Ik heb al veel op internet gezocht, maar helaas niets kunnen vinden. Mag je babykleding, lakens e.d. verven? Dan bedoel ik met bijvoorbeeld verf van dylon. Iemand ervaring?
Wat wil je weten? Ik heb badcapes, hydrofielluiers en een paar rompers geverfd met textielverf van Dylon.
Ik wilde dat ook doen, maar een vriendin raadde het mij af omdat de kleurstoffen de babyhuid zouden kunnen irriteren als ze nog heel klein zijn. Ik denk dat ze daar wel een punt heeft en heb daarom maar niet geverfd. Allergie zit bij ons in de familie.
Ik heb hydrofiel-doeken lila en grijs geverfd en daarna een keer of wat gewassen (zelfs op hoge temperatuur) Niks aan t handje.
Dylon is niet helemaal sabbelproof, dus zeker met kleertjes en dingen waarop gesabbeld kan worden, zou ik het niet doen. Een merk dat wel geschikt is, is Procion. Daarvan vind ik de kleuren mooier en ze blijven ook beter in de was.
Hier ook na het verven een paar keer gewassen. De rompers die ik geverfd zijn grotere maten (maat 98 oid) en de hydrofielluiers gaan na één keer een fles over het algemeen toch in de was, dus amper kans tot sabbelen. (Daar mag ze de nieuwe, ongeverfde voor gebruiken als ze de behoefte heeft. ) Irritatie heeft ze er tot nog toe gelukkig nog niet van gehad, want daar was ik ook wel een beetje bang voor (maar anders had ik die spullen toch weggegooid, omdat ze niet meer witwit waren, dus het was het proberen waard).