liggen is onnatuurlijk voor mensenkinderen, voelt ook heel ongeborgen en onveilig. Jemkindje mist jou, je warmte, je ceiligheid, het geluid van je ademhaling en je hartritme. Je kindje had eigenlijk pas deze week geboren moeten worden maar jij verwacht nu al dat ze zonder jou slaapt. Dat vind ik wel erg vroeg. Neem je kindje lekker bij je, geef haar de geborgenheid die ze zo nodig heeft. Geef als je reflux vermoed wat vaker kleine voedingen ipv grote hoeveelheden. De schema's die het cb hanteert zijn gebaseerd op kunstvoeding en datmis geen natuurlijke voeding voor babys en ook geen natuurlijk voedingsritme. Succes en geef jezelf even de kans om je kleine meisje beter te leren kennen!
Hoi, Allereerst nog van harte gefeliciteerd met jullie kindje! S heeft toen ze vier maanden was in het zh gelegen en dit bleek verborgeb reflux en ernstige darmkrampjes. S overstrekte haar beentjes, balde haar vuistjes en maakte dan een soort gespannen boksbewegingen. Ook krijste ze met momenten waardoor ik wist dat ze pijn had. Wij geven nu melk uit de Dr. Brown fles en dan de smalle speen. In het zh heeft de logopediste ook meegekeken en die gaf aan dat ze met de brede speen lucht hapte en daar weer krampjes van kreeg.. Ook hebben wij het bedje opgehoogd en de voeding ingedikt. In het zh zijn we overgestapt op de Comfort. Ik denk wel dat je deze overstap kunt maken maar als jet prettiger vind om eerst met je ha te overleggen zou ik dat doen. Ook wij hebben Infacol gebruikt, vanuit het zh het advies daarvoor gekregen, en ik ben er heel tevreden over! Bij S heeft dit echt gewerkt dus ik denk dat de meningen verdeeld zijn.. Ik denk ook dat je kindje het gewoon nog heel prettig en veilig vind om bij jou te zijn. Mss evt draagdoek? Heb je toch je handen vrij voor je andere kindje en evt huishouden. Sterkte voor de komende tijd!
Wij gebruiken de difrax flessen. We hadden avent maar daar drinkt ze niet uit. Andere flessen geprobeerd maar difrax werkt hier het beste.
Hier ben ik het niet mee eens. Onze dochter is ook voor de 40 weken geboren en ook een snelle bevalling. In het begin merkten wij ook niks, maar na een week of 2 begonnen de klachten. Het was duidelijk te zien dat zij pijn had. Bovendien hoorden wij alles ook omhoog komen. Ze sliep bij ons op de kamer maar ik was soms wel tot in de nacht bezig haar in slaap te krijgen. Na lang doorzeuren bij de huisarts werden wij eindelijk serieus genomen en doorgestuurd en blijkt zij toch echt reflux te hebben. In zon erge mate dat ze al 2 x is opgenomen! Nu is het gelukkig onder controle en hebben wij nergens last meer mee, ze doet het perfect. Ts geeft aan dat haar dochtertje pijn lijkt te hebben en een moeder voelt dat toch het beste aan.
@Marientje: er wordt vooral geadviseerd om leefregels voor reflux toe te passen. Als dat helpt, weet je dat dat het probleem is. Daar is niks mis mee, lijkt me toch?
Koop het volgende boek: Happiest baby on the Block, van dr Harvey Karp. Alleen in het Engels te verkrijgen, maar beste boek ooit over huilbabys met enrom goede echt werkende tips!! Zijn ook filpmjes op youtube te vinden over zijn techniek, werkt echt! Onze meid was ook een huilbaby, vanaf week twee tot ong vier maanden alleen maar gehuild en sliep niet overdag. Samen met harvey karps techniek, osteopaat en koemelkvrij dieet is het helemaal goedgekomen!
Dr Karp geeft zelf aan dat zijn methode alleen gebruikt mag worden en ook alleen werkt bij baby's die fysiek gezond zijn en geen pijnklachten hebben. Als kindje van TS wel echt reflux heeft, gaat zijn methode niet werken dus.
Onze baby was niet te vroeg maar gedroeg zich vaak hetzelfde. Wij hebben ook gedacht aan verborgen reflux maar we merkten dat ze zo lang ze maar bij 1 van ons lag, ze blij was en wel sliep. 's Nachts had ze trouwens nergens last van. Ik heb haar 8 weken lang vastgehoudem van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat (was trouwens wel zwaar, ik kon haar nog geen minuut neerleggen) en na 8 weken was het ineens over. Ik legde haar neer en ze lag ineens lekker te 'kletsen'. Sindsdien is ze heel makkelijk en kan zichzelf goed vermaken. Ik denk dat ze gewoon nog niet genoeg vertrouwen had in de wereld om alleen gelaten te worden, al was het maar naast je op de bank. Tuurlijk moet je dingen zoals reflux uitsluiten, maar het kan ook zo zijn dat ze je gewoon nog even nodig heeft.