Zoals de titel al zegt ben ik dus opzoek naar speelgoed en ideeen wat spelletjes/activiteiten betreft waarmee ik mijn zoontje "bezig kan houden" tot hij in november naar school mag. In juni is zijn zusje geboren en kort daarna zijn we een week op vakantie geweest. Inmiddels zijn we weer thuis en begint het "normale" leven weer, maar ik merk dat onze zoon echt toe is aan de basisschool. Hij vindt veel speelgoed dat hij nu heeft niet meer leuk en verveelt zich dus een beetje. Hij gaat 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf, maar op de andere 3 dagen is hij natuurlijk gewoon gezellig thuis bij mij en zijn zusje. Nu heb ik nog niet echt de puf om elke dag weer met hem op pad te gaan (we waren voorheen altijd enorm ondernemend en samen op pad, maar nu met 2 kids wordt dat toch iets lastiger) en ik zoek dus leuke spelletjes of leuk speelgoed voor thuis. Zowel binnen als buiten (we hebben een redelijk grote tuin). Hebben jullie leuke ideeen? Ook wat speelgoed betreft, we hebben afgelopen weekend heel veel speelgoed weggedaan, dus hij mag weer nieuw spul uitzoeken. En leuke activiteiten?
Wat heb je al en wat vind hij leuk? Een fiets zonder zijwieltjes, puzzels met meer stukjes, kralenplanken, een kindermicroscoop, etc.
mini loco, speelmais, strijkkralen, werkjesboeken voor kleuters (je kunt ze bijvoorbeeld bij de boekhandel of de hema kopen, er staan dan een soort kleuterpuzzels in (volg de weggetjes, welke is groter etc). Bordspellen (fotosafari, krokodil met kiespijn, mens erger je niet cars, domino, kwartet etc) lego (ipv duplo)
miniloco vond mijn oudste erg leuk in die tijd (nog wel hoor). Voor buiten: trampoline, altijd een succes
o jij ook zo 1, ik hoor al vanaf onze vakantie (half juni) mama, mag ik al naar school??? Nee schat na de herfstvakantie pas Houdt hij van bouwen, meccano oid is nl heel veelzijdig, kun je van alles mee doen en uitbreiden...en wij zijn sinds kort bezig met simpele gezelschapsspelletjes...moet je natuurlijk wel met hem doen, maar een spelletje met regels is weer een nieuwe uitdaging.
Same here! Hij roept ook tegen iedereen dat ie al 4 is.. En hij wil een aftelkalender voor wanneer hij eindelijk naar school mag haha. Miniloco hebben we in huis bedenk ik me net! Ga ik morgen meteen met hem doen, leuk. Aan een trampoline zat ik ook al te denken, maar heb het idee dat hij dat altijd bij anderen wel even leuk vindt en dat hij er thuis niet veel op zal spelen. Hij heeft ook al een groot voetbaldoel in de tuin staan en ik weet niet of hij er blij van wordt dat er dan een trampoline in z'n veld komt te staan haha. Meccano ga ik even googlen! Speelmais en werkboekjes ga ik op het lijstje zetten
Oh ja lastige periode dat half jaartje voordat ze naar school gaan, ze zijn er dan zo aan toe! Mini loco is inderdaad super, vond mijn dochter ook helemaal geweldig en je kunt er steeds iets moeilijkere boekjes voor kopen. Ze was ook helemaal gek op alle spellen van ik leer van jumbo, dit zijn speelkoffertjes, deze hebben ze in verschillende varianten van ik leer lezen/ schrijven, vormen, abc, verkeer enz erg leuk en leerzaam. Ze kan bv nu met 4,5 al woordjes schrijven door dit spel Vind ze wel wat prijzig, maar zijn prima te koop op marktplaats. Ook een laptop voor kinderen met allerlei leer spellen viel hier goed in de smaak. Knutselen deed het hier altijd goed, maar dat gaat vaakt beter met meisjes.
Ik heb van de week "ik leer lezen" van jumbo gekocht, voor onze bijna kleuter (ook nov). Een erg leuk "spel" zegt ie!
Hier is ze er al over bezig vanaf afgelopen kerst (toen was ze dus nog 2 ), haha. Maar wat hier verder momenteel in trek is: Binnen - strijkkralen (met stip op 1) - memory en domino - andere spellen: spel van kikker (soort ganzenbord), wiebelboom van Winny de Pooh - puzzels - letter/cijfer: schrijven, vtech laptop - zingen: vtech karaoke - knutselen: verven (ik haat t, maar goed), propjes/glitters plakken, prikblok Buiten: - fietsen (weet niet of je tuin daar ook groot genoeg voor is?), steppen - stoepkrijt - zand en water (evt ~tafel) Wij hebben geen fijne tuin, veel hoogteverschillen, maar ze vermaakt zich vaak toch wel een tijdje met gewoon een beetje friemelen met beestjes, blaadjes, bloemetjes en zand en water doen het altijd goed. Maar hele dagen thuis zitten zou ik echt niet uithouden (en zij ook zeker niet)! Wij zijn eigenlijk vrijwel iedere middag de hort op. Op zich is het met een baby erbij toch ook wel te doen om lekker naar de speeltuin, kinderboerderij oid te gaan?
Nou ik ben eigenlijk wel even toe aan wat rust en het lijkt me heerlijk om nu voor de verandering eens lekker thuis te zijn. Wij zijn ontzettend veel weg (sowieso in de weekenden) en ondernemen erg veel. Ik heb een drukke zwangerschap achter de rug (heb mijn scriptie geschreven binnen een organisatie en uiteindelijk met 38 weken zwangerschap mijn verantwoording gedaan en afgestudeerd om vervolgens een week later te bevallen). Alle weekenden en vrije uren hebben we leuke dingen gedaan met onze zoon (dierentuinen, pretparken, kinderboerderij) en de afgelopen 3 weken zijn we eigenlijk ook weinig thuis geweest (een week op vakantie geweest en de overige 2 weken bijna elke dag de hort op, leuke dingen doen). Ik zou het dus heerlijk vinden om de komende paar weken even lekker rustig aan te doen en voor de verandering eens lekker bij huis te zijn. Merk dat ik best wel vermoeid ben van alles en dat mijn zoontje (ondanks dat hij geweldige weken heeft gehad) nu ook echt wel even behoefte heeft aan thuis zijn en lekker bij huis te spelen.
Onze dochter mag pas in mei, maar zegt ook al te willen leren schrijven en klok kijken. Wij hebben ook zo'n spel van Jumbo dat al genoemd is en verder doen we vaak spelletjes uit zo'n kleuterblok (Hema) verder is het misschien leuk om activiteiten rondom een thema te doen. Je kan dan dingen tekenen, kleuren, leren rondom dat thema. 'T vergt wel wat creativiteit en voorbereiding, maar kan heel leuk zijn. (Ik denk er vaak aan om het te doen, maar het is er nog niet van gekomen)