wel of niet gaan werken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eefke84, 2 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik zal proberen mijn dilemma zo kort en amkkelijk mogelijk te beschrijven

ik zit sinds april in de ww omdat na mijn verlof mijn contract niet werd verlengd. ik zoek dus sindsdien naar ander werk en dan natuurlijk parttime ivm de kleine

nou ben ik van de week aangenomen en de kleine zou dan 1 dag naar me moeder gaan en 1 a2 dagen naar gastouder.

nou heeft mijn vriend van de week gepraat met zijn boekhouder ( man heeft eigen zaak) en nou hebben ze zitten rekenen en nou blijkt dat ik er eigenlijk helemaal geen zak mee opschiet om te gaan werken. ( na aftrek van kosten die ik heb zoals bv ziekenfonds en opvang enzo) plus daarbij dat man vindt: hij wil graag snel proberen voor een tweede, als de oppas met vakantie is hebben we een probleem want we hebben weinig tot geen alternatieven voor oppas,
    en hij heeft gewoon heel graag dat ik geniet van de kleine en hij zegt: dit kan je maar 1 x keer doen. ik zelf zou ook graag thuisblijven maar af en toe een paar uurtje eruit wil ik ook heel graag om even geen mama te zijn. maar dat wordt opgelost dat ik een paar uur bij mn vriend op de zaak kan helpen en dan de kleine naar oma breng. en als ik nog meer onder de mensen wil zijn ik maar gewoon iest voor mezelf een middag moet gaan doen en de kleine dan wegbrengen.
    maar nu is mijn dilema dus wel of niet die baan aannemen?
    ik zou dus eigenlijk voor niks ( of heel weinig) gaan werken maar wel 2,5 dag er tussenuit
    of wat mijn vriend zegt met oplossingen ( ben ik er ook wel even uit maar net wat minder) en geen moeilijk gedoe hebben met vakantieperioden en halen en brengen s'ochtends en s;avonds etc

hoop dat jullie mn verhaal een beetje snappen. oh mijn vriend maakt het trouwens helemaal niet uit wat ik beslis maar dit was gewoon zijn conclusie en hij heeft zijn mening daarover gezegd. hij laat me helemaal vrij in de beslissing.
    en bedankt voor het lezen:)

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou het wel doen. Als jij het fijn vindt om te werken, daar veel energie uit haalt en het werk leuk vindt om te doen, dan vind ik dat minstens zoveel waard. Ik vind het trouwens wel bizar dat je er niets aan overhoudt, dat komt heel zelden voor volgens mij. Zal wel te maken hebben met het feit dat je man een eigen bedrijf heeft?

Ik neem trouwens aan dat je met kosten voor ziekenfonds bedoelt dat je dan geen of minder zorgtoeslag krijgt? Want in principe heb je alleen extra kosten vanwege de kinderopvang... Tenzij meer salaris minder toeslag betekent (wat dan weer gek zou zijn omdat je dan blijkbaar dusdanig weinig inkomen hebt dat het niet zo kan zijn dat jouw baan niets oplevert... of misschien is dat ook weer anders met een eigen zaak?).

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Oh wat zit je in een heerlijke luxe positie meid:) Tja, wat je wel of niet moet gaan doen kan ik niet voor je beslissen maar kan je wel t advies geven om vooral te doen waar jij je het meest goed bij voelt.

Wat vind je bv belangrijker? Wat zijn de voor en de nadelen van het werken voor een baas? En wat de voor en nadelen van het werken op de zaak? Gewoon voor jezelf even een lijste maken dus!

Succes!

4. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Iets van vrijwilligerswerk wat je héél leuk lijkt om te doen. Zo ben je er een paar uurtjes uit en heb je ook je sociale contacten.

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

idd mijn man verdient teveel om veel kindertoeslag terug te krijgen.

merijn: mijn ziektekosten betaal ik dus zelf he. dat gaat niet van onze gezamelijke rekening af. en idd veel dingen hebben te maken met dat hij een eigen zaak heeft. dat is allemaal erg ingwikkeld maar daar ga ik jullie niet mee lastig vallen. het maakt ook niet uit verder hoe het kan dat ik er niks aan overhoud. in onze situatie is dat gewoon zo. maar als ik moet gaan uitleggen hoe dat komt wordt het een lang en ingewikkeld verhaal wat niemand wil lezen.

mijn dilema is gewoon werken of ( beetje werken) en thuisblijven. ik besef idd heel goed dat het een luxe probleem is

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

daar heb ik ook al aan gedacht idd. lekker met oudjes gaan wandelen ofzo van het bejaardenhuis een middag

7. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

ow meid ik zou zeker thuis blijven en je partner helpen..je kan altijd nog gaan werken als de kleine ouder is..deze tijd gaat zo snel...ik zou graag in jou schoenen staan maar helaas ik moet 4 dagen blijven werken.
    En als jullie snel voor een 2e willen...tja..ik zou het wel weten..

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Je moet gewoon doen wat jou leuk en fijn lijkt :) Ik zou het geld buiten beschouwing laten, omdat dat in alle gevallen geen verschil uitmaakt.

Maar om toch even terug te komen op ziektekosten, dat is volledig inkomensonafhankelijk ;) Tenzij je zorgtoeslag krijgt (maar dat denk ik niet, gezien je vriend veel verdient --> ik neem aan dat je toeslagpartner bent... anders is dat zonde van het geld ;)).

