Hoi allemaal, ik zag laatst een leuk topic met dames met een kindje met een redressiehelm, maar zag dat die inmiddels gesloten was! Wel balen omdat mijn zoontje er nu net mee gaat starten. Misschien leuk om weer zo'n topic te maken? Ons zoontje is nu 6,5 maand en we hebben dinsdag zijn helm opgehaald. Nu ondervind ik wel wat problemen, de helm is erg 'los' en schuift makkelijk van zijn hoofd als hij aan het rollen is op het kleed. Nu zei instrument maker wel, dat hij is het begin was losser is, dit om ons wat beter en gemakkelijker aan het op en af zetten kunnen wennen. Maar vind het wel vervelend dat hij zo makkelijk omhoog schuift, of voor zijn ogen zit. Vandaag dus de tweede oefen dag! Ben erg benieuwd hoe dat gaat. Hij is hu net wakker van zijn ochtend slaapje, dus zo meteen de helm op! Ik wil misschien wel een slaapje mee gaan pakken, want hij is vaak maar 1 tot 1,5 uur wakker! Tot vandaag sliep Max ook nog in een Puckababy, maar dat lijkt me met helm erg warm. Dus nu een gewone slaapzak. Vanmorgen eens getest, maar hij had wel een half uur nodig om in slaap te vallen. Dus gaat nog wat worden MET helm op!! Wat zijn jullie ervaringen wat betreft het oefenen? Hoe snel mag hij hem 23 uur op? Zat bij jullie kindje de helm in het begin ook zo los, en werd het minder na een paar dagen? We hebben een helm van Livit Tilburg! Ik hoor daar soms wel negatieve dingen over, misschien hadden we niet meteen daar naar toe moeten gaan, maar dat was voor ons het dichtste bij!! Groetjes Marjolein
Onze zoon van nu bijna 9 maanden heeft 2 maanden een helm. Ook van Livit. Bij onze zoon zat hij in het begin niet zo los hoor! Wel ietsjes losser dan hoe hij nu zit, maar hij kon niet over zijn ogen. Maar we merken erg snel verbetering! Ik kan nu al uit zien naar de dag dat hij hem niet meer op hoeft. Want het knuffelt niet zo fijn en na 2 maanden stinkt zijn helm en hoofd best wel. Maar ik denk steeds maar: het wordt wel heel mooi, en nu kan ik er iets aan doen, over een tijdje niet, en dan heeft hij de rest van zijn leven een scheef hoofd. En wij hebben er meer last van dan onze zoon. Het opbouwen ging bij ons: Dag 1: 1 uur op, rest vd dag af Dag 2: 2 uur op, rest vd dag af Dag 3: 4 uur op, rest vd dag af Dag 4: 8 uur op, rest vd dag af Dag 5: 16 uur op, rest vd dag af Dag 6: 23 uur op, 1 uur af vanaf nu.....
het moet niet zo los zijn. terug naar de maker. hij moet wat extra's in stoeppen bij bepaalde punten zodat het vast zit. in het begin op de plekken waar grote deuken op het hoofd zijn zit het los. maar de maker moet een oplossing vinden zodat het niet draait of schuift.
Hoe wisten jullie dat het nodig was om een helmpje aan te laten meten? Onze zoon heeft een voorkeurshouding en daardoor al een aardig plat achterhoofd vind ik. Op het cb al aangekaart, die keken er niet uit hun zelf naar viel mij op. Maar daar zeiden ze dat het nog wel mee viel en dat we consequent z'n hoofdje moeten blijven draaien. Leuk gezegd, maar 2 minuten later heeft meneertje z'n hoofdje al weer terug gedraaid Ik hoop dat er geen helmpje nodig is, maar als het nodig is wil ik er wel op tijd bij zijn.
@ poohbear82: door de voorkeurshouding en afplatting hadden we kinderfysio. Deze heeft bij 3 mnd en bij 6 mnd metingen gedaan. Hierdoor wisten we dat het erger geworden was ipv beter. Terwijl de afplatting mi der erg leek. En we hebben die 3 maanden heel hard geoefend. Bij onze zoon was de afplatting zo groot dat wij in aanmerking kwamen ervoor. Fysio gaf doorverwijzing voor huisarts, huisarts gaf doorverwijzing voor kinderarts, en kinderarts gaf weer doorverwijzing naar helmen maker. Deze volgorde moet wel gevolgd worden met evt vergoeding.
Gewoon de fysio bellen en anders even naar de ha... Cb heb je niks aan... Het kan geen kwaad de fysio in de hand te nemen Ze hebben zoveel tips en trucs en begeleiden je. Straks is het wel nodig en dan heb je spijt dat je het njet gedaan hebt...
Ben ik het helemaal mee eens!!!! Cb vond ook dat het niet zo nodig was! Die zijn nogal laks daarin!! Terwijl kinderarts en kinderfysio meteen vroegen waarom ik nog geen hulp gezocht had!!! Ik voelde me zo slecht, omdat cb vond dat het niet nodig was, maar ik het wel duidelijk merkte. Zoek een kinderfysio (zijn gratis) en laat die je verder adviseren.
Ik ga morgen meteen Livit bellen! Vanmorgen lag zijn helm naast hem in bed! Dat hoort denk ik niet! Hopelijk kunnen ze het oplossen! Hij is helemaal gewend inmiddels en kan hem 23 uur op. Vanmiddag wel even uurtje af gehad want het was echt even te warm, zijn hoofd was ook helemaal nat. Maar daarna weer zonder problemen op gelukkig. Zelfs in de Efteling op gehad!!