Speelgoed in bed?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Omelet, Feb 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,888
    403
    83
    alleen zijn knuffel . maar in de ochtend ook klein bakje duplo, zodat hij even wakker kan worden.

hier zijn we mee begonnen toen bleek dat hij uber sago werd als je hem als hij wakker is gelijk uit bed haalt. Nu speelt hij als hij wakker is half uur alleen. Doet dan op zijn manier roepen en dan is hij zoooooooo vrolijk de rest van de dag

dus ja ondanks dat een bed is om te slapen dient hij bij ons elke dag ongeveer half uur als speelplek

2. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Niets in bed, alleen hangt er een muziekster aan haar bedje die ik aandoe als ze naar bed gaat maar geen knuffels of speelgoed. een bed is om te slapen en niet om te spelen.

Op het kinderdagverblijf slapen alle kindjes met een knuffel dus daar heeft ze er wel 1 maar thuis niet.

ik leg haar in bed en ze slaapt.

3. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het enige wat in het bedje van thijs ligt is Zoƫ de giraf (lijkt meer op een soort eland ofzo) Maar goed, ik heb er inmiddels 3. ik heb er snel 2 bijgekocht toen bleek dat dat 'het' knuffeltje was. Een voor in de was, eentje in bed en nog eentje om kwijt te raken!

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Oja en Yara slaapt ook nog met dr bedkroel (zon knuffeldoek van de Hema)

Dat ik die woezel & kikker lampje er ook in heb is niet geheel zonder reden. T arme kind heeft al op zo veel plekken moeten slapen door omstandigheden dat ik het idee heb dat ze het ziet als vertrouwelijk.

Ze ligt er ook niet mee te spelen, het hoort er voor haar gewoon in.

En dus laat ik het zo :)

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hier liggen er 2 of 3 knuffels in bed, afhankelijk van wat ik in de was heb geknikkerd want ze lebbert alle oren, poortjes en staarten helemaal kleddernat als ze slaapt.

En in het weekend en op papadag speelt ze altijd even in haar bed als papa of mama aan het douchen is en de andere ouder nog ligt te slapen (wij doen ochtenddiensten), ze krijgt dan 1 of 2 boekjes. We hebben geen box meer, anders zat ze daar in. Maar een half uur alleen beneden is nog niet zo vertrouwd.

6. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Hier heeft onze dochter alleen "Nijn" een knuffeldoekje met kop. Deze legt ze graag over haar hoofdje heen als ze gaat slapen.
    Verder is het bedje leeg.

En de muziek van de babyfoon draait een liedje als ze gaat slapen.

7. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    hier 2 tuttels, en 2 zachte poppen
    de zachte poppen liggen boven in en die pakt ze als ze s'ochtends wakker wordt en gaat daar dan mee spelen
    ze weet dat avond slapen is, en gaat dus niet spelen,maar gaat gewoon lekker slapen

8. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ontaarde moeder meldt zich!

Bij Mini liggen een stuk of wat knuffels en zachte stapelblokken. Soms ook een rammelaar of een of ander muziekding ;)

's ochtends krijgt hij om 7u (dan wordt ie wakker van papa die opstaat) zijn grote locomotief en een fles. Dan zit Mini al druk zijn speelgoed langs 1 kant van het bedje op een rij te ordenen en er tegenaan te brabbelen. Papa geeft vaak alle knuffels die voorhanden zijn, en ik haal er steeds weer wat uit :p

Hij slaapt er niet minder om, is juist veel rustiger in bed! 's ochtends wordt ie vroeg wakker maar dan gaat hij even zitten spelen en valt na een half uurtje weer in slaap na zijn eerste fles.
    Mama vindt het niet erg hoor, dat extra uurtje 's ochtends! ;)

's avonds geen probleem, dan grijpt hij zijn speen en favo knuffel en gaat lekker slapen.

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Meisje heeft alleen haar muziekknuffeltje. Doet ze zelf aan tegenwoordig als ze nog even niet slaapt :D

10. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,891
    9,405
    113
    Gelderland
    Bij mijn oudste liggen een boel knuffels in bed en meestal wil hij cars mee naar bed en dat mag. Soms een boekje of een grote knuffel of tegenwoordig mickey mouse. (zo'n poppetje van de ah) vind het geen probleem want hijs peelt nog even en valt tevreden in slaap. In de avond kijken we altijd even bij hem en meestal ligt hij met zijn cars te slapen. Zo niet dan halen we altijd weg wat in zijn bedje ligt omdat harde dingen er nog wel eens uit willen vallen;). Inde middag gaat er niks mee behalve cars.

Bij de jongste liggen bovenin wat knuffels en die wissel ik dagelijks af zodat hij daar na kan kijken. Zet ze in de buitenrand van zijn bedje. Al kijken valt hij dan lekker in slaap. In de avond gaat alles boven in zijn bedje.

11. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Hier helemaal niks. Mijn dochtertje had ook nooit een knuffel of speelgoed mee naar bed, pas toen ze over ging naar een 1 persoonsbed kwamen er knuffels bij. Maar dit was het eerste jaar meer ook om gewenning van 1 knuffel te voorkomen. Bij mijn zoon doen we het weer precies hetzelfde.
    Dit ook meer om het leed te voorkomen dat ze 1 vaste knuffel krijgen en zodra je die dan kwijt raakt of vergeet ze niet meer kunnen slapen.

12. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Alleen haar tutknuffeltje en een speen, meer ligt er niet in haar bed.

13. LiLaa

LiLaa VIP lid

Feb 9, 2011
    6,120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Winnie de pooh projector, en een speen natuurlijk:D

14. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Wat een wisselende reacties :)
    Ik vroeg het me af, het wakker worden en even spelen en dan verder slapen leek me wel wat ;)

15. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,853
    19,221
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon heeft heel lang alleen zo'n muziekding aan zijn bed gehad. Verder ook niks er in of erboven. Op een gegeven moment zijn we een knuffel er in gaan leggen. Dat vond hij wel prettig. En nu gooit hij zelf alle knuffels die hij vinden kan in bed. En ik gooi ze er dan weer uit. Hij mag nu maximaal drie knuffels in bed van mij. Ik merk bij mijn zoon wel dat te veel niet goed voor hem is. Hij wil ze namelijk allemaal vast kunnen houden. Of hij wil erbovenop liggen. Met twee of drie knuffels gaat dat nog wel. Maar als het er meer worden, lukt het niet meer. Maar dan blijft hij er dus wel steeds mee bezig en wordt hij onrustig omdat het niet lukt en hij het steeds opnieuw probeert.

Het voordeel van een of een paar knuffels in bed, vind ik dat hij er vaak voor het slapen gaan nog even tegen kletst. En daardoor valt hij prettiger in slaap. Hij trekt ook vaak zelf aan het touwtje van zijn muziekmobiel. Ook dat vindt hij blijkbaar fijn om bij in slaap te vallen.

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Oudste:
    Bed ligt helemaal vol! We vragen haar wel eens of ze er zelf nog wel in past ;)
    Haar hoofdeinde staat vol en de zijkant een beetje.
    Elke avond kiest ze een knuffel uit, waar ze mee gaat slapen. Dit is eigenlijk zo gekomen toen ze van de speen af was.
    Ze omklemt die dan lekker en valt met de knuffel in slaap.

Als ze niet kan slapen, dan hoor ik haar wel kletsen tegen de knuffels.
    Meestal valt ze dan zelf wel in slaap.

Jongste:
    Dikkie dik en een konijn en een sprei.
    Dikkie dik heeft al geen oranje staart meer, maar is nu al grijs van het gesabbel. Ze heeft geen speen, nooit gewild, maar sabbelt op haar dikkie dik. De konijn staat er eigenlijk bij voor de sier.
    Haar sprei...da's een verhaal appart. Ligt er al op sinds haar geboorte. Elke avond voor het slapen gaan, trekt ze die over haar hoofd voor een paar tellen en wil kiekeboe spelen.
    Dan trekt ze de sprei tot onder haar neus en snuffeld even flink, en legt de sprei onder haar kin ;) Dan pakt ze Dikkie Dik en gaat slapen.
    Geen flauw idee waarom ze het doet....maar ze slaapt heerlijk.
    Er hangt bij haar een dromenvanger aan haar hemeltje. En als ze wakker is, speelt ze daarmee, dmv hemeltje te trekken en dan gaan de belletjes rinkelen. Meestal worden we dan wakker van een hoop gebonk (staand hemeltje wat dan steeds tegen de muur bonkt) en een hoop gelach.

17. Kelleyy85

Kelleyy85 Actief lid

Jun 13, 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Mason heeft alleen zijn doekje (hydrofiel luier) waar hij mee slaapt. Bed is idd om in te slapen, spelen in ze kamertje of beneden!

18. cc93

cc93 Bekend lid

Oct 10, 2010
    996
    2
    18
    Noa heeft twee knuffels in bed, die staan aan het hoofdeinde. En ze heeft twee spenen. 1 in der mond en 1 om vast te houden :D

19. Gul83

Gul83 Bekend lid

Apr 22, 2010
    564
    27
    28
    Hier wil zoonlief zelf niets in zijn bed. Af en toe leg ik voor de gein een knuffel in zijn bed maar hij duwt hem inde eerste instantie weg en gaat daarna opstaan omhet over de rand van zijn ledikant weg te gooien. Als iker nog bij sta geeft hij het al liggend aan mij. Hij wil alleen zijn speen in bed.

20. Mariska

Mariska Bekend lid

May 28, 2010
    646
    0
    0
    Reizen
    Zuid Holland
    2 knuffels

Share This Page