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wat misschien nog handig is te vermelden als ik zou gaan werken heb ik geen wereld loon hoor. het is in een winkel en het zou op een 300 tot 550 euro in de maand uit komen ( min max contract) zeg gemiddeld 450 euro.
    min 100 euro ziektekosten, mn auto en wat bijdragen in het huishoudgeld hou ik ongeveer 100 euro over voor mezelf per maand;)

10. appelthee

appelthee Niet meer actief

hey meid,

wij hebben ook gezegd, dat als we gelijk zouden spelen als ik zou werken, dus wat ik verdien min de kosten bla bla bla dan zou ik ook stoppen met werken.
    gelukkig is dit niet het geval. ik zelf vind het heerlijk om thuis te zijn maar vind het ook zo lekker om aan het werk te zijn.
    kun je anders bijv. niet 1 dag in de week en 1 dag in het weekend werken zo hoef je geen gastouder te betalen ( kweet niet of je man in het weekend tijd heeft )

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou ook zeker thuisblijven en bij je man op de zaak af en toe een paar uurtjes bijspringen. Kon ik die keuze maar maken:)

Ik kan me wel voorstellen als je bijvoorbeeld echt hebt gestudeerd je er wel iets mee wilt doen, maar weet niet of dat het geval is?

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik krijg idd zorgtoeslag.;) toen ik nog werkte en nu gewoon omdat ik in de ww zit. ik verdiende een minimumloon en wij zijn verder niet getrouwd ofzo .

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee ik heb niet gestudeerd..;) ja hoe ik toen die tijd zo snel mogelijk van school af kon hahhaha. nee hoor werk :gewoon" in een winkel. vond ik altijd prima

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ elmo: waar betaal je nu je ziektekosten van dan? :( edit: ik snap het al ;)
    Maar zou je niet sowieso 1 vaste dag met je moeder kunnen afspreken zodat je die in ieder geval voor jezelf hebt? En van daaruit kijken of je behoefte hebt aan werk?

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oh ja merijn idd. voor geld maakt het bijna geen verschil. het is puur wat ik zelf wil en das beetje lastig:)

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

merijn: ik heb nu een uitkering. daar betaal ik nu mijn kosten van natuurlijk. heb gewoon altijd fulltime gewerkt tot april en daar heb ik nu gewoon recht op tot eind van jaar.

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Oké dan zou ik gewoon kijken hoe het bevalt om te kiezen voor thuisblijf mama en combinatie met paar uur bij je man op de zaak te werken. Bevalt het niet, dan kan je toch altijd nog een baan gaan zoeken? Ik heb er altijd moeite mee als ik ga werken om mijn kindje te moeten missen de hele dag en dat hoef je dan niet:D:D

18. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

dit is inderdaad een moeilijke keuze meid, maar als ik de keuze had dan zou ik dat stukje voor mezelf ook niet zo heel gauw laten gaan (een paar uurtjes werken dus) maar iedereen is anders, ik kan niet goed thuiszitten en ik knap (mentaal gezien) echt op van een paar uurtjes werken in de week, ik werk 12 uur.
    ik zit niet met het oppas probleem, kindje gaat hier naar KDV en dat kan nu nog uit qua kinderopvangtoeslag, zodra mijn man gaat verdienen met zijn eigen zaak wordt het een ander verhaal, hij werkt nu voor een baas en werkt daarnaast aan de opbouw van een eigen zaak.
    ik persoonlijk zou wel een paar uurtjes wat willen blijven doen, ook al is het bij je vriend in zijn eigen zaak ;)

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik weet ook zeker dat ik mn kindje heel erg ga missen idd. maar dan denk ik weer: voor haar is het goed om ook eens bij mij weg te zijn. maar mijn vriend zeg dan weer: das onzin een kind hoort bij dr moeder. en als ze eens een middagje bij mijn moeder is gaat het ook altijd super dus das niet echt een probleem. en ben wel van plan om als ze wat groter is naar de psz te brengen 2 ochtendjes. maar wat mijn gevoel ook meer is; als ik thuisblijf en huisvrouw en moeder wordt zeg maar dat ik voor mn gevoel een soort 'loser" ben omdat ik alleen " maar " huisvrouw ben. ( dit is niet vervelend bedoeld voor de nu al thuisblijfmoeders he!!!!! ) maar het gevoel dat ik niks voor de maatschappij doe. terwijl dat niet zo is want ik heb natuurlijk als huisvrouw en moeder een baan van 24 uur per dag en 7 dagen per week. maar het is het GEVOEL!

mymiracle; ja die uurtjes bij mijn vriend wil ik dan ook echt gaan doen. even eruit!!! maar das minder als die baan. mijn vriend heeft maar ongeveer 6 uurtjes per week werk voor me.

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

tja en idd dat oppasprobleem. buiten mijn ouders en de gastouder heb ik niks achter de hand. geen geschikte andere familieleden en vrienden die nog niet in de kinderen zitten dus allemaal werken fulltime. hebben allebei weinig familie en mn vriend zijn ouders zijn al oudere mensen. dat kan wel eens een middagje maar zeker niet langer.

Deel Deze Pagina