Speelgoed geven aan goede doelen

Discussie in 'De lounge' gestart door Dromertje85, 7 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dromertje85

Dromertje85 Niet meer actief

Iedereen kent het wel...veel te veel speelgoed dat overal rond slingert.
    Hier dus ook en breek er zo wat mijn nek over.
    Mijn meiden hebben echt heel,heel,heeeeel veel speelgoed.
    Komen niks te kort,eerder teveel!!
    Nu wil ik met mijn oudste van 7 na school de speelgoedmand gaan uitzoeken wat weg kan.
    Maar weggooien vind ik zonde en ik wil het niet verkopen maar aan een goed doel schenken.
    Al is het om te beginnen maar een bigshopper vol speelgoed waar niks meer mee gedaan word.
    Nu ben ik dus druk aan het denken welke goede doelen echt heel goed speelgoed kunnen gebruiken.
    Ik dacht zelf aan arme landen,kinderafdeling van een ziekenhuis,hospice waar helaas ook kinderen liggen etc...
    Voedselbanken zou ook kunnen maar ik zoek eigenlijk echt iets dat echt op kinderen gericht is.
    Kinderafdeling in een ziekenhuis,opvangtehuizen voor kinderen,noem het maar op.
    Weet iemand ziekenhuizen en/of opvangtehuizen waar ze speelgoed heel goed kunnen gebruiken?
    En ik wil dit echt gratis doneren,wil er niks voor terug!
    Alleen de gedachte dat er kindjes mee spelen die niet veel hebben oid met een lachje op hun gezicht weer wat leuks hebben om mee te spelen.
    Dat is waar ik het voor wil doen!
    Dus als iemand een goede stichting of iets weet,laat het mij alsjeblieft weten.
    Mag ook in een PBtje hoor.

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Wat goed van je!

Hier is een hulpgroep voor tienermoeders, waar ik mijn speelgoed heen ga brengen.

Voedselbank is ook een goed idee. En er is ook een actie om speelgoed te doneren voor kindjes van arme ouders om ze zo speelgoed te geven met sinterklaas

Weet niet of het ziekenhuis het wil ivm hygiëne.

Maar namen ben ik heel slecht in haha, maar anders google je het met je woonplaats erbij.

3. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Voedselbank kan lastig zijn. Het mag enkel in de originele verpakking.

Ik heb laatst een gezellige doos speelgoed gegeven aan het ziekenhuis bij de afd gynaecologie. Ze hadden maar 2 puzzels, die nog geeneens kompleet zijn.

4. Dromertje85

Dromertje85 Niet meer actief

In een ziekenhuis zouden ze het toch wel speciaal schoonmaken? En ik maak het uiteraard ook zeer goed schoon met dettol dan natuurlijk.
    Maar ik ben nu heel benieuwd naar die actie voor gezinnen van arme ouders om daar speelgoed aan te doneren,zeker zo met Sinterklaas en kerst voor de deur.
    Dat zal mij ook zeker een heel goed gevoel geven.
    Vanavond eens even op mijn gemak op google zoeken.
    En tienermoeders is nu lastig want L.inde is nu bijna 3 maandjes en zal het speelgoed voor baby's goed kunnen gebruiken.
    Voor de wat oudere kinderen van tienermoeders zou het wel kunnen.
    Maar ik geef het dan persoonlijk liever aan een stichting die het dan weer aan arme gezinnen geeft voor hun kindjes.
    Die kindjes verdienen immers een super pakjesavond zoals elk kind die Sinterklaas viert.
    Wij hebben zelf namelijk ook in dat schuitje gezeten en ik weet hoe geweldig en fijn het is dat andere mensen aan de armere gezinnen denken en hun speelgoed daar aan schenken.
    Gelukkig zijn wij geheel uit die situatie en nu wil ik ook andere kindjes blij zien te maken,en natuurlijk ook de ouders!

5. Linda86

Linda86 VIP lid

In sommige plaatsen heb je ook speelgoedbanken.
    Zelf vraag ik het altijd even bij het cb, of ze misschien nog een gezin kennen dat wel een extraatje kan gebruiken.

6. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik ook! Playmobiel etc van de meiden bewaren wij voor Luca als hij groter is mij wij hebben ook zo veel... Ik geef het ook liever op zo'n manier weg! Ziet er nog kei mooi en goed uit!

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Er zijn hier genoeg meiden die weinig te besteden hebben en die voor hun kinderen geen Sinterklaas cadeautje kunnen kopen.
    Kijk maar eens in de topics die over geld gaan.
    Misschien kun je hun wat doneren?

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Wat dacht je van een asielzoekerscentrum? Die kinderen hebben al zoveel meegemaakt in hun jonge leventje en misschien kunnen de ouders het bewaren voor kerst?

Deel Deze Pagina