Ik heb 3 kinderen die alle 3 te klein en tenger zijn. Ik zit met hun in zo'n medische molen. Ik vroeg me af of er nog meer mensen hier ervaring mee hebben. Ze krijgen namelijk een hoop onderzoeken en vraag me af waar het naar toe gaat. Heeft er iemand ervaring met een negatieve uitslag van een ITT (insuline tolerantie test)? Voor het beeld het gaat om 2 jongetjes (4 jaar van 13 kilo en 96cm en 5 1/2 jaar van 15 kilo en 113 cm) en een meisje (2 jaar van 81 cm en 9050 gram).
wat voor onderzoeken krijgen ze hiervoor dan? ik heb er geen ervaring mee, wel is mijn dochter erg licht maar daar zoek ik niks achter.
ben wel benieuwd wat voor testen het zijn mijn dochtertje is nu ong 90 cm en 11 kilo ze is 2 1/2 ik was zelf iook erg klein en mijn vriend ook
Ze hebben o.a. een ITT gehad (insuline tolerantie test) om te meten of de hypofyse wel goed reageert (ivm groeihormoon). Hier reageerde ze dus niet goed op. De kinderarts wil dit gaan bespreken met andere kinderartsen van een kinderziekenhuis, maar dat is pas eind mei. Ik ben vooral benieuwd of er iemand is die ook een dergelijk traject heeft doorlopen. Verder zijn het gewoon tevreden, gezonde kinderen, dus maak me geen zorgen hoor.