foto´s van je kinderen wat doe jij ermee

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sa1980, 3 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Ik weet niet zeker of mijn berichtje hier goed staat....

Mijn dochter is ruim 1,5 en ondertussen hebben we al veel foto´s van haar gemaakt.

Ik laat de mooiste afdrukken (en in mijn ogen zijn dat er heel veel....) en die bewaar ik met wat tekst in een fotoboek. De rest gaat op een cd/rom.

Maar nu nr 2 in aankomst is en we steeds meer foto´s krijgen weet ik niet of ik zo wel door moet gaan.

IK ben benieuwd hoe jullie dit aanpakken

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik plak de mooiste in en die een aardig beeld geven van een jaar. Ik plak ongeveer 1 fotoboek per jaar vol (groot boek) maar als ik dat vergelijk met veel anderen is dat weinig. Andere foto's bewaar ik digitaal.

Mijn zoontje heeft dus 3 boeken en dochter ruim 1 boek

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ga het ook per jaar doen. (moet het eerste jaar nog maken)
    Gewoon digitaal af laten drukken. En dan maak ik nog Cd's met de overige foto's.

4. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.211
    6.653
    113
    Wij verzamelen per maand (Damien is nog geen 1) foto's. 1 per elke maand drukken we af en plakken we in een fotoalbum, zodat we zijn ontwikkeling kunnen zien. Van de overige foto's wil ik een digitaal album maken voor als hij 1 jaar wordt. Erna gaat hij met ons mee, want wij hebben maken ook elk jaar een album van onszelf.

En dan drukken we ook nog foto's af voor in lijstjes en voor in het ikke-boek.

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik ook van een jaar. Het eerste jaar had ik een boek met van die teksten als: Wanneer lopen, eten enz. Die heb ik voor haarzelf emaakt, voor mezelf ben ik een boek aan het scrappen maar na een half jaar was ie vol, de andere helft krijgt dus een ander boek ;)

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij hebben alle foto's digitaal en per drie maanden maak ik van de mooiste momenten een digitaal fotoalbum.

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik doe het per jaar,

en de overige foto's zet ik op een ....ehmm hoe heet zoiets nou,

een usb stick in het heeeeel groot :p zo'n vierkant kastje is dat, geen idee hoe het heet.

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik scrap ze:D ben nu ook bezig. Loop alleen al achter:p Ben pas bij de kraamweek. Maar het scrappen daar doe je zo 2 uur over per pagina.
    De overige foto's die wil ik in een gewoon album plakken en digitaal natuurlijk!

Ik hecht toch best veel waarde aan een scrapbook/fotoboek!

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik druk ze af en plak ze in een boek, ik heb 1 boek per half jaar. Daarnaast doe ik aan digiscrappen en kan nog wat mooie crea's maken met de foto's.

10. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik maak een digitaal album, de overige foto's bewaar ik op het schijfje van de camera. Hier wis ik er nooit 1 van, zo hebben we ze altijd achter de hand voor de zekerheid.
    Een aantal foto's zitten in lijstjes in de woonkamer, maar moet ze maar eens gaan vernieuwen, ze zijn nu allemaal van de eerste 2 maanden..

11. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    eeuuhhh wat is scrappen?

12. tulip

tulip Niet meer actief

met materialen een soort kunstwerk/collage van je foto's maken, je kunt het echt met papier en schaar doen, maar ook digitaal zoals ik doe:
    Bekijk bijlage 148025

13. Mayon

Mayon Niet meer actief

Tulip, Waar doe je dat dan (mee)?

14. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ja ben ik ook wel benieuwd naar:)

15. kvinna

kvinna Niet meer actief

Externe harde schijf:)?

16. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Dat is echt heel mooi, ik lees even mee hoe en waar je dat doet!

17. misa

misa Niet meer actief

Ik bewaar ze digitaal (dubbel!). Ik maak er heeeel veel en als ze op de pc gaan, dan wis ik er nog weer wat. Ze staan in mapjes met data. Straks wil ik een fotoboek maken (via internet) van zijn eerste jaar en dan misschien van elke 3 tot 5 jaar een boek maken.

18. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ik heb veel fotos van esmée afgedrukt en ingeplakt..

vind wat tullip doet super! wil zo een album maken van de fotos van iedere maand... dus 1 maand oud, 2 etc.

19. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    ik heb van Chloe al 1 boek vol en ben al bezig met de 2e...
    zal miss minder worden als ze wat groter is!
    wij maken echt OVERAL foto's van, liever 100 foto's teveel dan 1 te weinig gemaakt!

20. tulip

tulip Niet meer actief

oke, haha bedankt dames.

Ik heb het programma corel paint shop pro x2 gekocht via bol.com
    Eerst had ik het gratis gedownload om te zien of ik het wat vond. Toen aangemeld op een scrapforum en daar kun je opdrachten en lesjes doen en daar leer je nog heel veel bij.

Als er nog meer vragen zijn, hoor ik het wel. Ik zal nog een paar voorbeelden laten zien.

Bekijk bijlage 148122

Deel Deze Pagina