speelgoed en kindje van 1,5 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ella27, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    even een vraagje over speelgoed.
    Ons zoontje is deze maand alweer 1,5 jaar!

Nu gaan we over een week op vakantie :)
    en wil ik even wat speelgoed aanschaffen voor hem om mee te nemen.
    We gaan niet ver hoor ,dus tis niet voor in de auto.

Merk dat hij erg veel baby speelgoed heeft en er niks meer mee doet (ja gooien)
    Heb al heel veel opgeruimd.

Hij speelt thuis met de garage van fisherprice en wat auto's. de garage wil ik niet meenemen , omdat het best groot is.

tliefst heb ik speelgoed waar geen geluid uit komt haha:)

Wat is leuk??
    Zat zelf te denken aan iets van little people ,maar wat is leuk voor deze leeftijd?

thanks voor het mee denken!

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Waar ga je heen? Onze dochter had genoeg aan zand en een emmertje en een schepje op vakantie..

Little people is leuk of iets van duplo? Of boekjes, puzzels..

3. topper12

topper12 Niet meer actief

Hier zijn op dit moment de vormenstoof, stapelringen en haar bal favoriet.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben ook een beetje aan het kijken voor nieuw speelgoed.. Mijn kindje vind z'n babyspeelgoed ook niet meer leuk!

Wat hij wel geweldig vind is spelen met de bal :)
    En hij vind kleuren (krassen :p) met wasco of vingerverf ook best ff leuk om te doen :)

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

stapel blokken, een dieren laptop en badspeeltjes (ook buiten het bad kan je er zo lekker in knijpen) zijn hier wel favoriet.

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Hier is de box met die figuren blokjes erg in en allemaal diertjes van de boerderij, heb bij de action zo'n zak met koetjes en schaapjes enzo gekocht.

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    - Puzzels
    - Boekjes (met dieren waren hier erg favoriet)
    - Emmer met schepje,harkje en gietertje

Ga eens naar de action, daar hebben ze veel leuk speelgoed voor die leeftijd voor een leuk prijsje!

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Een kwast met water :)
    Bal
    Boekjes
    En geluidspeelgoed ;p (maar dat wilde je niet) is hier favoriet

9. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hier favoriet:

- Blokkenstoof
    - Bal
    - Dublo in en uit de bak halen
    - zo'n draaitelefoon die je vroeger ook als speelgoed had
    - bal (nu met 19 maanden gaat hij er echt bewust tegenaan schoppen)
    - Van Fisherprice een schildpad met blokjes. Die blokjes moet je induwen. Als alle blokjes in de schild van de schildpad zitten springt zowel kop van schildpad als al die blokjes uit de schild.
    - Zandspeelgoed/zandbak
    - Water

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijn zoontje van 1,5 is gek op torens bouwen van blokken, ik heb een blokkendoos die ook gelijk een vormenstoof is, vindt hij super. Hij is dól op ballen, sinds hij kan lopen is hij continu met ballen aan het gooien, rollen, er tegen aan schoppen.. nou goed hier gaat er altijd een bal mee. Kleine autootjes zijn ook nog wel okay.
    Maar het beste is een emmer met water (evt sop) en schepjes enzo.

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    thanks voor alle reacties!

water en zandbak hebben we idd ook en vind hij prachtig.
    maar dat ga ik niet mee slepen! ;)
    bal kan ik idd meenemen vind hij ook mooi
    en boeken zijn ook altijd goed.
    vormenstoof is ook leuk alleen gooit hij er altijd mee , dat is leuker:)

Ik zal morgen eens kijken bij de action.
    iig voor schepjes en emmertjes.

12. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Haha ga je de zandbak en zwembad niet meenemen?;) Zie het al voor me. Er zal op bestemming vast wel een speeltuin met zandbak zijn. Water kan ook gevuld in grote pan dan met plastic bekertjes...

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Stapeldozen
    Abrick van Ecoiffier (soort neplego dat makkelijker stapelt, omdat het slapper is, het komt daardoor wel erg 'goedkoop' over als je volwasen bent). Zie bijv: Toysxl.nl | Abrick Manege, Ecoiffier | Bouwen & Maken
    Bal
    Emmertje/Schepje
    Poppenbuggy (oh nee, het is een jongen...)
    Boekjes
    Loopfietsje?

14. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier blijft de stapeltoren van Ikea torenhoog favoriet ;) . Toren bouwen, omgooien (dikke schik!) en dan alle bakjes weer in elkaar doen en vervolgens opnieuw beginnen. En dat soms 10x achter elkaar :D

Hier zijn nopjespuzzels ook favoriet, net als alles uit een bak kunnen halen en er weer terug in doen. En knuffels.... die worden het hele huis door gesleept, geknuffeld, gekust, gevoerd

O ja: ook leuk op het moment: een auto die, als je hem achteruit trekt, automatisch naar voren rijdt. Zoon lukt dit zelf nog niet, maar met 1 van ons erbij is dat dikke schik. En in een restaurant een enorme uitkomst ;)
    Hebben ook een auto waar achterin een soort van sleutel in moet. Als je dan op de knop van de sleutel duwt, schiet de auto weg. Ook prachtig! Zoon er achteraan en komt deze dan elke keer terugbrengen. Doen wij de sleutel erin, hij duwt op het knopje

15. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    mijn zoontje is nu met 22 mnd pas toe aan duplo en echt fantasie spel...hij is nogal bezig met klimmen en klauteren..maar nu dus pas fatasie...

maar op vakantie waar water en zand is hef je niet meer als emmertje, bekers, schepje, gietertje mee te nemen..
    en vr binnen bijv is die van ons gek p speelged met balletjes, die rllen of ergens in moeten enz
    Ballonnen doen t ook altijd goed en vormensloof, blokjes, stapelbekers, of bijv een pannetje met wat neppe etenswaren

Oh en zo'n mini laptopje met dierengeluiden, cijfers, vormen blabla k fantasisch met die leeftijd

16. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    thanks meiden voor de leuke reacties!!

gezien weinig tijd heb ik een sesamstraat puzzel gekocht en een tasje met schepje , auto ed erin!

Maar ik onthou jullie tips wel even!

vind het soms best lastig om leuk speelgoed te kiezen en te kopen. Er is ook zoooveeel..

Deel Deze Pagina