Ik weet dat geen enkele situatie hetzelfde is, maar toch heb ik even een richtlijn/indicatie nodig. Wie heeft er recent een keuken door een klusjesbedrijf/klusjesman laten plaatsen en wil delen wat je er voor kwijt was? Wij krijgen een rechte keuken (wand tot wand), kleine vier meter. Er moet gestuct worden. Geen leidingen verlegd o.i.d. en de keuken wordt gemonteerd geleverd (geen Ikea keuken dus waar de kastjes nog van in elkaar gezet moeten worden). Er moet een stukje betegeld worden tussen de keukenkastjes en het aanrecht en de apparatuur (kookplaat, oven en afzuigkap) moeten worden aangesloten. Wel nog wat extra werk omdat er een paar stopcontactpunten bij gemaakt moeten worden. Nu hadden we dus een klusjesman die kwam kijken en cijfers noemden waar onze oren van gingen klapperen dus even checken of wij nu zo "achter lopen" en prijsonbewust zijn of dat de man in kwestie gewoon een dure vent is
Ik denk dat je meer moet vragen hoeveel tijd hij er aan kwijt is. Die van ons was 3 dagen bezig, wel wat dingen verlegd e.d. We waren 1800 euro kwijt
Bij ons waren ze 2 dagen bezig met 2 man (wel grotere keuken), 1000e. Maar zat bij prijs keuken in. Schoonzus heeft het via een klusseniets geregeld en die was rond 500 kwijt (alleen plaatsen keuken).
Zet je klus eens op werkspot, kan echt enorm schelen. Hier 4 klussen laten doen op die manier en in totaal ruim 2500 euro bespaard daardoor.
De klusjesman kwam via werkspot. Maar inmiddels nog twee offertes gehad, die beiden dicht bij elkaar lagen, maar wel bijna de helft lager dan de eerste offerte. Mijnheer was dus gewoon nogal prijzig, zoals wij wel dachten maar niet zeker wisten.