wie wel eens een enorm gedateerd huis gekocht en helemaal verbouwd/ laten verbouwen?

Discussie in 'De lounge' gestart door muis26, 7 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Haai haai

ons oog is gevallen op een huis wat deze week te koop is komen te staan. Het is een leuk huisje, alleen van binnen echt enorm vervallen. moet van onder tot boven compleet worden gestript.
    Echter zit er een HUGGEEE lap grond bij. (600m2 grond) en uitbouw mogelijkheden.

en ook nog eens in een van mooiste wijken van ons dorp. en vlakbij de school van de kids (loop afstand)

Gister bij hypotheker geweest en berekening laten maken. We kunnen het makkelijk kopen en verbouwen. dus qua financiën kan het. Ook wanneer ons eigen huis niet meteen wordt verkocht is dit voor ons niet een gigantisch probleem. we zouden niet meteen in de problemen komen en ons huis staat midden in het dorp (hoekhuis) op een best geliefd plekje. Alleen voor ons is het erg druk hier met 2 kids.

MAarrrrrr DIE VERBOUWING!! ik vind het eigenlijk dood eng... het is zooo oud van binnen en vind het moeilijk om er door heen te kijken.

wat is jullie ervaring? ik ben daar echt heel erg benieuwd naar :)

2. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Wij hopen eind deze maand te trekken in ons krotje dat totaal verbouwd is tot paleisje :)
    Kwa financien vind ik het achteraf tegen vallen, kruipt stiekum toch veeeel geld in.
    Meer dan je denkt..

Kwa tijd slokt het ook heel wat op, nu moet ik zeggen hebben we het altijd al wel druk. We hebben veel laten doen maar ook wel het 1 en het ander zelf!

Gaan jullie het met een architect verbouwen of zelf?
    Wij hebben er wel een totaal ander huis van gemaakt met aanbouwingen etc dus wel handig :)

3. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ja, wij hebben het huis waar wij nu in wonen helemaal verbouwd. Het enige wat er niet uit ging was de wc beneden. Keuken, keukenvloer moest volledig opnieuw opgebouwd worden (balken waren rot) badkamer boven was er niet, daarvoor moest alles aangelegd worden, nieuwe vloer, nieuwe cv + leidingen, electra, alles opnieuw gestuukt. Recent hebben wij nieuwe kozijnen laten plaatsen met dubbelglas. Voor ons is het echt een No Go om opnieuw op deze manier te gaan verbouwen. Een nieuwe badkamer of keuken, likje verf prima, maar geen hele renovatie. Ik vond het heel heftig. En zeker met een oud huis en we hadden een goede bouwtechnische keuring laten uitvoeren, kwamen we toch nog wat dingen tegen helaas. Een nieuwbouw huis zullen we nooit kopen, maar geen mega verbouwingen meer voor ons.

4. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Wij zijn nu eindelijk (na een jaar) zo goed als klaar met onze verbouwing. Huis uit de jaren '60 waar nooit (letterlijk) iets aan gedaan was. De originele badkamer en keuken zaten er nog in, om maar een voorbeeld te noemen. ALLES verbouwd (behalve de zolder, daar alleen een nieuwe vloer gelegd, maar die zolder gaan we voorlopig toch niet gebruiken). Het is heftig, zo'n verbouwing, maar zo enorm de moeite waard!! Als wij nu 's avonds op de bank ploffen en rondkijken zijn we zo enorm trots wat we in dat jaar voor elkaar hebben gekregen! Moet er wel bij zeggen, wij hebben zo ongeveer alles zelf gedaan (alleen stucen, vloerverwarming aanleggen en kunststof kozijnen zetten hebben we laten doen) dus vandaar dat het zo lang heeft geduurd.

5. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Hier ook een oud huis wat verbouwd moest worden.
    Nou was de constructie nog goed gelukkig. Maar toen ik dag 2 binnenkwam in een zandbak stond kon ik wel huilen, het bracht zoveel stress mee. Elke keer vond mijn opa die de grootste dingen aanpakte wel weer nieuwe dingen. Alle leidingen moesten vervangen worden. Geheel nieuwe keuken, deuren verplaatsen, nieuwe tegelvloer incl beton gestort, alle deuren / beneden kozijnen geverfd, boven nieuwe raamkozijnen, nieuwe wc, gevel opgeknapt, boven vloer gelegd, trap opgeknapt, plafond rechtgemaakt, gesaust. we hadden heel veel hulp maar Pfffffffffffff. En elke dag weer een nieuwe gamma bon van een paar honderd euro.
    Je moet echt stressbestendig zijn. Een goede berekening vooraf wat het gaat kosten. Het eindresultaat is prachtig en ik wil niets anders meer maar er gaat een hoop energie inzitten. Al.heb ik 2 linkerhanden, ik stond elke dag te shaken. Niets voor mij en ik zal het ook nooooooit meer doen.

6. muis26

muis26 Fanatiek lid

ja dat het altijd tegenvalt dat weet ik. dat wil ook mee financieren zeg maar. komen altijd dingen bij.....

Wij willen wel gaan aanbouwen. maar gewoon met een aannemer. Architect heb ik eigenlijk niet eens over na gedacht.

hebben jullie fotos van voor en na? ik ben wel benieuwd. (misschien via mail als je wilt hoor). Misschien trekt mij dat over de streep haha

Het is zooo veel grond en de locatie is top...

7. muis26

muis26 Fanatiek lid

hmmmmm zowel positieve als negatieve berichten....

op zich kan ik redelijk met ingeplande stress omgaan. als ik weet dat het gaat gebeuren dan leg ik mij er bij neer..

maar ik heb met mijn vriend er ook al over gehad; de kosten die er nog bij komen. Je ziet zelfs op tv met die programma's dat ze ALTIJD dingen tegen het lijf lopen die rot zijn, of toch wel moeten worden vervangen.

volgens mij is bij dit huis zelfs het dak niet geïsoleerd, dus tsja kan je wel nagaan. eigenlijk het enige goede wat erin zit de kozijnen met dubbelglas haha. daar houdt het ook wel bij op.

Ik ben wel benieuwd naar voor en na foto's.... dus wie wil graag. mag ook PB

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.902
    113
    't Gezellige Brabant
    Het huisje van mijn partner (wat we nog te koop hebben staan) was een krotje. Het is van ca. 1900. Alleen de 4 muren en het dak bleven staan. Zelfs de muren heeft hij gedeeltelijk afgebroken en opnieuw gemetseld met de bestaande stenen. Hij heeft ook aangebouwd en verder natuurlijk alles vernieuwd. Heel veel zelf gedaan met zijn pa en wat niet ging, laten doen. Dit was in 1999. Hij woonde toen nog thuis, dus kon er ook de tijd voor nemen. En door het verbouwen nu een hele leuke overwaarde wat erg fijn is op onze nieuwe hypotheek :)

Nu, met een dreumes en een kleintje op komst, zou ik er nooit aan willen beginnen hoor.

9. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Mijn man heeft ons jaren 30 huis volledig gestript en verbouwd in een half jaar tijd. Dit deed hij in de weekenden en avonden tot 'snachts.
    Van een onbewoonbaar huis is het nu heerlijk wonen.
    Wij hadden het plan om te kopen, verbouwen en verkopen en dan op naar de volgende bouwval... door de crisis op de woningmarkt etc hebben we dit plan even stil gelegd. Als de markt weer aantrekt dan is de kans groot dat wij ons opnieuw in een verbouwing storten.

10. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Ja wij hebben ons huis ook helemaal verbouwd, alleen de voordeur zit nog op dezelfde plaats ;) Alle muren die eruit konden zijn eruit geweest, stuk aangebouwd, trap verplaatst, vaste trap naar zolder, keuken van de ene kant van de kamer naar de andere kant, badkamer groter gemaakt, toilet verplaatst, dakkapel op de zolder, overal vloerverwarming, veranda gemaakt, kantoor en schuur gebouwd en ik denk dat ik nu nog wel wat vergeet ;)

Wij hebben alles zelf gedaan, maar we hadden toen nog geen kinderen, dat scheelt een hoop.

Wij zijn nu ook weer bezig met een ander huis.. Beetje hetzelfde verhaal als jij, mooie locatie, flinke lap grond en er is echt een droompaleisje van te maken. Maar... Eerlijk gezegd zie ik het met 2 kinderen niet zo zitten om weer jaren te verbouwen. We willen dan in een woon unit gaan zitten tot het klaar is, maar ja daar ben ik ook nog niet zo positief over ;)

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij hebben 2 jaar geleden een jaren 30 woning gekocht en helemaal gestript!

Waterleidingen, stroomleidingen, Openhaard/gashaard, plafond, keuken, badkamer gewoon alles dus :).

Wij hebben het als zwaar maar leuk ervaren! Zwaar omdat wij zelf een hoop deden om de kosten laag te houden, dit betekende dat we na ons werk en op vrije dagen vooral bezig waren met slopen en opruimen.
    Leuk omdat je stapje voor stapje ziet hoe je huis op knapt bij alles wat je doet of laat doen.

Ik zou het zo weer doen! Alles in het huis is nu precies zoals wij het willen.

Wij hadden besloten dat de benedenverdieping helemaal netjes en af moest zijn en dat boven een "lange" termijn klus mocht worden. Uiteindelijk hebben we alles af gemaakt op de zolder na, hier willen we aankomend jaar een vaste trap plaatsen en de zolder tot kamer maken.

12. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

O die foto's heb ik wel. Ik pb ze vanmiddag naar je... Kan je nog even lachen hoe het er uit zag..:$

13. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Wij 4 jaar geleden.. Ik vond het ook moeilijk om erdoorheen te kijken maar mijn vader zag het al allemaal voor zich.
    Binnen is alles eruit gegooid incl alle muren/leidingen/kozijnen alleen de trap stond nog daarna zijn we 5 maanden dag en nacht bezig geweest tot alles klaar was en nu zijn we helemaal happy in ons eigen naar smaak gemaakte paleis...
    En ja hou inderdaad een potje over met onvoorziene kosten want die komen er idd genoeg..

14. muis26

muis26 Fanatiek lid

oh dat is super! ben heel benieuwd...... of het huis wat wij op het oog hebben wel te verbouwen is. misschien als ik jou fotos zie dat het mij over de streep trekt haha

15. muis26

muis26 Fanatiek lid

haha precies wat ik heb. ik zie het ook nog niet zo goed. wel als ik heeel erg mijn best doe hoor.. maar ik heb er ook weinig verstand van....

16. muis26

muis26 Fanatiek lid

dit is het huis

Bijgevoegde bestanden:

17. muis26

muis26 Fanatiek lid

en dit

Bijgevoegde bestanden:

18. muis26

muis26 Fanatiek lid

nog 1

19. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Hier ook wat foto's image.jpg

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier ook, een huis wat in is geschreven in 1870 in het register, omdat dat toen moest, maar waarschijnlijk ouder omdat ik op de vloeren vastgeplakte kranten heb gevonden uit 1810 of zoiets ;) Dit huis was ook voor het laatst verbouwd in 1960, dus toen wij het kochten....nou ja, vul zelf maar in.

Wij hebben echt alles vernieuwd, van leidingen, vloeren, balken en stucwerk. badkamer zat er niet in en het originele keukenblok nog wel, dus je snapt wel wat er allemaal is gebeurd. Het is nu nog niet klaar :( Eerlijk? Het is een mooi huis, een gezellig huis ook, maar ik zou er nooit aan zijn begonnen als ik wist hoeveel werk er in blijft zitten...het is gewoon nooit af. Dat is altijd zo met een koopwoning, maar met zo'n heeeeeeel oud huis zeker.

Deel Deze Pagina