Hazenslaapjes baby 14 weken.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ButterflyPassion, 25 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Goede middag,

Wie kan mij helpen / tips geven?

Wij hebben een hele lieve vrolijke dochter van 14 weken oud. Snachts slaapt ze super. Om 22.30 gaat ze slapen, en om 08.30 maak ik haar wakker.
    Op mijn werkdagen maak ik haar 06.20 wakker, breng dr naar mn moeder, waar ze nog 45 min in de box verder slaapt en dan om 08.00 uur dr fles krijgt.

Overdag sliep ze 'aardig'. Voeding - wakker - slaapje . Na 45 min wakker, dan ongeveer een kwartiertje heen en weer rennen voor de speen, en dan sliep ze weer ongeveer 45 min. En dan een half uurtje later kreeg ze weer de voeding en begon het riedeltje weer van voor af aan. Haar wakker tijd is ongeveer 1,5 uur.

Maar goed, zaterdag ochtend wilde ze ineens niet meer écht verder slapen. Heb dr uit bed gehaald. Mn man heeft dr toen vlak vóór haar fles in bad gedaan. Direct ná de fles was ze moe en heb ik dr op bed gelegd. Na 45 min wakker, 2 x speentje gegeven en toen heeft ze tot de volgende voeding doorgeslapen, dus ruim 3 uur totaal.

Zondag ging het slaapritme weer 'normaal' . Alleen het laatste slaapje op de arm gedaan omdat we naar een ( veel te drukke) verjaardag moesten. Niet ideaal maar goed..

En sinds maandag is het drama....

Sochtends wordt ze na 30 min wakker. Is dan niet meer in slaap te krijgen. Ook niet als je gaat wandelen oid. Tijdens haar middag slaapje krijgen zowel mn moeder als ik haar ook niet in slaap. Huilen huilen huilen huilen..... dr derde slaapje gaat dan wel goed.

Vandaag ben ik voor dr middag slaapje uiteindelijk na een hoop drama en overstuur huilen maar met haar in ons bed gaan liggen. Armpjes strak tegen dr lichaam gedrukt en zo viel ze in slaap. Wel 3 x na tien minuten wakker, maar net 45 min geslapen waar ze nu weer wakker van wordt.

Wat kan ik doen, hebben jullie tips? Zijn dit regeldagen? In haar voedingsbehoefte merk ik niet echt iets.... behalve dat ze wel even speentje wil na de fles. Ik geef flesvoeding.

2. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Moet meteen aan @Blijdorp denken bij het lezen van de titel van je topic....zij heeft ervaring met minislaapjes overdag.

3. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ja herkenbaar! Onze zoon van 14 weken slaapt ook savonds en snachts goed en door. Overdag slaapt hij sochtends vaak nog wel aardig als in na 45 min een speentje en dan nog een keer. Rest van de dag zijn het hazenslaapjes. Hier; op kdv, bij oma..overal.

Nou wordt hij er niet huilerig of vervelend van. Ik leg hem altijd 1,5 uur na voeding in bed en dan slaapt hij vaak 45 min. Als hij dan wakker wordt probeer ik met speen hem nog even te laten slapen maar als het echt niet lukt laat ik hem spelen en leg hem bijv bij ons daarna in de kinderwagen of Babynestje ofzo, soms valt hij weer in slaap, soms blijft hij wakker.

Mijn oudste deed dit ook en dat werden later gewoon lange slaapjes. En ik deed toen exact dit dus het zal wel goed komen denk ik..

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Jenna slaapt overdag meestal ook maar 3 kwartier per slaapje. Wij kunnen echt de wekker erop gelijk zetten. Als ik geluk heb lukt het 1 slaapje wel om haar na 3 kwartier weer in slaap te krijgen. ‘S avonds valt ze meteen in slaap er wordt ze bijna nooit meer wakker.

Hopsatee en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier heeft zoon tot hij overging op 1 slaapje nooit langer dan 45 minuten per keer geslapen overdag.
    Met 9,5 maand ging hij over op 1 slaapje van anderhalf uur.
    Met 11,5 maand ging hij langer slapen. Zo'n 2,5 uur. Ging vanaf toen ook veel lopen (langs de tafel enzo) en ook veel meer eten.

Nu is hij 21 maand en slaapt meestal zo'n 2 uur tussen de middag.

6. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    O kijk, geen tips maar wel hoop! Thnx dames :).

Misschien dan toch maar iets meer loslaten

Hopsatee vindt dit leuk.
  7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Onze doxhter sliep vanaf 3 weken alleen nog maar hazenslaapjes van stipt 45 min, af en toe iets langer. Werd pas beter met 12 mnd toen ze naar 1 slaapje ging.
    Ik vond het enorm frustrerend maar het hoorde gewoon bij haar.

Deel Deze Pagina