Harde ontlasting ondanks forlax/lactulose/etc

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door itakepictures, 26 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Wie kan mij verder helpen... Mijn zoon van bijna 7 maanden heeft eigenlijk als sinds zijn geboorte moeite met poepen en veel last gehad van krampjes, en de laatste maanden veel last van harde keutels die er max. 1x per week met moeite uit kwamen. De zachte, gele babyluiers die ik van mijn dochter gewend ben heb ik bij hem bijna nooit gezien. In de afgelopen maanden hebben we al verschillende dingen geprobeerd: nutrilon omneo ipv standaard, klein beetje extra water in de fles of tegenwoordig bij de hapjes wat water aanbieden, olie door de fles en/of zn hapjes, geen banaan geven, hapjes met pruim etc. Ook Lactulose: dat zorgde voor diarree en last van z'n buik. Van het consultatiebureau word ik niet veel wijzer, die vinden het 'normaal'. Na een bezoekje aan de huisarts (die vond het niet normaal) krijgt hij nu forlax, en dat helpt wel om regelmatiger te poepen, vrijwel elke dag en soms wel 3 poepluiers op een dag (voor hem is dat echt veel!). Maar de ontlasting blijft hard, het blijven echt compacte keutels. Hij lijkt er verder niet veel moeite voor te moeten doen. Is dit nu gewoon prima/het hoort blijkbaar bij hem en moet ik stoppen met me zorgen maken, of zijn er toch nog dingen die ik kan proberen om het wat zachter te maken?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je al eens mineraalwater geprobeerd?

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Als hij nu goed poept en geen pijn heeft, zou ik me geen zorgen maken.
    Mijn zoontje had precies het zelfde, via kinderarts forlax en hiermee regelmatig poep maar bleef ook lange tijd harder.
    Nu is hij 21 maanden en gaat t al maaaaaaanden goed! Hij beweegt veel meer, eet veel meer en veel vezels. Dus t komt wel goed!

4. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Hier 1x per 2 weken poep met veel verdriet
    Ook lactulose gekregen maar gaf veel buikpijn
    Nu probiotica
    Orthiflor start elke dag .. geen pijn 1* in de 4 dagen poep
    Ik ben happy

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Kruipt je uk al? Hier zelf altijd problemen mee uk nog niet. Maar dat helpt wel, lekker bewegen.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier werkte probiotica ook erg goed bij mijn jongste, nu is ze 3 en is ze er overheen gegroeid. Als baby regelmatig microlax moeten toedienen omdat ze helemaal verstopt zat :( Tot we probiotica gaven dus.

7. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Je kan ook Movicolon proberen. Lijkt op Forlax, maar onze kinderarts gaf hier de voorkeur aan.

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    hier ook probiotica orthiflor start gegeven.. werkte als een trein :)

9. itakepictures

Dat heeft hij in de eerste paar maanden van zn leven gehad ivm krampjes. Misschien een idee om dat inderdaad nu were te gaan geven...

10. itakepictures

Nee nog niet, hij rolt wel maar verder nog niet veel in beweging. Misschien word het dan inderdaad wel beter!

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Welke voeding gebruik je? Hier krijgt onze dochter van ah voeding plakkerige groene poep en met de Jumbo voeding heeft ze gewoon goeie gele poepluiers. Geen idee waar het aan ligt, maar na meerdere keren van merk wisselen weet ik zeker dat t m daar in zit. Zo weet ik ook dat er kindjes zijn die slecht reageren op Kruidvat melk. Dus wellicht kan je nog van merk veranderen?

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Het wordt iets gemakkelijker omdat beweging de darm peristaltiek (wat een woord) helpt. Daarom maak je ook fietsbewegingen bij krampjes bijv. om evt lucht weg te werken. Voeding kan ook een ding zijn maar als er tijden zijn dat t met dezelfde fv goed gaat zou ik als er verder geen klachten zijn aan je fv zelf qua merk niet gaan rommelen. Dan zou je t beter misschien in de orthaflor hoek kunnen zoeken. (hier heel veel ellende gehad met voeding dus eenmaal op een voeding die geen gillend kind opleverde ga ik daar niet meer mee rotzooien)

13. itakepictures

Van voeding wisselen wil ik inderdaad niet meer doen. Met borstvoeding was het een probleem, met omneo ook en nu gewoon op nutrilon standaard gaat het oké en heb ik eigenlijk niet zo veel zin om voor de resterende maanden flesvoeding nog erg te gaan zoeken..

Deel Deze Pagina