Op de school van de kids wordt oud speelgoed ingezameld, dit word in pakketten gestopt en verdeeld over de gezinnen die het nodig hebben in de wijk.
Erg jammer. De kringloop voorziet een veel grotere groep mensen die het ook niet breed hebben, maar vanwege bv inkomen (maar hoge lasten) geen beroep kunnen of mogen doen op allerlei potjes. Deze mensen hebben het ook nodig, maar valt steevast tussen wal en schip. En ja, er zitten ook vast kopers tussen die heb niet nodig zouden hebben, maar die zitten bij een voedselbank ook hoor (bv vanwege een prioriteit voor roken en een krat bier en daarna geen geld meer hebben voor eten).
Helemaal mee eens. Kringloop is juist voor mensen die het minder hebben en daar kijken voor leuke spulletjes. Ik heb het vroeger ook wel gedaan. Verder kun je ook eens kijken bij een weggeef hoek op facebook. Persoonlijk zou ik het weggeven aan een weeshuis in het buitenland. Die hebben vaak echt niks.
Wij hebben het ook niet breed dus ik kijk nog wel eens bij de kringloopwinkel voor speelgoed maar slaag er eigenlijk nooit, sommige dingen zijn er nog duurder dan bij bijvoorbeeld action/aanbieding speelgoedwinkel terwijl het er vaak uitgewoond uitziet. Nou woon ik wel in het gooi en ze vragen er ook echt "gooische prijzen". Als ik bij mijn zus in Harderwijk naar de kringloop ga scheelt het ontzettend in de prijs. Laatst was ik hier bij onze kringloper met mijn dochter en ze zag een poppen maxicosi, ze vroegen 9 euro voor dat ding! Er zat niet eens meer bekleding bij. Dat vind ik echt veel te duur voor een 2dehands stukje speelgoed. Anyway OT: Misschien inderdaad een kledingbank zoeken, daar nemen ze ook speelgoed aan of anders heb je misschien in het buurthuis een weggeefochtend? Dat is hier sinds kort, en een groot succes! Komen ook echt alleen mensen die het nodig hebben.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De kringloop is om spullen her te gebruiken. Dat zouden veel meer mensen moeten doen, ook de rijken. Het zou het milieu in ieder geval ten goede komen.
http://www.mamaschrijft.nl/mamahelpt/doe-goed-met-oud-speelgoed/ Speelgoedbank Toys4u - Criteria Inzamelen Speelgoed Schenk speelgoed aan de voedselbank - Ecomama Hulp aan Gambia BennieAhlers > -Inzamelen van goederen voor goede doelen in Gambia
In Sittard zit een zogenaamde speelgoedbank die het maar al te graag aan neemt Er zijn er meerdere verdeeld in het land, dus kijk eens of er in de buurt eentje zit.
Hier in de buurt zit alleen het Land van Altena en die nemen van wegens het grote succes niet het speelgoed aan wat ik heb (puzzels, boekjes, babyspeelgoed)...
1.22 Het plaatsen van berichten en/of het versturen van privé berichten met als doel het werven van sponsoren of fondsen, in de vorm van geld of goederen, voor jezelf of voor anderen, is niet toegestaan.