Speelgoed dat eigenlijk geen speelgoed is

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Adje, 15 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Mijn zoontje kan heerlijk spelen, maar raakt af en toe toch uitgekeken op zijn speelgoed (ook al wissel ik regelmatig alles om). En ik heb gemerkt dat het dan een goede truc is om hem iets te geven om mee te spelen wat eigenlijk geen speelgoed is. Gisteren was hij de hele middag zoet met een schoenendoos en zijn buggy. En vandaag was hij weer wat ondeugend, dus net een stapel plastic bekers gegeven en hij is weer even zoet.
    Wat geven jullie wel eens aan je dreumes/peuter om mee te spelen? Ik doe graag nog wat inspiratie op :D

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.047
    17.015
    113
    Mijn dochter vindt alles leuk wat eigenlijk geen speelgoed is:rolleyes:
    Favorietjes: (lege) wcrollen, lege flessen, tijdschriften.

Adje vindt dit leuk.
  3. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Pan met pollepel

Vero0504 en Adje vinden dit leuk.
  4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.047
    17.015
    113
    Oja goede! Pollepels, spatels, garde, die dingen:roflmao: Hier ook een hit

5. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Plastic bakjes en theelepeltjes zodat hij me van alles kan laten 'proeven' . Knijpers zijn ook favoriet.

DastyQueen en Adje vinden dit leuk.
  6. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Kinder hand veger en blik
    Stevige plastic vergiet
    Gewoon plastic bakjes met deksel
    Zakdoekjes
    Van die bak spullen die flexibel zijn. Kom niet op de benaming...die cupcake vormpjes die je kan buigen.
    Houten lepels

Iets wat ze open en dicht kunnen doen. Met deurtjes of deksels

Dat is wat me nu binnen schiet

Adje vindt dit leuk.
  7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Oh ja, wc rollen kan ik ook wel eens doen.
    Pan heeft hij (een oude kapotte fonduepan), maar inderdaad een goede om daar eens een pollepel of garde ofzo bij te geven.

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Komen leuke ideeën voorbij :D

9. PBV

PBV Fanatiek lid

6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    #9 PBV, 15 feb 2018
    Laatst bewerkt: 15 feb 2018
    Ik gaf mijn zoontje een smultomaat emmertje, blokjes, auto’s. Dan kon hij alles in het emmertje doen.
    Een eierendoos is ook leuk voor de kleintjes.
    Een oude telefoon, knopjes en geluidjes vond hij ook erg leuk.

Nu is hij twee en hij speelt nu met dublo, vtech, auto’s. De hele tafel ligt dan bezaaid met van alles. Tekenen vindt hij ook leuk.

10. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Keukengerei als een stamppotstamper, voorraadbakjes, regiokrantjes, dozen die binnenkomen met internetbestellingen. Ik bestel altijd luiers bij kruidvat en daar zitten van die zakjes 'sealed air' in daar worden ze ook echt heel blij van. Nu spelen ze sinds een paar dagen met van die cadeautassen voor een fles wijn (3 voor €2 geloof ik van AH). Daar word dan van alles ingepropt en ze lopen ermee door het huis en gaan 'overal' heen. Naar papa's werk, naar de ballenbak, naar de supermarkt. Lege flessen wasmiddel, lege doosjes van Lipton thee voor in hun keukentje. Eigenlijk heb ik veel minder speelgoed nodig :rolleyes:.

Adje vindt dit leuk.
  11. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Lege flessen en wasknijpers

Adje vindt dit leuk.
  12. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Oude tijdschriften en reclamefolders zijn hier al maanden favoriet. Vooral de speelgoedboekjes doen het nog steeds goed (voor zover ze nog niet kapot zijn gelezen). Ook de oude agenda's van de postcodeloterij bladert ze graag in, zitten van die leuke scheurrandjes in en is lekker dik

Adje vindt dit leuk.
  13. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn kinderen spelen momenteel met een kleine rolkoffer. Ze zijn al vaak op vakantie geweest :cool: Verder: sjaaltjes, hoedjes, tasjes, werkhandschoenen van papa, lege doosjes en wc rollen, een touwtje.

Adje vindt dit leuk.
  14. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.156
    3.800
    113
    Dozen, lintjes, inpakpapier, wc-rollen, meetlintje, tijdschriften, reclamefolders, oude random reader...

Rondlopen met een troepje vindt ze oneindig veel leuker dan haar vormenstoof en dat soort dingen...

Adje vindt dit leuk.
  15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    De katten, fantastisch 'speelgoed'. We hebben er eentje die dr continue uitdaagt maar nét uit de buurt blijft of soms juist blijft zitten als wil aaien en dan ook niet gek gaat doen als t aaien iets lomper gaat (tis zelf ook een goedzeul maar een lomperik) en de ander moet niks van dr hebben en vlucht weg. Blijf dr overigens wel heel dichtbij want t blijven dieren en de overgang van aaien naar 'grijpt oor of een stuk vacht is vrij kort maar die zie je al aankomen, dan wordt ze in dr houding al wat baldadiger. Verder alles wat mama heeft, dr computermuis op nr 1 en alles wat in de boekenkast ligt (onderste planken zijn dan ook voor haar).

16. Neilia

Neilia Niet meer actief

Mijn dochter kon zich hele dagen vermaken met een beker en een lepel.
    Ze was de hele dag aan het roeren roeren roeren.

17. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Tot een jaar of 2 heeft mijn jongste zelden echt met speelgoed gespeeld, was altijd in de weer met non-speelgoed. Ik heb de meeste al wel voorbij zien komen: niet breekbaar-niet gevaarlijk keukengerei, lege verpakkingen van alle soorten en maten, lege enveloppen, reclamefolders, touwtjes, oude afstandsbediening, oude portemonnee, oude telefoon...

Ergens na de 2 jaar kwam fantasiespel echt goed op gang en werden de playmobil poppetjes en my little pony en schleich dieren van grote zus opeens erg aantrekkelijk.

Adje vindt dit leuk.
  18. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    - Vergiet + chenilledraad (buigzame veters van action). Onze dochter was uren zoet om het door de gaatjes van vergiet te steken. Daarna nog vergiet op haar hoofd met die draad erdoorheen... helemaal blij!
    - Kerst kettingen met de grote (geen glitter) kralen

Adje vindt dit leuk.
  19. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje vind alles leuk wat niet van hem is, vooral dingen uit de keuken.
    Wat hij ook echt vaak doet is een boodschappentas vullen met van alles en nog wat.

Adje vindt dit leuk.
  20. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.208
    113
    Een computermuis, reclamefolders, plastic bakje, veters en touwtjes (favoriet!)

Adje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina