Speelgoed delen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door piccolina, 11 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #41 piccolina, 12 mei 2015
    Laatst bewerkt: 12 mei 2015
    Tja het ging om dat we daar enige waren met speelgoed en er was niets te zoeken of slingeren. Er lag alles in tas behalve 1 schep en 1 emmer die dus dat jongetje pakte. Geen probleem als ze niet vragen en spelen maar mijn dochter wilde zelf ermee spelen dus ze kwam dat halen vervolgens deed moeder niets moest ik zelf afpakken.

En bovendien hier altijd duidelijk in speeltuin dat er is niets gemeenschappelijk. Dat was gewoon een rare wijf van gastouder of zo.
    Zonder dat ik zelf het afpakte was niets opgelost want ik liet het eerst zo maar dochter wilde het hebben haar eigen dingen om "taart te maken" vervolgens dus ze huilt over eigen dingen en dat jongetje geeft niets. Hij was ouder en sterker.

Mijn dochter kan zoals ik scheef bijzonder goed samenspelen en delen dat heb ik gisteren met kdv overgehad en ze zeiden dat ze is enige in haar leeftijd die begrijpt dingen en gedraagt zich als 3 jarige, ze kan als enigw bijzonder goed delen en spelen samen. Maar omdat ze voorloopt ze kan mogelijk emoties loslaten en niet begrijpt dat andere zo niet slim zijn dat ze eerst niet vragen of iets mag.
    Het ligt veel aan mijn dochter en ze heeft zelf te hoge verwachtingen van andere kinderen die niet waar kunnen maken. Daar ben ik als ouder voor of leidsters van kdv om andere en haar te sturen.
    In dit geval haar speelgoed ze mag het terugeisen als ze zelf wil spelen.

En nee ik heb duurzame speelgoed en ga dat niet aanpassen aan andere en action halen of geen speelgoed nemen voor haar als andere geen manieren kenen. Volgende keer ga ik gewoon niets wachten dat dochter helemaal van slag is gewoon afpakken en klaar zeggen dat het van ons is.

Het gaat mij om dat als iemand komt zijn speelgoed halen waarmee andere kindje speelt om welk reden dan ook die het terugwil, moet het gegeven worden of netjes gevraagd worden of toch even gespeeld mag worden of dat moeder doet of kind. Dan is logisch want zo begrijpt mij dochter het wel. En tja ik heb in 2 jaar nog nooit meegemaakt dat situatie dat kind niet teruggeeft of moeder doet niets.
    Dus ja 9 van de 10 ouders daar gewoon hetzelfde als ik denken gelukkig.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wacht nog maar even een half jaar tot een jaar en dan eens zien of ze nog zo geweldig is in delen;)

3. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Volgens mij maakt het weinig uit wat andere zeggen.. Er stond ook dat je geen meningen wil maar dan kun je beter niet iets op een forum zetten. En wederom spreek je over 'raar wijf' waarom moet dat in zulke benamingen?

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja nee jullie hebben helemaal gelijk ;)
    Wil verder geen discussie dus gaat op sloot.
    Ik was gewoon gister van slag van haar gedrag en opmerking maar wat zou mij dat boeien haar mening zal vast aan hormonen liggen;)

Ik spreek over NU en niet over hoe en wat moet ik wachten halfjaar, drie jaar, tien jaar, 80 jaar. Tegen die tijd zien we het wel zou mij niet echt boeien

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl pakt ook wel eens iets van een ander, soms mag dat (vooral van oudere meisjes mag ze altijd veel, dus daar speelt ze graag mee) en soms niet. Ik hoef me daar nauwelijks mee te bemoeien, ze leert daarvan. Dwz : het komt 1x voor dat ze een wishbonebike pakt van een oudere jongen die boos werd, en de keer daarop blijft ze eraf.

Maar soms komen we ook wel bullies tegen, van die oudere kleuters die de kleintjes verbieden op te glijbaan te gaan. Of al het (gezamenlijke) speelgoed uit de zandbak opeisen zodat er 5 verdrietige peuters/kleuters achterblijven die niks 'mogen'. Die bullies hebben dus moeders die daar niks van zeggen. Daarom vertonen ze dat gedrag. Denken die dat hun kinderen op school wel opgevoed worden? Of op kdv? (Of door mij? Nee toch hoop ik)

Ik snap piccolina's ergernis dus wel. Gelukkig gaat dit vanzelf goed komen als de kinderen ouder zijn, dan kunnen ze zich beter verweren.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Je laatste zin en de test van je opvoeding is wel de reden waarom jouw dochter zo reageert..

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    ik heb voorbeeldige dochter heb echt geen probleem met haar van mij kant of van andere mensen;) nou ja naast die mens gisteren. Maar gezien hoe ze met hun oppas kinderen omging en zelf zich gedroeg ben ik blij dat mijn dochter niet bij haar hoort.
    Geen iets op te merken op haar gedrag of mijn opvoeding dus jou reactie slaat nergens op.
    En bovendien iedereen voed kind hoe die wil en als dat niet in je straatje past dan moet je het overslaan.

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Bijzonder want in deze topic gaf je zelf aan dat je in het park opmerkingen van vreemd en kreeg over je dochter. Dat je ervoor kiest om die te negeren betekent nog niet dat je ze niet krijgt, of dat anderen haar voorbeeldig vinden.

Als mijn peuter hysterisch zou worden om speelgoed en 'mijn' roepen zou ik daar iets aan doen. Jij vindt dat voorbeeldige opvoeding en perfect gedrag.
    Het is vooral een kwestie van invulling en eigen normen waaruit je handelt.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #49 piccolina, 12 mei 2015
    Laatst bewerkt: 12 mei 2015
    Precies;) net al tuc tikjes geven op hand en in gang stoppen

Amen

Ps
    Opmerkelijk dat vanochtend was ze er ook en nu kreeg ze keiharde ruzie met andere moeder over gedrag van haar en haar kinderen oppas of eigen geen idee. Ik geloof dat ze nooit meer komt hier en kwam hier alleen omdat ze bij andere niet welkom was.
    Ik zie 100 mensen in die speeltuin maar geen enige laat zo zich gedragen als ze en zo praten. Iedereen speelt zicht netjes samen met eigen speelgoed of niet en vraagt altijd of dat mag of niet en geeft direct terug als eigenaren dat eisen

10. tuc

tuc Niet meer actief

weet niet hoe die bovenste zin bedoeld, maar ik geef geen tikken en stop niemand in de gang.
    Ik ken de dame in kwestie niet waar je dat probleem mee had en ik beweer niet dat zij perfect opvoed.
    Maar het gedrag zoals jij dat van jouw dochter omschreef valt bij mij niet onder voorbeeldig.
    Wat amdaa zegt...ik heb dan heel andere normen en waarden dan jij.

11. penseel

penseel Niet meer actief

Als ik moet beoordelen hoe jou dochter is in na jou verhalen.

Denk ik niet dat jouw dochter het grootste probleem is maar jij zelf.

Van af dat ik je hier ken van af dat ik mee lees en soms advies geeft staat jou dochter boven anderen en dat begint mij en vele met mij de keel uit te hangen.

Action is niet goed genoeg ect ect ect het komt zeer minachtend over elke keer weer opnieuw.

Ze heeft gewoon haar peuterbuien en denk zelfs eerlijk dat jij te veel mee gaat in wat jouw dochter wilt en dat komt door( jouw) niet door haar.

Ze beseft helemaal nog niet dat ze voorloopt en al helemaal andere kinderen moeders niet. Zij kan emoties niet zien van andere andere niet van haar.

Dadelijk krijg je een nieuw kindje en hopelijk kun jij je dochter van nu meer gaan los laten. Omdat je een ander kindje er bij gaat krijgen wat zal je dochter blij daar mee zijn.

Wil je helemaal niet aanvallen totaal niet en misschien bedoel je het wel goed en met uit leggen of het blijft verkeerd over komen omdat het Nederlands niet je moeder taal is.

Denk dat je een schat van een moeder bent maar je te veel focust op je dochter. Ze is pas twee. Opvoeding komt met vallen en opstaan perfect hoef je het niet te doen.

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina