Speelgoed cadeautje 4de verjaardag

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Annefien, 1 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    561
    344
    63
    Vrouw
    Ons zoontje wordt deze zomer 4 en ik ben aan het kijken naar cadeautjes.

    Genoeg leuke dingen gezien voor educatief speelgoed, leuke spelletjes en ook leuke boekjes.
    Maar er zijn ook wat dingen waar ik over twijfel.

    Heeft iemand toevallig ervaring met de VTech Marble Rush knikkerbaan? Mijn vriend lijkt dat geweldig voor hem, is die inderdaad leuk?

    Verder zou ik hem graag wat speelgoed geven waar het echt zelf mee kan spelen, dus zonder onze hulp zoals bij het educatieve speelgoed en de spelletjes.

    Hij heeft al het een en ander van playmobil, vindt dat ook leuk, maar is vooral bezig met uit elkaar halen van wat wij in elkaar gezet hebben. Alle bakjes/laatjes/raampjes/petjes/antennes verzin het maar worden losgemaakt en hij kan niet alles weer zelf vast zetten dus dat wordt een losse zooi van kleine dingen (hij vermaakt zich prima daarmee maar met ook nog een kruipende baby niet altijd even handig als het rondslingert en kwijtraakt).

    Hij heeft bij oma ook wat lego, daar is hij ook druk mee met in elkaar en uit elkaar halen en weer in elkaar zetten, dat lijkt hij beter zelf te kunnen maar ook dat bevat natuurlijk veel kleine dingen.

    Nu twijfel ik dus om nog wat van playmobil op zijn lijstje te zetten of om wat van lego te doen.

    Of hebben jullie nog andere tips voor leuk speelgoed waar hij dus leuk zelfstandig mee kan spelen?
     
  2. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Iets voor buiten misschien, bv een step? De Bilibo schelp en het Ikea gymmatje zijn ook aanraders!
     
    Annefien vindt dit leuk.
  3. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Hier is de knikkerbaan van v tech een groot succes. Playmobil en Lego zijn ook altijd super leuk.
    Verder electro voor groep 1/2, magnetische rekendoos of letterdoos van Rompompom, spelletjes bunny hop, kroko loko of letterbingo.
    Gymmat of wobbel, Hot wheels. Er is zoveel leuks te koop.
     
    Annefien vindt dit leuk.
  4. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    561
    344
    63
    Vrouw
    Voor buiten heeft hij genoeg waar hij zich mee vermaakt dus dat wil ik voor nu niet uitbreiden.
    De gymmat ga ik wel onthouden.
     
    rijo vindt dit leuk.
  5. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    561
    344
    63
    Vrouw
    Welke maat knikkerbaan hebben jullie? Ik dacht dan voor de middelmaat te gaan, die met de raket.

    Elektro heeft hij meerdere dingen van maar kijkt hij niet naar om. Ik zat naar Ik leer schrijven en Ik leer lezen van Jumbo te kijken, is die magnetische doos van Rompompom dan leuker?
     
  6. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Wij hebben alle 3 de sets , ze zijn allemaal leuk.

    Hier hebben we zo'n schrijf set maar dat is af en toe leuk. Ze schrijven liever op losse blaadjes.
    Dus denk dat dat persoonlijk is. V tech magibook of tip toi zijn ook leuke educatieve sets.
     
    Annefien vindt dit leuk.
  7. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    561
    344
    63
    Vrouw
    Tip toi heeft hij met kerst gekregen en is inderdaad erg leuk!
     
  8. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Knikkerbaa en lego. Tenminste, mijn derde is er ook zo een die playmobil uit elkaar haalt. Lego gaat veel beter. Hij maakt het liefst van alles na van voorbeelden.
    En Knexx is ook favoriet bij hem, daar kun je ook best makkelijk mee bouwen
     
    Annefien vindt dit leuk.
  9. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    561
    344
    63
    Vrouw
    De knikkerbaan gaan we zelf geven en dan zoek ik denk ik wat leuke niet te moeilijke lego setjes uit om op zijn lijstje te zetten.
     
  10. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Lego mario is hier favoriet op het moment. Daarnaast word er veel gespeeld met hot wheels, loco, puzzels en diverse racebanen met zelf rijdende auto's/treinen van duplo etc.
     
    Annefien vindt dit leuk.
  11. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    561
    344
    63
    Vrouw
    Hot wheels en/of een racebaan heb ik ook al een aantal keer naar zitten kijken. Maar van beide vraag ik me dan af of hij daar al groot genoeg voor is, hij is niet zo voorzichtig met zijn speelgoed… :confused:
     
  12. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Haha heel herkenbaar. Ik moet hem wel eens helpen met iets terug in elkaar zetten van de lego mario of een baan van de hotwheels weer vastmaken maar over het algemeen kan het wel tegen een stootje!
     
    Annefien vindt dit leuk.
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.786
    113
    Dan zou ik gaan voor de magnetische set. De setjes van ik leer lezen en schrijven van de Jumbo heeft nopjes aan de achterkant. Zoon kon dus onthouden wat voor nopjes er zaten en niet de letters :roflmao:

    Dus de magnetische set is een stuk leerzamer. Het lezen als het rekenen is super leuk.

    Smart games zijn ook super leuk. Er zijn heel veel thema dus altijd wel 1 die leuk is.
     

Deel Deze Pagina