Combi wagen Mura 4, Maxi cosi

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kitty01, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nog maar 10 weken zwanger, maar je kunt niet vroeg genoeg beginnen met oriënteren ;) Ik zag de wandelwagen Mura 4 in een tijdschrift, reiswieg, maxicosi en wandelwagen in één, lijkt me erg makkelijk. Bovendien zit er een behoorlijke boodschappenbak bij, vind ik ook belangrijk dat daar ook echt wat inpast.
    Kortom, lijkt me een praktische kinderwagen. Zijn er dames die deze kinderwagen hebben? Wat zijn jullie ervaringen? En is deze Mura ook geschikt voor lange mensen? (zowel mijn partner als ik zijn vrij lang), voor wie denkt, wat is de Mura 4, zie link. Ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met deze kinderwagen!
    Set Aanbieding: Maxi Cosi Mura 4 Total Black incl Autostoeltje - MamaLoes Babysjop

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb dan de 3, ben zelf vrij lang (1.81) en ik vind hem super.

Vond de 3 net wat wendbaarder en zo en niet minder stabiel. Ik zou gewoon eens gaan kijken in een winkel wat je ervan vindt, zoveel mensen, zoveel meningen namelijk!

3. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank voor je snelle reactie! Hier heb ik zeker wat aan! (binnenkort gaan we ook even naar de winkel, even uitproberen)

4. yvon365

yvon365 Actief lid

10 mei 2012
    332
    0
    0
    Ik heb hem ook (klaar staan voor gebruik) en dan de 4 maar dat is puur op het gevoel. Wat ik een heel prettig idee vind is dat je de buggy de eerste periode naar je toe kan zetten. Maar de grotere winkels ( weet niet of ik de naam mag noemen) maar die hebben een test parcours met verschillende bestratingen,hobbels en nobbels en gras e.d. daar kun je letterlijk uitproberen wat jij prettig vind. En laat je goed adviseren.

5. topper12

topper12 Niet meer actief

Zoek even in de geschiedenis, want er is hier al eerder een topic over geweest (waarin iedereen enthousiast was over de wagen btw;)).

6. cindy490

cindy490 Lid

12 okt 2010
    44
    0
    0
    NULL
    roermond
    Heb hem ook de 4. Super tevreden mee. Handig dat het zitje 2 kanten op kan en een grote bak. Zou geen andere wagen willen.

7. kipje87

kipje87 Bekend lid

24 aug 2012
    624
    0
    0
    werkzaam in de kinderopvang
    Andijk
    Wij hebben vorige week de Mura 4 geleverd gekregen, meteen in elkaar gezet uiteraard. Zelf ben ik ook 1.81 en vind hem hoog genoeg. Ideaal vind ik dat je de duwstang kunt stellen op eigen hoogte met 1 simpele druk beweging. Ook schijnt de reiswieg groter te zijn dan andere wagens, hier ligt de kleine er nog niet in maar klonk voor mij wel aantrekkelijk. En de wagen is super makkelijk in en uit elkaar te klikken! Zo ingepakt en in de auto! Sowieso was ik gewoon al verliefd op het design, alhoewel ik zelf de 2012 mooier vind dan de 2013, maar dat is eigen smaak :) Succes met een keuze maken en inderdaad testen in winkels :D

8. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Hier staat oom een Mura 4 te wachten :D. Ik heb voor de 4 gekozen omdat we veel met de hond offroad wandelen. Ik vond dit een stevige stabiele wagen en ook wij zijn 180 en 185.

9. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb de mura 4 en ik vibd hem super! Maar vegis je niet, vanaf het moment dat je de bak verwisseld voor het zitje heb je weinig boodschappen ruimte hoor! Ik loop veel en graag met mijn wagen, maar moet nadenken wat ik mee terug kan nemen! Ik grap weleens; 2pakken voeding en een pak melk en mijn mandje is vol!
    Maar verder zeker geen negatieve punten!!!

10. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Heeeerlijke wagen, gaat met een paar maanden voor de 2e ronde :D.

11. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat leuk, al die reacties! Klinkt al met al heel positief en ik zal inderdaad nog even zoeken naar het andere topic. Ook bedankt voor het waarschuwen van de ruimte voor boodschappen bij verwisselen, dat vind ik zeker een punt... Maar heel positief om te lezen dat - ook de wat langere mensen onder ons - er zo tevreden over zijn, ik ga hem eens even in het echie bewonderen! :D

12. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik heb geen mura, maar wel ervaring met de website waarnaar je linkt. Weet niet of je ook van plan was hem daar te kopen. Ik heb daar een keer wat dingen besteld en iets in een verkeerde maat gekregen. Toen heb ik ze gemaild maar nooit iets terug gekregen. Uiteindelijk heb ik het toen maar gehouden omdat het niet om een heel groot bedrag ging, maar ik zou je zeker niet aanraden om er iets te kopen.

13. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    De mura is geweldig! lekker stabiel, grote bak, fijn zitje. Zoals gezegd is het boodschappenmandje niet enorm als het zitje erop zit. Zelf hang ik vaak de plastic tasjes aan de handgreep, scheelt weer, maar echt veel boodschappen gaan niet mee inderdaad. Het onderstel is wel behoorlijk zwaar en log, lastig in bv de auto. maar dat komt wel de stabiliteit ten goede. Al met al, prima wagen waar je veel plezier aan zal beleven!

14. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook al bijna 2 jaar erg tevreden met de mura.

Wat betreft boodschappenmandje: ik krijg er met het zitje wel een pak of 6 melk in, en dan nog wat zware losse spullen erbij.

Als tip: er zijn haken voor aan de stang te koop die je d,v klittenband eraan vast maakt. Ik geloof dat ik ze heb van thinkking of iets in die richting. Is ideaal! Hang je je luiertas aan en met boodschappen doen een tas waar je dan wat lichtere boodschappen in doet. Ik zou niet zonder willen

15. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wij hebben de Mura 3 en die bevalt erg goed! Denk dat de 4 net zo lekker rijdt, gaat er dan om wat je mooier vindt.
    Mijn man en ik zijn ook allebei lang en hij is hoog genoeg.

16. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben getwijfeld over de mura 4. Vonden hem heel stabiel en stevig. Mijn schoonzus en zwager hebben de wagen en die zijn beiden niet klein, heb een lange schoonmoeder die hem super vind dus is zeker geschikt voor lange mensen. Ook vind ik een voordeel de grootte van de reiswieg.

Wij hebben uiteindelijk voor een wagen gekozen waarvan het onderstel maar de helft weegt (voor mij was gewicht een belangrijk punt) en compacter is in mijn niet al te grote auto maar ook wel een grote reiswieg heeft en stabiel is (en wij nog wat voordelen vonden hebben maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend).

Wij zijn in de winkel gaan kijken, rijden en voelen.

17. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Wij twijfelden tussen de Mura 4 en de Joolz (is uiteindelijk de Joolz geworden). Beide wagens hadden wat mij betreft als pluspunt dat het onderstel zonder wielen los te maken in de achterbak van mijn Aygo pasten... Voor mij ook een belangrijke overweging, ivm het gemak...

18. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Ook hier een mura 4, en ook wij zijn vrij lang, we hebben ivm onze lengte nog wel even getwijfeld. Maar zijn in de winkel geweest en daar met meerdere wagens een stukje gelopen, en daar kwamen we erachter dat we de wagens die hoger konden, bijna op dezelfde stand zette als de mura. En de mura voelt stevig aan, grote bak en wij vonden hem gewoon mooi. We vonden de 2012 versie eigenlijk wat mooier en is een stuk goedkoper als de 2013, maar die was in onze kleur niet meer leverbaar. Dus toen toch voor de mura plus uit 2013 gegaan. Nieuwere model zitten ook wel weer voordelen aan.

Wat betreft de boodschappenmand, die lijkt mij ook erg klein, wij kregen bij de tas een scrollerhook, deze kun je aan de kinderwagen hangen en daaraan kun je weer boodschappentassen hangen.

19. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Wij hebben ook de 4 klaarstaan, wou eerst graag de 3 maar de verkoper zei, als ze groter zijn en klimmen zelf in en uit de buggy valt ie om, hij deed zn voet op de zijkant en ging die al. Als je dan net de buggy los hebt ligt alles incl kindje op de grond.

20. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Ik heb ook een Mura, alweer 2 jaar in gebruik. Ideale wagen!
    Als ik veel boodschappen in de stad ga doen, zet ik mijn dochter in de wandelwagen met haar gezicht naar mij toe. Dan kan je nog wat meer boodschappen meenemen (2 tassen op het steuntje voor de voeten). Vooral op een drukke markt vind ik het fijn dat ze omgedraaid kan zitten, zodat ze een beetje beschut zit.
    Ik heb er twee haken (met klittenband) aan zitten, handig voor nog wat tasjes.
    Een buggynetje (zo'n boodschappennetje) heb ik bij de Hema gekocht en dubbelgevouwen aan het verstelding vastgemaakt. Daar waar je de rugleuning mee kan verstellen. Daar zit de regenhoes en een extra dekentje in, altijd handig om bij je te hebben.
    Als voetenzak zit er een Lodger Bunker in. Maar in de babyversie hadden we genoeg aan het Maxi Cosi dekentje en haar berenpakje (geboren in december).
    Wij zijn allebei rond de 1.80 en vinden hem super rijden.

Deel Deze Pagina