Wil je toch een tip geven Ik had van mn vorige werk otoplastieken, halen net dat scherpe van het gekrijs eraf en ik was daardoor in staat om langer mn kalmte te bewaren. Misschien zijn die gele oordoppen ook al afdoende? Verder herken ik het hoor, je voelt je energie gewoon wegglijden met dat gekrijs, en als het dan stil is... dat je van het kleinste kuchje of zuchtje al je hart in je keel hebt zitten omdat je bang bent dat het weer opnieuw begint sterkte....
Door voor ogen te houden ' ooit gaat het beter ' Dat zie je nu al want je kleintje huilt al minder dan in het begin Ik zeg altijd maar zo als hij 18 is... Nee gekheid eerder ook wel Alles is een fase!
Wat moet het moeilijk voor je zijn zeg! Mijn zoontje huilde tot hij ongeveer 12 weken was ook heel erg veel, werd er helemaal gek van maar opeens was het voorbij. Hij is nu 6 maanden en huilt eigenlijk alleen nog bij honger en slaap. Ik hoop voor je dat het bij jou ook van de 1 op andere dag opeens omslaat! Heb je toevallig werk? Hier vond ik mijn rust in toen ik na mijn verlof weer kon beginnen.
Herkenbaar. Als ze dan stil zijn of slapen op je tenen lopen en iedereen vervloeken die maar herrie durft te maken. En wanneer je dan een pufje of een heehehe hoor word je zenuwachtig en hoop je dat dat het ook was en ze verder slapen. Of dat je denk dat hij/zij eindelijk stil is en je even snel je 'ding' wil doen om daarna nog even te gaan zitten. Is hij/zij alweer aan het huilen voordat je aangekomen bent bij de bank om even in alle rust te gaan zitten. Het niet meer weten wat je er aan moet doen om te helpen of op te lossen. Machteloosheid ten top! En zo kan ik nog wel even door gaan. Hier duurde het 8 maanden. Het heeft bij mij heel veel inpakt gehad. Tot 2 maanden geleden had ik nog steeds dat ik nerveus werd wanneer hij aanstalten maakte om te gaan huilen. Hoewel dat toen, vanaf 9 maanden, echt maar eventjes was en met duidelijke reden. Nu is hij 20 maanden en de allerliefste ondeugende jongen met karakter. Hij lacht de hele dag en vindt zichzelf het allergrappigste op de hele wereld
Hoe houdt je het vol? Tja, je zult wel moeten denk ik dan. Telkens denk je dat je het niet meer redt, maar dat doe je wel, je gaat door, want je bent zijn moeder en ooit wordt het beter, echt.
En idd klagen mag, want het is ook gewoon heel zwaar! Ik liep soms alleen in de supermarkt en dan hoorde ik hem in mijn hoofd nog huilen.
Ik vond het diepe ellende... Leef erg mee met alle ouders die er nog middenin zitten want ik had nooit voor mogelijk gehouden wat voor een impact dat op je gezin en op jezelf heeft.. Hang in there en een tip is misschien, af en toe eens flink klagen, mag zeker!
Oh meid, dikke knuffel! Wat zijn de huilmomenten? Vaak overdag? Heb je geen aardige mensen in de buurt die een poosje op willen passen zodat je even eruit kan? Stukje lopen,stukje fietsen,ergens op de koffie? Even frisee lucht, dan kun je er misschien weer even tegen? Voel je geen slechte moeder!
Ik heb gelezen dat je al in traject zit in het zh en dat je het gevoel hebt niet serieus genomen te worden. Dat bind ik ten eerste erg kwalijk en ik zou ook in het zh op je strepen gaan staan, dan vinden ze je maar een zeikmoeder blijven zeuren en evt een second opinion? Voor het huilen, ik heb, ruim 14 maanden nadat het is afgelopen (hij huilde vanaf wakker worden, tot ruim 12 uur later uitgeput in slaap vallen), er soms nog last van. Ik maakte het me altijd gemakkelijk, tv aan, drinken en eten bij de hand en kind op schoot en wachten tot hij in slaap viel. En zodra manlief thuis kwam kind in zijn armen en even een rondje lopen, even weg uit de situatie. Maar ik werd gelukkig wel serieus genomen, dus ik kan me voorstellen hoe zwaar het is.
Ik kan mij zo goed voorstellen dat je er volledig doorheen zit... En dan loop je ook nog tegen zo'n muur op in het zh. Maak vooral gebruik van je vangnet, anders trek je het gewoon niet. Ik ken mensen waarbij opa en oma standaard een nacht per week kwamen slapen. Ik heb onwijs veel respect voor je! Je doet het zo knap! En tuurlijk, je moet ook wel... Maar ik denk dat menigeen het veel minder goed zou trekken.